![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Ei kyllä suorituskyky päätä huimaa pikkukoneella ja isoilla pyörillä.... mut onhan niitä varmaan huonompiakin. Kulutus varmaan 10 ja 15 välillä.... Ajeleeko foorumilla joku pikkukoneisella Wranglerilla?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän siitä pikkukoneinen -92 YJ on tallissa. 2.5 litranen pensalohko.
Vakio renkailla kulutus siinä 12-15l. Nykyään alla 31" ja haarukka on 15-36l mitä oon laskenu. Mittarivirhettä isompien renkaitten jälkeen ei ole huomioitu joten todellisuudessa hieman pienempi on kulutus. Ei paljoa. Ja tuo viidentoista tankillinen oli pelkkää matkaa noin 60kmh nopeudella. Jos tankillisesta tunninkaan offaat niin ei alle kahdenkympin olla menossa. Onneksi öljyä pumpataan kokoajan ja mittaristahan sitä saa. Välitykset on näillekkin renkaille liian pitkät niin maastoon kuin tielle, tähän kun vielä lisätään välillä jumittavat etujarrut ja se ettei paineet renkaissa ole ollut viimeisten parin tuhannen kilometrin aikana kertaakaan yli 1,5bar osaltaan selittää tehottomuutta ja sopan maistumista. Kaikesta huolimatta en alkaisi jeepistä luopumaan.
__________________
Joop |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Riittääkö nopeus motarille? meneeko 120? Ei kyllä varmaa hirvee nautinto
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() 120km/h
Nautinto riippuu renkaista. Normirenkailla 120km/h menee hienosti. Mutta 33" kumit pitää olla oikeasti tasapainossa. Mulla 31" kumeilla ihan ok ajaa. Pikkukoneellla ja 33" kumeilla ei taida isoimmalla vaihteella jaksaa.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Välitettynä ei pitäs tehä heikkoakaan ajella reilua satasta.
Vakioilla on tuskasta, yli 90 ei tuu paljoa ajeltua. Vitonen on melko turha vaihde, on niin mahottoman pitkä. Nykyään nelonen on isoin käytetty vaihde ja ei ole mikään ihme jos mäkeen joutuu kolmosta hakemaan. Mittari näyttää vähän alle totuuden 60 mittarissa gps näyttää 62 ja 80 noin 83-84. Jos olis ykkösautona vaihtaisin välitykset ja pumppaisin renkaisiin ilmaa lisää niin olisi ihan ajettavissa. Mutta kun 245 gle volle kuljettaa arkena pehmeästi, saapi jeeppi arjet huilata odottaen seuraavaa viikonloppua että pääsee kylille itseään esittelemään. Täytyy melkein seuraavan kerran kun jeepin luokse kerkeän jumpattaa alle 215/75-15 winter slaalomit nuitten insojen tilalle ja muistella miten se on liikkunut ennen ja voin kertoa enemmän menohaluista. Kun muistelen aikaa pikkupyörillä niin oli se ihan pirteä laite.
__________________
Joop |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj-61 Saksasta? | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 26.09.2007 00:32 | |
saksasta tilaaminen...? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 28.01.2007 09:57 | |
Autojobbaria Saksasta? | offroadjouni | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 01.06.2006 01:21 |
saksasta BOGGERSIT? | eituuleimaa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.08.2005 08:21 |
[b]LT-1 saksasta?[/b] | Vuosimallit 1984-1996 | 6 | 25.08.2003 18:58 |