![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Voi swiddu,toivottavasti mulle ei ikinä eksy sinun "ammattitaidolla" korjaamaa autoa ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
joka ylittää reilusti koko auton arvon. Itse olen autoja & koneita korjannut jo vuosia, kun sinä itse vielä offailit omassa kakkavaipassasi... ![]() Tuon projektiosion tekstejä ja kuvia katsellessa näkee paljon "ammattitaitoisempiakin" korjauksia & kommentteja. Löytyy sieltä sinunkin "viisaita" kuvia & ohjeitasi. Ja rahansäästötoiveita vähän joka lähtöön. Noi listanpätkät eivät ole mitään pakollisia lisävarusteita, kyllä se ruutu vakioautossa paikallaan pysyy muutenkin. Itse olen noilla kilpureilla kieriskellyt takavuosina enemmänkin ja niissä tarvii röykkyytyksen takia olla vähän lisävarmistuksia, jotta lasi ei lennä itsestään pihalle. Joskus kannattaa edes yrittää antaa asialliselta kuulostavia ohjeita, vaikka ne autot joidenkin mielestä pitäisi kuljettaa Heidän asiantuntevaan korjaamoonsa... ![]() Annappas itse oma näkemyksesi "ammattitaitoisesta" korjaamisestasi tämän hintaluokan käyttöautoon, jolla todennäköisesti nyt mennään myös sinne maastoonkin harjoittelemaan, kun ei enää tarvii sääliä muutamaa naarmua. Tässä tassillinen herneitä... ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs sen parempi korjaamo lantikalle kuin Ahosen Antin Offroadpaja, sijaitsee Turussa MUTTAMUTTA:
sivutoimipiste Tampereen suunnalla: http://www.offroadpaja.fi/yhteys_tre.htm kannattanee ainakin kysyä, ja kertoa nuo em. asiat p.s. äläpä päästä poikaa uudehkon Ladan ostoon...
|
||||
|
||||
![]()
Ammattikoululle jos sen auton saat heti sisään niin voi olla ennen kesälomia valmis (ehkä).
Seuraavaan pojan autoon sitten kasko.. ![]() |
|
||||||
|
||||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Ja mitä olen ymmärtänyt,tässä on kyseessä kumminkin käyttöauto,eikä mikään metsässä paskaksi pieksettävä hardcore maastoauto. Lainaus:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hehee... Onpas täällä taas kädettömiä neuvonantajia paljon liikkeellä...
![]() Pitäis päinvastoin kannustaa omatoimiseen korjaamiseen ja oman maalaisjärjen käyttöön. Kumivasara ja moskula on oikeesti hyvä lääke moneen paikkaan. Ei aina tarvii mennä kalliisiin erikoiskorjaamoihin. Tietysti se on useimmille ainut vaihtoehto, mutta kuten Minde on tuossa ylempänä itsekin todennut, että hinnat tuntuu kohtuuttomilta pienen painuman oikaisuun verrattuna. Niin ne kyllä ovatkin, ja näin lama-aikana on hyvä rokottaa lisää, jotta työllisyys säilyy peltikorjaamoilla. Nythän on niiden sesonkiaika ... ![]() Ja Mindelle: Vaikka nää äijät täällä poraa ja pieksee suutansa, niin ei ne silti välttämättä pahaa tarkoita. Hyvällä huumorintajulla pärjää pitkälle... ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Pojat pojat!
Älkää nyt riitelemään alkako! Jokainen taaplaa autonsa kuntoon parhaansa mukaan! Ja kaikki vinkit, neuvot, ohjeet, lataan korvan taakse muistiin! Kaikki!
