![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Joo..Täytyy alkaa tutkii,ei ainakaan mitään ulkosia vaurioita ole,toivottavasti pystyy kai tolla nyt töissä viikon käymään. Mut tosiaan jännä ku neliveto ei ollu päällä sillo. Oli sitä kuitenki käytetty tänään muutamaan otteeseen. Voisko sillä olla muuten mitään vaikutusta /haittaa mihinkään ku auto on ollu melkeen koko talven ulkona ja seisotin aamulla pesuhallissa autoa joku 3-4 tuntia eli sen ajan ku pesin sen ja antoin kuivua..??
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
jos tuos on jakolaatikossa 5 asentoo, niin ei oo napalukkoja.... ja samalla ehdolla seuraavat ohjeet pitänee paikkansa
olisko semmonen juttu että joku alipaineletku nelivedon ohjauksesta irronnu, löi oikean vetarin kiinni ja rupes kardaani pyörimään etuakselin voimalla? kokeile ajaa neliveto päällä (nopee ilman keskitasurin lukkoa), pitääkö silloin mitään "ihmeempiä" ääniä. Tai no, niinhän tuos laitoit et toimii... toinen on et tunkkaa jomman kumman etusen ilman takaveto päällä, auto käynnissä ja pyörittää ilmassa olevaa. Jos kartaani pyörii, niin vetarin katkaisu on epäkunnossa. Syttyykö etuvedon valot heti kun kytkee nelivedon päälle, vai jääkö ne vilkkumaan jokskin aikaa ennen ku jää palamaan , ja toistepäin takavedolle kytkettäessä? Täs SS mallissa nelivedon ohjaus toimii siten että siirtäjä kun pääsee haluttuun asentoonsa (se siirtyy jousen välityksellä, ei suoraa käyttäjän ohjaamana nelivedon kepillä), etukartaani lähtee "kiihyttämään" samaan nopeuteen ku takakardaani jonka jälkeen oikea etuakseli kytketään alipaineella yhteen. Jos tuo jytinä on "kohtuullista", niin se voi tulla etukartaanin ristikosta. En suosittelis kovin pitkää ajoa, iteltä meni kardaanin silmä kun ajelin sillä pitempään vaikka keula jyris. Mut viikon työmatkat on nyt suhteelinen käsite.... mut jos tuo kardaani pyörii tuolla testillä, niin kannattais melkein ajella neliveto päällä.... ainakin minun mielestä Viimeksi muokannut mki : 14.02.2010 21:17 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
napalukko,pakkasjäykillä vaseliineilla.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Jeah
On viis asentoinen valitsin ja ei ole napalukkoja.
Otin renkaan pois.. Jarrulevy heilu aika paljon eli tässähän on normaalipyörän tuenta kuten henkilö autoissa. Laakeri oli sit ihan muusina ja vetonivel prikka irrallaan kupissa. Mutta nyt tuli sitten uus ongelma, että miten saan sen jarrulevy/pyöränpulttipaketin pois???? pitäskö lähtä vaan vetämällä?? ( Jarrulevyhän on 6 pultilla kiinni siinä mut ne on nyt irrallaan ja ei lähe kuitenkaan irti) ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Vetonivel pysyy siellä kupin alla pelkällä lukkorenkaalla. Ja se on ilmeisestikkin jo irronnu..
Oletko ottanut jo navasta ne kuusi pulttia irti ja sen napalukon korvaavan levyn irti. Eli missä on sen vetonivelen poorit ja se laippa pultataan sitten napaan irti. Sen laipan alta löytyy kaksi tai neljä ruuvin kantaa. Ruuvit irti ja sitten lähtee iso prikka joka oli näillä ruuveillä kiinni. Tämä on laakerin lukitus. Ison prikan alta paljastuu sitten mutteri, joka pitää laakerit paikoillaan. Mutterissa on paljon reikiä, joista sitä voi pyörittää. Jos on umissa, niin vasaralla ja tampilla. Älä kuitenkaan lyö niistä kierteytetyistä rei'istä mihin se laakerin lukitusprikka ruuvataan. Siinä mutterissa on ihan kierteettömiäkin reikiä. Kun saat sen mutterin irti, niin sitten lähtee napa kiskaisemalla irti. -MVa |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Mara83 : 15.02.2010 18:16 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
90% varmuudella voisin sanoa, että tuo kyseinen osa ei kyllä kuulu enää sinne. Vanhemmassa 1.koppasessa Pajerossa ja sitten -96 2.koppasessa Pajerossa on ainakin laakeri tuon mutterin takana.
Eihän sinne ole joku seppä tunkenu mitään omaa simmilevyä, kun laakeri on ollu jo niin loppu, että mutterista n kiristysvara loppunut?? Voisko se olla tuommonen lukitusprikka? Kun siinä on se haitta, että ei pääse pyörimään. Jos jostakin syystä sopii pyörimään siellä syvemmällä.. Mutta menee jo ihan arvailuksi. Tarkista kuites, että siellä ei tosiaan ole saman laista stopparia kuin siinä oikeassa lukituprikassa -MVa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
kingkäppi samuui kesken ajon | reissumies37 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 30.01.2010 19:15 |
Myyty Patrol. 2+4 henk. katsastus remppa kesken. | jani_krs | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 12.04.2009 22:52 |
M: Lada niva 78 KESKEN JÄÄNYT PROJEKTI (pahasti) | Nipa | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 03.05.2008 09:04 |
Ihme ääni... | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 12.11.2005 18:57 |
Miksei kanavavaihtoa pohjoismaiden kesken? | MäIte | This And That | 0 | 25.04.2004 22:14 |