![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() voihan sinne laittaa mutta palaa se kumminkin siitä hitsauskohdasta josta ruostuminen yleensä alkaakin, kyllä kotelosuoja aine riittää kun sen saa ruiskutettua joka kohtaan
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
mä oon hv kans samal kannalla. mut pitää muistaa ettei hapon päälle voi kitata. eli ensi kiitto pellin päälle sitte happo.
mutta eikähän epoksi oo aina hyvä. tina ehkä paras mut jos rupee niin ei tina tartu. ja jos muutenkin vanha kosla ni tartteeko sitä tinaa kestää kyllä kunnon maaleillaki pitkän aikaa. ja heitä ne ferreksit ja rosteksit hevon vittuun!!! edit: ja onhan niitä hitsattavia pohjamaaleja millä voi maalata vaikka kotelon sisäpuolet kun helma esim hitsataan päälle. ja ei se tinaus oo vaikeeta. kunhan puhdas pelti ja pohjustus tehty oikein. sit hyvä lasta uitettuna steariiniin ja pienellä lämmöllä.niin kyl se parin lattialle tiputetun tangon jälkeen alkaa menee. itte kyl harkittisin 2 kertaa tinan käyttöä offi pelissä, jos kolahtaa ja tarttee vaik hitsata ni on tinan poisto vittumaista. Viimeksi muokannut tjl : 07.02.2010 19:12 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
jos vain mahdollista niin maali myös sisäpinnalle mut jos ei pääse maalaamaan sisäpintoja niin pelkkä kotelonsuoja aine riittää ja sitähän ei kannata säästellä ku laittaa et varmasti menee joka koloon!!!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
siinäpä tuli nyt sitten vinkkejä joka lähtöön kuinka pellit pohjustetaan sekä takapuolet kotelosuojataan. sitten ihan näitä käytännön vinkkejä mitkä ei ole kaikille niin tuttuja...:
eli kun rupeat laittamaan sitä huolella hitsattua autoa niin pakkeliahan siihen menee.oli se sitten metalli,hiilikuitu,lasikuitu tai mitä lie sellaista. kun aukaiset sen purkin ekaa kertaa niin sekoita se huolella.sideaine ei aina ole sekoittunut hyvin ja silloin kitti on väliin notkeaa...väliin jäykkää tarvitset tietty kittilastoja.niitä on kumisia,muovisia ja peltisiä.maku asia mitä käyttää..noilla kumi/muoveilla on vain helpompaa tehdä koveria ja kuperia kittauksia. sitten tietysti tarvitset astian minkä olet täyttänyt tinnerillä.heti kittauksen jälkeen peset sen kittilastan pensseliä apuna käyttäen siinä astiassa ennenkuin kovetat ne lastat kittiin.kuka nyt paskaisella lastalla voi kitata. paksuista pahvillaatikoista saat sitten leikattua oikein hyviä kitinsekoitus alustoja niin ei tarvitse kaikkia purkinkansia tai mihin jotkut sekoittaakaan sotkea. mattamustaa spraymaalia merkkaukseen kannattaa käyttää.sitä suihkautat aina kittauksen päälle niin hioessa näet virheet kohteesta.tiedät sitten missä kittaus on vajaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
anteeksi sedät nyybi tarttee neuvoja auton valinta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.06.2007 08:17 | |
Auton hankintaan neuvoja | Tekniikka & Jutustelu | 31 | 01.04.2007 15:28 | |
Aga tig neuvoja kaivataan. | Pecos | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 27.03.2007 18:28 |
Mallia peltitöihin: 1940 Willys Coupe | kivinen | Linkit | 16 | 12.12.2006 11:11 |
Audio neuvoja... | Vuosimallit 1968-1982 | 2 | 07.03.2003 08:47 |