Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2010, 18:51
HV HV ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 04.02.07
Sijainti: ikaalinen, .
Viestit: 1.950
Perusasetus

voihan sinne laittaa mutta palaa se kumminkin siitä hitsauskohdasta josta ruostuminen yleensä alkaakin, kyllä kotelosuoja aine riittää kun sen saa ruiskutettua joka kohtaan

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2010, 19:07
tjl:n Avatar
tjl tjl ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.07.06
Sijainti: riihimäki, .
Viestit: 1.888
Perusasetus

mä oon hv kans samal kannalla. mut pitää muistaa ettei hapon päälle voi kitata. eli ensi kiitto pellin päälle sitte happo.

mutta eikähän epoksi oo aina hyvä. tina ehkä paras mut jos rupee niin ei tina tartu.
ja jos muutenkin vanha kosla ni tartteeko sitä tinaa kestää kyllä kunnon maaleillaki pitkän aikaa.

ja heitä ne ferreksit ja rosteksit hevon vittuun!!!


edit: ja onhan niitä hitsattavia pohjamaaleja millä voi maalata vaikka kotelon sisäpuolet kun helma esim hitsataan päälle.


ja ei se tinaus oo vaikeeta. kunhan puhdas pelti ja pohjustus tehty oikein. sit hyvä lasta uitettuna steariiniin ja pienellä lämmöllä.niin kyl se parin lattialle tiputetun tangon jälkeen alkaa menee.
itte kyl harkittisin 2 kertaa tinan käyttöä offi pelissä, jos kolahtaa ja tarttee vaik hitsata ni on tinan poisto vittumaista.

Viimeksi muokannut tjl : 07.02.2010 19:12
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2010, 19:52
pecu:n Avatar
pecu pecu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.07.08
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 196
Perusasetus

jos vain mahdollista niin maali myös sisäpinnalle mut jos ei pääse maalaamaan sisäpintoja niin pelkkä kotelonsuoja aine riittää ja sitähän ei kannata säästellä ku laittaa et varmasti menee joka koloon!!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2010, 20:41
romurauta:n Avatar
romurauta romurauta ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.09
Sijainti: kokkola
Viestit: 236
Perusasetus

siinäpä tuli nyt sitten vinkkejä joka lähtöön kuinka pellit pohjustetaan sekä takapuolet kotelosuojataan. sitten ihan näitä käytännön vinkkejä mitkä ei ole kaikille niin tuttuja...:
eli kun rupeat laittamaan sitä huolella hitsattua autoa niin pakkeliahan siihen menee.oli se sitten metalli,hiilikuitu,lasikuitu tai mitä lie sellaista. kun aukaiset sen purkin ekaa kertaa niin sekoita se huolella.sideaine ei aina ole sekoittunut hyvin ja silloin kitti on väliin notkeaa...väliin jäykkää
tarvitset tietty kittilastoja.niitä on kumisia,muovisia ja peltisiä.maku asia mitä käyttää..noilla kumi/muoveilla on vain helpompaa tehdä koveria ja kuperia kittauksia. sitten tietysti tarvitset astian minkä olet täyttänyt tinnerillä.heti kittauksen jälkeen peset sen kittilastan pensseliä apuna käyttäen siinä astiassa ennenkuin kovetat ne lastat kittiin.kuka nyt paskaisella lastalla voi kitata.
paksuista pahvillaatikoista saat sitten leikattua oikein hyviä kitinsekoitus alustoja niin ei tarvitse kaikkia purkinkansia tai mihin jotkut sekoittaakaan sotkea.
mattamustaa spraymaalia merkkaukseen kannattaa käyttää.sitä suihkautat aina kittauksen päälle niin hioessa näet virheet kohteesta.tiedät sitten missä kittaus on vajaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
anteeksi sedät nyybi tarttee neuvoja auton valinta Tekniikka & Jutustelu 6 07.06.2007 08:17
Auton hankintaan neuvoja Tekniikka & Jutustelu 31 01.04.2007 15:28
Aga tig neuvoja kaivataan. Pecos Tekniikka & Jutustelu 6 27.03.2007 18:28
Mallia peltitöihin: 1940 Willys Coupe kivinen Linkit 16 12.12.2006 11:11
Audio neuvoja... Vuosimallit 1968-1982 2 07.03.2003 08:47


Sivu luotu: 14:35 (GMT +2).