Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 14.02.2010, 14:44
JakeHammer JakeHammer ei ole kirjautuneena
Konkari+++

Rekisteröitynyt: 10.08.04
Sijainti: Nastola, Finland.
Perusasetus

Olen omistanut sekä XJ Cherokeen, että Explorerin. Vaikka Fordi miellytti ajossa, ja etenkin siinä on enemmän tilaa, niin valintani seuraavaksi maasturiksi on EHDOTTOMASTI JEEP!

Exploreriss tahtoo tuo vaihteisto olla haavoittuvainen, ja omastanikin se hajos.

Ja Jeepissä suurena plussana ainakin miekäläiselle (joka ei autoista mitään tajua) on mahtava merkkikorjaaja, jolta saa aina neuvoja!!!

Vastaa lainaten
Vanha 14.02.2010, 22:57
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Perusasetus

Noo jos minulta kysyt, niin Ford

kannattaa jättää ostamatta ja sijoittaa rahat Maastoautoon eli Jeep...
Vastaa lainaten
Vanha 14.02.2010, 23:29
nyyperi nyyperi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 08.02.10
Sijainti: Ristiina
Perusasetus

Jees.. ensviikolla pitää lähteä parit cherokeet tsekkaamaan! Jos jollakulla on ylimääränen cherokee kolmen tonnin hintaluokassa, niin kiiruusti mulle ilmoa rahat saapi heti kätteen jos kauppa syntyy. puhno löytyy tuolta myydään/ostetaan osiosta... niin ja kohtuu läheltä mikkeliä, ei vaan ehi lähtee ouluun tai Kuusamoon..

Olen muutes viettänyt nettipäivän tutkien aihetta cherokee alkoi jo tuo kauniimpi puolisko "vähä" rykimään
Vastaa lainaten
Vanha 15.02.2010, 01:18
Rekisteröimätön
Guest

Wink

Jaa että projektia eikä ajoautoa

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nyyperi Näytä viesti
Jees.. ensviikolla pitää lähteä parit cherokeet tsekkaamaan! Jos jollakulla on ylimääränen cherokee kolmen tonnin hintaluokassa, niin kiiruusti mulle ilmoa rahat saapi heti kätteen jos kauppa syntyy. puhno löytyy tuolta myydään/ostetaan osiosta... niin ja kohtuu läheltä mikkeliä, ei vaan ehi lähtee ouluun tai Kuusamoon..

Olen muutes viettänyt nettipäivän tutkien aihetta cherokee alkoi jo tuo kauniimpi puolisko "vähä" rykimään
Eipä taia löytyä kolmentonnin hintaluokassa muuta kun paaaljon hitsattavia, elkuilmosta sai sen käsityksen että olet hankkimassa ajoautoa eikä projektia
Vastaa lainaten
Vanha 15.02.2010, 01:42
mikaelt:n Avatar
mikaelt mikaelt ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 18.11.08
Sijainti: Mikkeli, Otava
Perusasetus

Ääni Cherolle! Itelläkin oli vielä reilu vuos sitten harkinnassa Cherokee XJ/ Ford/ Chevy Blazer s-10
- Pelinä on nyt tuo Cherokee.

Olihan kyse nyt XJ Cherosta?

Löytyy niitä mahtavia vetopainoja XJ:stäkin, rekisteriotteessa:
O.1 Perävaununmassa jarruin 3250
F.3 Yhd. suurin sallittu kok.massa tieliik 5290

Niin ja huomaa että -91 muuttuu koneen tyyppi, eli HO kone siitä lähtien. Siinä mm. eri ruisku ja helpompi löytää osia.

Tuurilla ja odottelemalla voi löytyä 3k hintaluokkaan ihan OK autoja. No mullakin meni puoli vuotta odotellessa ja etsiessä. Melkein jo ruotsin maalle lähdin. Laskujen mukaan sieltä jos löytyy n. 1500e hintanen auto tulee se suomeen tuotuna, ruotsista, maksamaan (matkat, verot, katsastus ym.) n. 2500-3000e yht.

Mikkelistä muuten yleisimpiä osia löytyy Jeeppiin ihan hyllystä ja muutaman pv toimitusajalla, Hämäläiseltä. Toinen paikka on Rantasalmella mistä asiantuntemusta ja osaa löytyy, Auvinen.

Omaani olen paljon osaa tilannut Saksan puolelta, Ebayn kautta.

Tossa omasta kulkineesta ja sen hankinnasta:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56511
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62378

- Jos tarvit apua tai neuvoja niin ota YV:llä yhteyttä, tuut sitte vaikka tohon Tuukkalan ABCille kahveelle.

edit: maksaahan tuo ajaminen, kesällä laskeskelin että takavedolla, tasasella vauhdilla 90-100km/h meni just 10l/100. talvikelillä, rikkinäisellä termostaatilla -27 pakkasessa ei 20 riittäny, nelikko päällä. Mutta nyt tuntuu (talvi)matka-ajossa tasaantuneen siihen 13-16l/100. Kaupunki ja maasto pyörityksessä sitten mennäänki yli 20l/100, mutta on se sen arvoista . Toisaalta tuttu sanoi että hänen 4-veto farkkuvolvo vie melkein saman!

Tuossa vielä ruotsin tarjontaa:
http://www.blocket.se/hela_sverige/b...&fu=1&sp=1&w=3

Team Tostanoin Facebookissa

www.maasturistit.fi
www.etsama.com
------Offroad team Over the Hill---------------

Viimeksi muokannut mikaelt : 15.02.2010 01:52 Perustelu: Lisäys...
Vastaa lainaten
Vanha 15.02.2010, 08:55
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Olen erimieltä kolmen tonnin hintaluokan autoista, anonyypin kanssa. Mun ipukka on ihan tarpeeks iso ja toimiva, ettei mun tartte laittaa rahaa kiinni hirveitä summia johki autoon. Ja eiks yks tämmösen auton poinnteja ole se sen kanssa seurustelu? Jos mä haluaisin vain ajaa, ehkäpä ostaisin ihan uuden Kian, tai CRV;n tms. Mä etin käyttöautoa jota voi käyttää! Ja yks käyttö mulle on sen auton parissa puuhailu. Sitäpaitsi, Oikeasti, hitsaaminen on parhaimmillaan, silloin kun se sujuu, ihan helkkarin hauskaa puuhaa. tai sellaset muut pienet pajahommat, vähänkö on mukavaa kun ITSE rakennettu kone tms. värkki mörisee.. Ei, sellasta fiilistä ei vaan saa muusta.. Mä en ainakaan. On kivaa mennä itse tekemäänsä mökkiin sisälle, itse tekemäänsä saunaan.. Sikskäpä kai mulla on 7 lastaki Tosin niit en o kaikkii tehny itte.
Vastaa lainaten
Vanha 16.02.2010, 18:17
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lienee turha tätä keskustelua jatkaa Sojottaapi pihassa CHEROKEE Ameerikan herkkua pirhana kun tuli emäntään mahatauti, joudun (saan) vahtii penskoja eikä ehi ihmetteleen autoa..
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
jeep, tulpat

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty jeeppi HELLE O/M/V Ajoneuvot 4 04.05.2009 11:05
O: XJ Jeeppi vepele O/M/V Ajoneuvot 5 01.03.2007 13:54
"JEEPPI" hector Chit-Chat 7 06.12.2005 21:32
V-8 Jeeppi lepoantti Tekniikka & Jutustelu 6 02.09.2005 15:04
M:JEEPPI tapsa4x4 Chit-Chat 7 07.06.2005 21:12