Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.02.2010, 16:50
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Mahtuuko (suunnitelmiin/libidoon ) sähköflekti syylärin etupuolelle ja anturi alavesiletkuun? Meneekö auto pilalle?

Noi tarvikkeet saa uutena alle satasella kaupasta.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.02.2010, 16:56
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Mahtuuko (suunnitelmiin/libidoon ) sähköflekti syylärin etupuolelle ja anturi alavesiletkuun? Meneekö auto pilalle?

Noi tarvikkeet saa uutena alle satasella kaupasta.
jos alkuperäinen flekti on sähkönen niin siitäkin voi ottaa ohjauksen releelle jolla ohjaa sitten flektiä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.02.2010, 17:17
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Mahtuuko (suunnitelmiin/libidoon ) sähköflekti syylärin etupuolelle ja anturi alavesiletkuun? Meneekö auto pilalle?

Noi tarvikkeet saa uutena alle satasella kaupasta.
Libido on kunnossa, kiitos kysymästä. Mutta flektille on vähän huonosti tilaa, pieni sinne sopisi kyllä. Yksi audi 100 flekti löytyy, voishan sitä kokeilla.

Orkkis tuuletin on ihan kiinteä vispilä vesipumpun päässä, ja tuulitunnelia ei ole.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.02.2010, 17:40
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.613
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
tuulitunnelia ei ole.
Siinäpä se ongelma. Paikallaan ollessaan ajoviima ei luonnollisestikaan jäähdytä, ja ilman tunnelia oleva ropeli vetää ilmaa sivuilta, mutta ei jäähyn läpi.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.02.2010, 17:57
Sten:n Avatar
Sten Sten ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 13.08.05
Sijainti: Kovjoki, Finland.
Viestit: 544
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Siinäpä se ongelma. Paikallaan ollessaan ajoviima ei luonnollisestikaan jäähdytä, ja ilman tunnelia oleva ropeli vetää ilmaa sivuilta, mutta ei jäähyn läpi.
juuri niin, kannattaa rakentaa sellainen jos haluaa parempaa jäähdytys ja jos vieläkin haluaa alu syyläri kannattaa soittaa US parts, niillä on aika iso valikoima ja eivät kaikki jenkki mallit ovat leveitä. Kannattaa pirauttaa jos nyt vaan on tarve.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.02.2010, 18:19
santikko:n Avatar
santikko santikko ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 10.08.07
Sijainti: noormarkku,pori.
Viestit: 1.035
Perusasetus

http://www.pepantuonti.fi/index.php?cPath=58_61

http://www.racersplace.fi/tarjoukset...=20&sub_cat=40

http://www.race.fi/fi/catalog/cat-en...73___0_10.html

noista ja vastaavista liikkeistä vois öytyä sopivaa, jos mittoja vaan ottaa...
__________________
rocky projekti odottaa kesää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.02.2010, 20:07
huru-ukko huru-ukko ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.05.09
Sijainti: Iisalmi
Viestit: 137
Perusasetus

http://www.finnradiator.com/
Löytyskö tuolta,kuulemma joku on joskus iltahommina on tehnyt hukka paloista mittojen mukaan coolereita ja jäähdyttimiä. Meillä on työmaalla muutamassa vehkeessä tämän firman tekemiä coolereita ja ei voi haukkua,on pirun siisti työjälki.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.02.2010, 22:40
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Perusasetus



Kiitoksia hyvistä vinkeistä, täytyy ottaa noihin firmoihin yhteyttä.

Eli potilas on tässä. Vanha, entisöimätön, mutta perus siisti bemari. Ei ole mikään museo- eikä näyttelyauto, mutta en halua porailla enää yhtään turhaa reikää siihen. Olen omistanut sen lähes 20 vuotta, ja tuskin sitä enää koskaan myyn. Auto on täysin alkuperäinen, ainoastaan alustaa, ja moottoria on muutettu. Ei tuningia, kiitos.

