![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Nyt sain hiluxin otteeseen korinkorotuksen mut mistä toi 150mm kokonaiskorotus on tullu? Pistikö leimasetä sen sinne sitävarten että enempää ei koroteta vai? Mutta auto on N1 ku G: tä ei saanut perään niin ei senpuolesta tollast korotusta edes pitäis saada?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muita korotuksiako ei ole, tai isompia renkaita?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Näytti puuttuvan roiskesuojat autosta, mutta tarvitseeko niitä?
20 §
Roiskesuojat 1. N1-luokan ajoneuvon, joka ei täytä liitteessä 1 olevan I osan 37 kohdassa tarkoitetun moottoriajoneuvojen lokasuojia koskevan jäsenvaltioiden lainsäädännön lähentämisestä annetun neuvoston direktiivin 78/549/ETY vaatimuksia, roiskesuojien tulee ulottua leveydeltään vähintään renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruisena pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta vähintään 30° eteenpäin ja vähintään 50° taaksepäin. Roiskesuojan takaosa renkaan tai paripyörillä uloimman renkaan keskeltä mitattuna ei saa päättyä sen vaakasuoran tason yläpuolelle, joka kulkee 150 mm renkaan pyörimisakselin yläpuolella. 2. Muun kuin M1- ja N1-luokan ajoneuvon roiskesuojien tulee ulottua leveydeltään vähintään renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruisena pyörän akselin kautta kulkevasta pystytasosta vähintään 30° eteenpäin. Roiskesuojan takaosan renkaan tai parirenkaiden yhteenlasketun leveyden suuruinen osuus ei saa päättyä sen vaakasuoran tason yläpuolelle, joka kulkee 100 mm renkaan pyörimisakselin yläpuolella ajoneuvon ollessa kuormittamaton. 3. Roiskesuojan poikkileikkauksen tulee olla siten «kourumainen», että kourun syvyys akselin yläpuolelta mitattuna on vähintään 30 mm. Kourumaisuus saa vähetä 1 ja 2 momentissa tarkoitettuja kulmia lähestyttäessä. 4. Roiskesuojan etäisyys akselista ei saa 1 ja 2 momentissa tarkoitettujen kulmien välisellä alueella olla renkaan halkaisijaa suurempi. 5. Erityistä roiskesuojaa ei vaadita, jos ajoneuvon korin tai lavan pohja tai muu päällirakenne tarpeellisin lisälaittein muodostaa tässä pykälässä määriteltyä vastaavan suojan roiskumista vastaan, eikä maastoautossa tai muussa erikoistarkoitukseen valmistetussa ajoneuvossa, jossa roiskesuojien käyttö oleellisesti hankaloittaa ajoneuvon käyttöä. 6. Ajoneuvon, joka on EY-tyyppihyväksytty autojen ja perävaunujen puitedirektiivin mukaisesti, katsotaan täyttävän tässä pykälässä säädetyt vaatimukset. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ei muita korotuksia. 235/75/15 renkaat. Jostain keksi että kuralätkän pitää loppua 15cm pyorännavan yläpuolel.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuosta rekisteriotteesta sen verran että korinkorotuksen muutoskatsastus vaatii aina ajoneuvon muutoskatsastamisen maastopakuksi, eli N1G. Tuossa siis katsastusmiehellä on käynyt käpy, mutta tuskimpa tuosta nyt kannattaa välittää kun nyt korotus on kuitenkin otteessa. Vaatimuksina N1 muuttamiseen N1G ei ole muita kuin kokonaismassa yli 2000kg ja jokainen pyörää vetää (siis neliveto). Jos joku rupee väittämään jotain kohtauskulmista niin ne koskee M1 muuttamista M1G ja N1 --> N1G siinä tapauksessa, että kaikki akselit eivät ole vetäviä (esim. kolme akselia josta kaksi vetäviä). Eikä tarvi lukkoperiä eikä mitään. http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021248 6 § Maastoautot 2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen TAI jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, TAI se täyttää seuraavat kolme ehtoa: a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi; b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.
__________________
- Toyota Hilux LN65 -88 ja Yamaha WR250F -01 - Life is an ON/OFF switch and it's ON when the front wheel doesn't touch the ground Ingman saa maidon maistumaan, Toyota raudan ruostumaan Viimeksi muokannut Jopo_ : 24.02.2010 22:50 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
235/75R15 on jokseenkin identtisen korkuinen 205R16 kanssa, joten siitä ei korotusta tule, vai onko etusivulla isompia renkaita otteella? N1G tuon pitäisi tietty olla. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jaahas laitampas juttua tänne, kävin tuossa leimalla ja piti samalla muutoskatsastaa 2"korinkorotus mutta alkoi vaatimaan juuri noita mittoja lapulla mistä tuossa aiemmalla sivulla oli juttua. Autoon on aiemmin laitettu 3"korotus jouset ja merkattu vain otteeseen mitta navasta pyörän kaareen. Eli siis olisko jollain vastaavaa kokemusta ja tai tietoa kuinka korkea tuollainen LJ -89 on ihan vakiona?
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mitäs tuosta nyt sitten hyötyy tuosta G muutoksesta?
Kertokaa kun en löytänyt mitään järkevää... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Muutoskatsastus. | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 26.08.2013 14:51 | |
hj muutoskatsastus | proto | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 25.07.2008 20:16 |
bj:n muutoskatsastus | Tekniikka & Jutustelu | 52 | 25.07.2007 20:07 | |
Muutoskatsastus | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.09.2006 20:01 |
SOA ja muutoskatsastus??? | Skodillac | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 20.01.2006 16:00 |