![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
http://www.blocket.se/dalarna/Bandva...htm?ca=1_5&w=3
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
No joo ei olis pahan hintaisia siellä kyllä. Eikä tarvis edes maksella veroja
![]() |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Epelin "bankku" on kyllä huippu hieno ja moni käyttöinen!
Itselläni on rakenteilla puunajokone bankun telastoista ja bankun perästä. Perään tulee vain telikärry kuormaimella "esim. Farma 3.8 " niin kysyisin minkä kokoinen hydrauliöljysäiliö sinun koneessa on? Tekniikan luovuttajaksi olen ajatellut MB 250D tai 300D automaattilaatikolla.Hydraulipumppuhan koneessasi oli 36l /1000 rpm välitykset puolitettuna. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ajattelin kiusata. Säiliön tilavuus riippuu sylintereistä letkuista pumpusta suodattimista. joskus koulussa laskettu (työläs ja hankala laskea) ![]() mutta luulisin että ton kokoluokan koneessa kun noissa videoissa niin 40litran pytty riittäisi jossa öljyä 30-35litraa öljyä riippuen kuinka kuumaksi öljy tulee. MUTUA ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Eipä tuo säiliön tilavuus nyt kauheen vaikea ole laskea. Perussääntönä voidaan pitää, että säiliön pitäis olla 2-5 kertaa pumpun minuuttituotto. Tosin mobile puolella joudutaan tinkimään tästä tilanpuutteen takia ja tavallisesti säiliä on 1-2 kertaa tuotto. Suurin merkitys tolla säiliöllä on öljyn jäähtymiseen ja ilman/epäpuhtauksien erottumiseen.. Liian pienellä ja väliseinättömällä/verkottomalla säiliöllä tarvitaan sitten erillinen lauhdutin. Tosin se lämpeneminenkin riippuu pääosin painehäviöistä ja järjestelmän rakenteesta, esimerkiksi siitä kuinka vapaakierto on toteutettu.. Sellasta.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Minun koneessa öljysäiliön tilavuus on 60 litraa ja öljyä on n. 50 litraa. Hihnapyörät ovat suunnilleen 10cm ja 19.5cm, kahdella hihnalla. Pumpussa pitää tietysti olla tukilaakeri. Tuossa kun pienempi hihnapyörä pyörittää isompaa, niin todella hyvin on voima riittänyt eikä hihnoja ole vielä tarvinnut edes kiristellä, saatikka vaihdella. Välitykset sattui vielä sillä tavalla kivasti että tyhjäkäynnilläkin kuormaus sujuu melko vauhdikkaasti.
|