Ajatus oli, että vaihdan tilalle suurin piirtein saman kokoisen bling bling alu jäähdyttimen. Usein lämpö ongelmat korjataan isommalla syylärillä, mutta tässä ei ole oikein tilaa sille.

Ylikuumeneminen ei ole iso ongelma tässä autossa, pienikin parannus varmaan auttaisi. Maskin taakse laitettu flekti voisi korjata ongelman. Tuulettajan siivessä on neljä lapaa, senkin voisi vaihtaa tehokkaampaan. Tuulitunneli auttaisi tietenkin, mutta se näyttäisi törkeältä. Euro-autoissa niitä ei niin käytetä, jenkeissä enemmänkin.

Tämän "punalohkoisen" tilalla oli jokunen vuosi samanlainen "mustalohkoinen" kone. Kummassakin oli samanlainen nokka-akseli, ja käytin niissä samaa vesipumppua, öljypumppua, öljypohjaa, virranjakajaa, imusarjaa, kaasuttimia, ilmanputsareita, kytkintä, yms. Silti mustalohkoinen oli aina normaalilämpöinen, vaikka kuinka rasitti. Punalohkoinen lämpiää edellä mainituissa olosuhteissa. Mustan puristussuhdetta en ole mitannut (toisen tekemä kone), mutta punasessa se on noin 11. Se luultavasti aiheuttaa eron. 98E bensa ei nakuta, ja muutenkin seokset ovat ok.

PS: Kuvassa auto on ilman konepeltiä vuoden 2006. Vaihdoin silloin vauhtipyörän 1.5 kiloa kevyempään (itte sorvasin, ja tammer-diesel tasapainotti), ja ajoitin nokka-akselin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 21.02.2010, 19:34
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti

Tuulettajan siivessä on neljä lapaa, senkin voisi vaihtaa tehokkaampaan.

Tämän "punalohkoisen" tilalla oli jokunen vuosi samanlainen "mustalohkoinen" kone. Kummassakin oli samanlainen nokka-akseli, ja käytin niissä samaa vesipumppua, öljypumppua, öljypohjaa, virranjakajaa, imusarjaa, kaasuttimia, ilmanputsareita, kytkintä, yms. Silti mustalohkoinen oli aina normaalilämpöinen, vaikka kuinka rasitti. Punalohkoinen lämpiää edellä mainituissa olosuhteissa. Mustan puristussuhdetta en ole mitannut (toisen tekemä kone), mutta punasessa se on noin 11. Se luultavasti aiheuttaa eron. 98E bensa ei nakuta, ja muutenkin seokset ovat ok.

.

Monilapainen vispilä auttoi aikoinaan ainakin tuonikäisten Fordien vastaavissa ongelmissa jollei muuta vikaa ollut.
Minkälainen kansipahvi koneessa on tai onko siis kansipahvi samanlainen kuin edellisessä koneess. Onko kaikki vesireijät käytössä??

Olet tietysti putsannut syylarin kaikesta moskasta niin sisältä kuin ulkoa ettei vain olis vanhuuttaan sakkaa/kattilakiveä "puolillaan" ja siksi ei toimi halutulla tavalla, eli vesi ei kierrä koko kennoston alueella eikä ilma kulje syylarin läpi vaikka vispilä vetäis kuinka. Happoallas saattais auttaa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan alumiini turkkilevyä tjl O/M/V Muut 1 08.09.2009 20:40
Ostetaan Alumiini vanne. rm67 O/M/V Renkaat ja vanteet 1 11.08.2008 12:42
Alumiini vs. kupari Tikru75 Chit-Chat 4 26.01.2007 10:50
M:Polttainetankki (alumiini) Ipe64 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 17.06.2006 12:32
Alumiini maastotunkki Numppa Tekniikka & Jutustelu 0 18.02.2006 20:55


Sivu luotu: 16:10 (GMT +2).