![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vaunua riuhtovana tulis mieleen lähes pakolliset kaasuhella, ei siis koko uunia, jääkaappi ja jonkinlainen komero esim. Porta-Pottia varten(jos leiriytyy ihmisten ilmoillekin). Ja tietysti jokin lämmitysjärjestelmä omalla akullaan. Esim venekäytöstä Wallas tai sitten ihan puhallinWebasto. Muut on ainakin vaunussa sitten pelkkiä luksusvarusteita. Oma akku asuinosalle poistaa joka aamuisen pelkäämisen käynnistyksestä. Itellä on halpa pieni agri mukana reissussa niin saa aina virtaa akkuun vaikkei leirintäaalueella yöpyskään.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ilmalämmitin poistaa kosteutta tehokkaammin kuin vesilämmitys. Mukava juttu etenkin jos tulee ulkonta hikisenä tai muuten märkänä vaikka sateen jälkeen. Vesilämmityksellä taas sais kätevästi lattialämmityksen ja vois lämmittää käyttövettäkin pienessä varaajassa. Käyttövettä, juomiseen ja peseytymiseen, tarvii 10vrk ajalle olla jo aika iso säiliö. Ja kylmissä liikuttaessa huomioitava ettei mene jäähän.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuo on aivan totta että kosteus poistuu tehokkaammin puhallinlämmityksellä. Toisekseen vesilämmityksen toteuttaminen on kuitenkin aika paljo työläämpää. Lämpö on vesikiertosella vähän tasasempaa mutta kyllä molemmilla saa lämmön riittämään. Uusissakin vaunuissa/autoissa käytetään molempia tapoja.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
vimpanpäälle juttu olisi lattialämpö ja ilmalmmitys asuintilan ylipaineistuksella.
kuivuu kohtuu nopeasti ja lämpimän tuntu pienemmällä lämpötilalla.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Keinäsen Harrilla on omanlainen irroittettava "kämpperi" mogginsa lavalla.
Hyvinpä pojat asu siinä ton uralin reissun. (n.8 vko) |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ja sitten tuo pitäis jotenkin itegroida tohon hyttiin. Ja ympäripyörähtävät penkit niin alettaisiin olla jo luxus luokassa.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tuo vanha kusenhajunen koppi mogin lavalle on kyllä helppo ratkasu. Siellä ois sillon kaikki sopivasti valmiina. Hiukka rumiahan noista ruukaa tulla : ), mutta jos ei siitä välitä niin on vielä halpojakin!
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tein itelleni v-98 lt doppelin lavan mittoihin käypäsen ns campperin,ajatushan oli tehdä irroitettava asuntokontti joka tarpeeksi vahva vaikka pitempäänkin omil jaloil seisomaan.Se syy miksi irrotettava oli sellanen että silloin ois joutunu verottajan hampaisiin jos ois tehny kiinteän.Makuupaikkoja oli 2 ohjaamonpäällä ja yks alhaalla poikittain ns ohjaamon takana,sisustuksena pirtinpöydästä modattu pöytä pitkä penkki kaasuuuniliesija jääkaappi,lämmitys oli nestekaasulla tai metsästysreissuilla syksyllä oli iso laattakivi joka nuotion takakivenä kuumeni ja sit purilailla sisään,oli oma akku ja 12v valot.Parhaillaan kun oltiin Ilomantsissa eräopaskoulun porukalla meitä yöpy tossa 5 heeboa ja hyvin meni,osa porukasta oli teltassa ja osa Asumajoen kämpässä.Runko on 50x100 rhs putkea,ulkoseinät muovitettua aaltopeltiä ja sisäpinnat ensopanelia.Painoahan sille tuli n1100kg,eli vähän yli kantavuuden tollasessa normi Lt28 volsussa..Toki molemmat viel mullla,auto maalla varastona ja se campperi,nimeltään muuten Kasematti on mökillä varasto-varamajoitustilana,ja hyvin pelittää.Mm Forsberin Roope sen on nähnyt,ja tohon nimeen sen jalustoina on tykkilavetin tukijalat,2kpl sellaist jännää ympäripyörivää ja 2 jäykkää..Eristeenä lattialla styroksit ja seinissä kovavilla,ulkopinnalla apuna pellin alla kuitulevy.Nyt olen ajatellut asentaa sihen avattavat ikkunat ja tehdä siitä kyttäyskojun...
Haaveilin silloin myös lattialämmöistä mutta iski joko köyhyys tai sit ei vaan ollu rahaa... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Useampana kesänä oon nähny noita saksalaisia retkikuntia tollasella moggimatkailuautolla tienpäällä,mut ei oo koskaan päässy lähempää tutkimaan tollasta raskaampaa picnicmoggia. Komeennäkösiä kapistuksia kumminkin.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Perskules, tuo Manni sai kyllä alahuulen väpättämään!!!
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Lattialämmitys on tietysti aina hyvä. Kun jaloilla on lämmin, niin loppu roppaki tarkenee. Itellä on sitten vaunussa tuommonen sähköinen lattialämpöelementti. Saa tarvikeliikkeistä mieleisen kokoisia ja vissiin tehoisiakin.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään maastokuorma auto, pasin 14x20 renkaita | mikaylikoski | O/M/V Renkaat ja vanteet | 13 | 03.10.2009 21:16 |
Maastokuorma-autoista | SukiSuki | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.03.2008 14:43 |
M: GMC-maastokuorma-auto | Ahosensetä | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 09.08.2006 22:33 |
Maastokuorma-auto ! | Ex_inkkari | Linkit | 0 | 25.12.2005 22:35 |
M:Sisu A-45 CV-4X4 maastokuorma-auto vm.-75, 3900€ | O/M/V Muut | 0 | 18.02.2005 20:51 |