![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Heitäppä OMEn täydellinen alustasarja alle, tekee varmasti nannaaa ajettavuudelle, ja saat renkaat pyörimäään... eikä tarvi heti ressata jousituksen osien kuluneisuudesta.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Miulla on juurikin tuo omen 2" täydellinen satsi.
En voi sanoa olevani täysin tyytyväinen, auto on jopa vaarallinen tietämättömän käsissä. Hiekkatiellä perä lähtee nimismiehen kiharasta todella helposti pompottamaan ja heittämään sivuluisuun. Tuota jos ei tiedä ja muista, ollaan äkkiä ojan puolella. Iskarivikaa oletin, mutta iskaritesterien mukaan mitään vikaa ei ole. Voiko noihin testereihin sitten luottaa, en tiedä? Muutaman vuoden vanha satsi, ajettu alle 20k ja metsää ei juuri nimeksikään. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lainaanpa aihetta. Kattelin tuolta ruotsin maalta jimnyjä ja varsin kohtuulliseen hintaan tuntuisi niitä sieltä saavan.
Haulla jo melko kattavasti juttua löytyikin, mutta minkälaisia nuo on todellisuudessa maantiellä. Voiko ajaa sataa (eli se normi 105-110 matkavauhti) vai pitääkö körötellä. Tietenkään mitään mahottomia ohituskiihtyvyyksiä en odota, mutta melutaso kiinnostaa, ja kulkeeko kohtuudella tuommosia nopeuksia? Itelläki tulee tuonne hirven mehtuu maille se 150km suuntaanssa, joten maantieajoakin tulisi autolle... Muille pitemmille reissuille on henkilöautokin käytössä, ja koulu/työ/pyörittelyajoon jimny lieneei aivan näppärä peli? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
minkäkokoset tassut saa jimnyyn katsastettua...?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jos katsastusmies tuntee säädökset niin suurin koko on 225/75 R15. Ainut vaan että tuon kokoista rengasta ei ole juuri kenenkään valmistajan valikoimassa...ja 235/75 R15 ei pykälien mukaan käy eikä sovi muutenkaan kunnolla ilman plastiikkakirurgia..;-(
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Taajama-ajossa loistava varsinkin talvella, päivittäistä 20km työmatkaa taitan Jimnyllä itsekin. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Muutama vuosi Jimny 2003 alla ykkösautona ja täytyy myöntää että kova rauta tiettyihin tarkoituksiin eli
huonoille teille ja kaupunkiin, auto on ollut kestävä,halpa huoltaa ja kohtuullinen kulutus 8-10L satasella. Valitettavan pieni tankki vaikka huoltamoita joka nurkassa onkin. Itselläni tulee vähän kilometrejä vuodessa. Autolla suhteelisen mukava ajaa maantiellä kun vauhti pysyy 80-100, mulla renkaina alla tällä hetkellä 3 kautta BFG MT 215/75 jotka toimineet hyvin ja pyörii alla ilman muutoksia ja vielä nopusmittarikin näyttää oikein! Ensimmäistä kertaa ajan nyt talvella noilla renkailla, vaikka ei mitkään talvirenkaat olekkaan. (pärjää varovaisuudella) Tässä muutamia omia mielipiteitä Jimnystä sekalaista käyttöä ajatellen: + Kestävä/varma tekniikka + Ketterä + Helpohko tuunata offikäyttöön? - Ahdas - Huurteenpoisto per...stä! - Ei saa vetää "laillisesti" jarrutonta yli 350kg - Kevyt -> tuuliherkkä - Ei vakiona mitään lukkoa taka-akselilla Nyt kun veivannut tuolla 4 vuotta niin kaupungissa loistava ja metsällä kuningas jos ei muuta kuin 1. kaveri mukana ja ei hirveen pitkiä aseita! ... 