Sen takia minä aloin kyselemään edullista tapaa korjata auto, koska on aivan turha maksaa auton hintaa muutaman sentin oikomisesta. Hyvä autohan tuo Lantikka on, ei siitä raaskisi luopua yhden männyn tähden. Turvallinen tuollaisen 20 v nuorukaisen ajaa. Minun auto olisi ollut puoliksi rusina jos olisin samalla tavalla osunut siihen puuhun, sitä en tiedä missä kunnossa olisin itse ollut. Ammattikoululla eivät ota tälle kaudelle kokonaista autoa, osia olisivat voineet korjata. Nurkat ovat täynnä autoja. Soitin ammatilliseen kurssikeskukseen ja palaamme huomenissa uudelleen aiheeseen. Toivonkipinä? Kaikkein parasta olisi, jos poika voisi olla siinä touhussa mukana ja oppia jotakin. Siitä lähtien kun sain kortin ja auton, niin kaikki remontit tein yhdessä isän kanssa. Sitä autoa ei vain viety korjattavaksi hänelle ja lähdetty menemään, isä pakotti auttamaan remontissa. Kiitos siitä, opin paljon. Tien päällä ei ole mennyt sormi suuhun, yleensä on auto saatu liikkeelle. Peltihommia en ole koskaan tehnyt ja mielelläni kuuntelenkin, mitä konkareilla on antaa neuvoja. Muutamaan vuoteen en ole päässyt enää korjaushommiin, isä on vanha ja autoni uudempi. Tuossa olikin jo vähän vinkkiä siihen oikomiseen ja lasinvaihtoon - jos ei muuten meinaa onnistua niin sitten on tehtävä itte tai myytävä Lantikka osiksi. Kannatan, että ensin yritetään itse korjata. Siis jos ei nää hinnat tästä halpene ![]() Minna |
|
|||
|
|||
![]() Ihan hauskaa....
.... näitä teidän juttuja on lueskella, lämmin kiitos kaikille osallisille tasapuolisesti
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
kaverin kanssa tossa tehtiin sellainen puristin systeemi (patenttia ei tosin haettu) ja kyllä sillä ainaskin pajeron tuulilasiaukko oikeni niin että sai uuden lasin paikalleen.jos siinä nyt ei muuta ihmeempää oo ku toi aukon oikaisu ni huittisissa ainaski onnistuu jos et lähempää apua löydä.eikä tarvi maksaa itteensä kipeeks.
|
|
||||
|
||||
![]()
sitä pilaria voi koittaa ittekki tunkkailla suoraks. ilmeisesti tuulilasin ylänurkka on vinossa? käykää ammattikoululta pyytämässä tuloste lantikan korin mitoista, sieltä pitäis löytyä tuulilasin ristimitta. sitten pullotunkki, putkea, ja joku puukalikka, kumipulikka tms. tunkki vastapäätä oiottavaa kohtaa, tunkin päähän putki ja kalikka, ja kalikka vasten oiottavaa nurkkaa. sitten varovasti tunkkaamaan. ei ne sitä robotilla oikoisi kolarikorjaamollakaan, vaan juurikin tunkkamalla. heillä on vaan juurikin tähän hommaan tehty tunkki. näitä muistaakseni saa myös biltemasta?
|
||||
|
||||
![]()
Joo niitä tunkkeja saa just biltemasta ja motonetistäkin.
Mutta hommaan passaa ihan perus pullotunkki joka varmasti löytyy vaikka isän vajasta. siihen vaan sopivan kokonen metalliputko jatkoksi ja päihin puukapulat miin jhomma hoituu. Tosiaan mitat vaan ammattikoululta ja hommiin! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Edullista putkea PK-seudulta? | Morjenz | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 18.09.2008 12:45 |
Mistäs Tampereen seudulta heittokelloo | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 29.01.2007 19:21 |
Jarrurumpujen sorvaamo PK-seudulta? | Shuttle | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 02.02.2006 06:23 |
Kartaani pajaa Tampereen seudulta | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 21.11.2005 21:13 |
Mistä paineilmavehkeitä PK-seudulta? | JF | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 21.09.2004 12:05 |