![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kertokaas ny viisaat, kun toi ledi viä niin perkuleen vähän virtaa, niin mistä sitä lämpöä muodostuu? Vai onko keksitty joku ikiliikkuja? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ledihän kuluttaa juuri sen mitä lupaa, ongelma on että kaikki lämpö muodostuu piipalassa josta se pitää saada pois. Driverit on toinen "ongelma", toi kaidoman ei kuulosta ihan parhaalta mahdolliselta, hakkurilla sais hyötysuhteen kohdalleen mutta hinta kertautuu. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Parempi 10 ruuvia löysällä, kuin 1 liian tiukalla |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkähän tulis p7 ledi kestämään pelkällä vastuksella ja jäähdytyksellä työvalon sisuksiin? Noita kaupallisia drivereita ei tunnu löytyvän mikä toimis kunnolla 12voltin järjestelmässä. Driverit on melkein kaikki suunniteltu toimimaan parhaiten jollain 6voltilla.
Toinen olis tietysti kun tekis teholähteen itse josta sais useammalle valolle syötön. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Led:n virta
Noin ympäristi pyöreästi elektroniikan komponentti Led:n kirkkautta ohjataan nimenomaan virralla(esim 20-50 mA),
Ja ledeissä on kynnysjännite (1,7V-3,xV),millä ne yleensä alkaa valaista. Ja nuo suurteho LED kaipaa käytännössä ohjainpiirin: esimerkiksi jos led kaipaa 3,15V ja 2800mA niin silloin tilanne on tuo: ohjainpiirin pitää ruokkia tuota LED-eläintä juuri noin. (paitsi pieniä lämpötilakorjauksia....) ja sitten se kaikkein ikävin piirre: kun led:n (raja)-pinta lämpenee yli määrätyn, silloin sen kestoikä lyhenee, tai jopa romahtaa. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tuo toimii ihan asiallisesti kahdella p7:lla auton jännitteellä, nyt vaan siihen tuli joku ongelma eikä suostunut syttymään, voi olla kosteudella osuutta asiaan koska piirilevyllä ei ole minkäänlaista suojalakkaa, sisällä lämpimässä aikansa oltuaan se heräsi taas henkiin, eli varmaan joku suojalakka ois kovasana. tuo ei juurikaan lämpiä ja on todella pienikokoinen ja hyötysuhde kohtuuhyvä. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
meinaatko lisäpitkiin ledejä? jos niin voi tulla ongelma että miten saat ledin tarpeeksi "syvälle" umpion sisään hajoittamatta heijastinta. eikä se siltikään toimi kunnolla, työvalossa ihan eri homma kun valon ei tarvi näyttää kauaksi ja pienellä "vääristymällä" ei ole merkitystä. ledi kun ei säteile lähellekkään niin laajassa kulmassa kun hehkupoltin tai xenoni. siinähän se driverin linkki oli. se toimii auton jännitteellä kahdella p7:lla. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
etupuskurin rakentelua | diakka | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 01.01.2010 20:56 |
hj-60 soa. yms... rakentelua | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 65 | 21.01.2008 19:10 |
Puskurin rakentelua XJ:hin.. | Timo_L | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 31.03.2007 01:40 |
Viikonloppu rakentelua | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.10.2003 07:39 |
Rakentelua | paapu | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.08.2003 09:09 |