8) Olen kiertänyt sillä pohjois-Norjan ja hengissä selvittiin, käytän sitä myös maalla välillä traktorin korvikkeena. Aikaisempia nelariauto kokemuksia on ollut 70-luvun tuunattu Range joka painii tietysti eri sarjassa. Jos näillä kokemuksilla nyt pitäisi hankkia 1. auto jolla tekisin samat jutut ja enemmänkin niin vahvasti kallistuisin Subaru Foresteriin 2.0X bensa manuaali vehkeeseen jonka ehkä korottaisin 50mm ja pientä panssaria alle AT-renkailla niin uskoisin että tulisi parempi kompromissi omia harrastuksia ajatellen. ;-) (Off-Road miehet ei saa nauraa...) PS. Pelkään vielä etten kummiskaan luovu vielä Suikastani! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Viimeseen yks ääni lisää yleisautoks tuolle Suupparulle! On muuten yllättävän kyvykäs tuolla hangessakin. Enkä yritä väittää tuota maasturiks enkä oikeestaan edes suv:x. Mutta jos yhdellä autolla haluaa pärjätä niin pirun hyvä matkapeli ja ihan sama menemään tuolla meidän korkeuden huonosti auratuilla mehtäautoteillä kun esim. RAV4. Mutta tottahan Jimny on kuitenki enempi maasturin olonen vehe. Mutta jos ei oo haluissakaan offata niin miksi kärsis surkeista tieominaisuuksista? Kulutus tuolla suparulla on jossaki 6,5-7 litran tienoilla. Noin 400km:n reissun heitin just kaverin tuommosella kärri perässä ja en voi kuin kehua. Tänään käytiin metsäretki/kyrsänpaisto tuolla ja parikymmensenttisessä pöpperössä meni ilman pientä puolta huoletta. Tuo jakishan ei näissä hidasta kuin vissiin n. 10%, mutta eteenpäin se on sekin vs. ei alennuslootaa ollenkaan.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Isännällä oli tuommonen 2.0X Foresteri, muistaakseni 04/05, automaatilla, ja se nyt ei ainakaan menny alle 8 millään. Luopu siitä juurikin kulutuksen vuoksi, ku tahtoo 30tkm vuodessa tulla mittariin. Vai onko automaatti niin syöppö?? Toisekseen tahtoo olla joka auto 2 litrasella koneella se 10 pyörittelyssä, maantiellä toki vähemmän, mutta arkiajossa 6 alkavat lukemat on oikeasti pieniä, varsinki 4vetoselle. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tämä ihmetytti kovasti minuakin, kun tässä hiljattain kävin tiedustelemassa jimnyn vetopainoa. Samurailla saa laillisesti vetää 550kg ja kuvittelin jimnyssä olevan suurempi vetopaino. Minusta aikamoinen miinus jimnylle...melkein pelkän kärrynkin vetäminen laitonta
![]()
__________________
Toyota 4runner diesel 1991 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Nostellaanpa tätäkin taas esille.
Nimittäin Kingcabbi on taas rymyauton virassa, mutta se Jimny sen verta kuumetta nostattaa, että jahtiauton päivitys on vakavasti pohdinnassa. Olen ajatellu, et nuo on kaikki manuaaleja, mutta näkyy myös automaatteja olevan tarjolla. Oisko kellään kokemusta automaatti vastaan manuaali? Ajotarkoitus: Uudempia henkilöautoja ei viitti rymyyttää metässä, joten hirvenmehtuuseen jahtiautoksi, sekä mökille puunajoon yms. kevyeen offiin. Ajatuksena kutakuinki vakiokokoinen rengastus, mutta hieman karkeampana, ettei heti tukkeudu... Kuitenki tuolla joutus joskus pidempiä (250km) siirtymiä myös ajamaan. Olen ymmärtänyt että manuaalivaihteisella viihtyy myös asfaltilla, ku huomioi auton luonteen, eli melua on, ja 80 miellyttävämpi mutta sataakin pääsee. Mites sitte automaagi? Susukin sivuilta vakoillut kulutuslukemien erot ei ole järin suuria, kuinka lie tosielämässä? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Jimnystä offipeli? | petr | Tekniikka & Jutustelu | 217 | 26.09.2012 08:08 |
Jimnystä OFFI-kone | raw | Linkit | 0 | 08.09.2007 18:24 |
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.05.2006 23:50 |
Kokemuksia POR-15:stä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.10.2005 23:08 |
Kokemuksia Suzuki Jimnystä | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.01.2004 10:16 |