![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() Löytyskö jostain Jimnyn räjäytyskuvat ja tietäiskö joku sanoa, mikä on se suurin rengaskoko joka sopii vakiojimnyssä pyörimään? Vai onko se juuri tuo 205/70/15?
Viimeksi muokannut Erturo : 17.01.2010 17:12 Perustelu: lisää |
#2
|
|||
|
|||
![]()
2" korotuksella mahtuu 215/75/15 kiinniottamatta, mutta 235 ei enää.
Vakiona voi olla kiikunkaakun. Bensaa tuo kyllä vie ihan riittävästi, näin talvella nelivedolla ei kymppi riitä, eikä se kesälläkään paljoa alle sen vie. Tiedä sitten vaikuttaako tuo korotus ja renkaat niin paljon. Renkaitten kuvio ei ole ole edes karkea, kesänakit luokkaa AT. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Heitäppä OMEn täydellinen alustasarja alle, tekee varmasti nannaaa ajettavuudelle, ja saat renkaat pyörimäään... eikä tarvi heti ressata jousituksen osien kuluneisuudesta.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Miulla on juurikin tuo omen 2" täydellinen satsi.
En voi sanoa olevani täysin tyytyväinen, auto on jopa vaarallinen tietämättömän käsissä. Hiekkatiellä perä lähtee nimismiehen kiharasta todella helposti pompottamaan ja heittämään sivuluisuun. Tuota jos ei tiedä ja muista, ollaan äkkiä ojan puolella. Iskarivikaa oletin, mutta iskaritesterien mukaan mitään vikaa ei ole. Voiko noihin testereihin sitten luottaa, en tiedä? Muutaman vuoden vanha satsi, ajettu alle 20k ja metsää ei juuri nimeksikään. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lainaanpa aihetta. Kattelin tuolta ruotsin maalta jimnyjä ja varsin kohtuulliseen hintaan tuntuisi niitä sieltä saavan.
Haulla jo melko kattavasti juttua löytyikin, mutta minkälaisia nuo on todellisuudessa maantiellä. Voiko ajaa sataa (eli se normi 105-110 matkavauhti) vai pitääkö körötellä. Tietenkään mitään mahottomia ohituskiihtyvyyksiä en odota, mutta melutaso kiinnostaa, ja kulkeeko kohtuudella tuommosia nopeuksia? Itelläki tulee tuonne hirven mehtuu maille se 150km suuntaanssa, joten maantieajoakin tulisi autolle... Muille pitemmille reissuille on henkilöautokin käytössä, ja koulu/työ/pyörittelyajoon jimny lieneei aivan näppärä peli? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
minkäkokoset tassut saa jimnyyn katsastettua...?
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Jos katsastusmies tuntee säädökset niin suurin koko on 225/75 R15. Ainut vaan että tuon kokoista rengasta ei ole juuri kenenkään valmistajan valikoimassa...ja 235/75 R15 ei pykälien mukaan käy eikä sovi muutenkaan kunnolla ilman plastiikkakirurgia..;-(
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Taajama-ajossa loistava varsinkin talvella, päivittäistä 20km työmatkaa taitan Jimnyllä itsekin. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Muutama vuosi Jimny 2003 alla ykkösautona ja täytyy myöntää että kova rauta tiettyihin tarkoituksiin eli
huonoille teille ja kaupunkiin, auto on ollut kestävä,halpa huoltaa ja kohtuullinen kulutus 8-10L satasella. Valitettavan pieni tankki vaikka huoltamoita joka nurkassa onkin. Itselläni tulee vähän kilometrejä vuodessa. Autolla suhteelisen mukava ajaa maantiellä kun vauhti pysyy 80-100, mulla renkaina alla tällä hetkellä 3 kautta BFG MT 215/75 jotka toimineet hyvin ja pyörii alla ilman muutoksia ja vielä nopusmittarikin näyttää oikein! Ensimmäistä kertaa ajan nyt talvella noilla renkailla, vaikka ei mitkään talvirenkaat olekkaan. (pärjää varovaisuudella) Tässä muutamia omia mielipiteitä Jimnystä sekalaista käyttöä ajatellen: + Kestävä/varma tekniikka + Ketterä + Helpohko tuunata offikäyttöön? - Ahdas - Huurteenpoisto per...stä! - Ei saa vetää "laillisesti" jarrutonta yli 350kg - Kevyt -> tuuliherkkä - Ei vakiona mitään lukkoa taka-akselilla Nyt kun veivannut tuolla 4 vuotta niin kaupungissa loistava ja metsällä kuningas jos ei muuta kuin 1. kaveri mukana ja ei hirveen pitkiä aseita! ... 8) Olen kiertänyt sillä pohjois-Norjan ja hengissä selvittiin, käytän sitä myös maalla välillä traktorin korvikkeena. Aikaisempia nelariauto kokemuksia on ollut 70-luvun tuunattu Range joka painii tietysti eri sarjassa. Jos näillä kokemuksilla nyt pitäisi hankkia 1. auto jolla tekisin samat jutut ja enemmänkin niin vahvasti kallistuisin Subaru Foresteriin 2.0X bensa manuaali vehkeeseen jonka ehkä korottaisin 50mm ja pientä panssaria alle AT-renkailla niin uskoisin että tulisi parempi kompromissi omia harrastuksia ajatellen. ;-) (Off-Road miehet ei saa nauraa...) PS. Pelkään vielä etten kummiskaan luovu vielä Suikastani! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Jimnystä offipeli? | petr | Tekniikka & Jutustelu | 217 | 26.09.2012 08:08 |
Jimnystä OFFI-kone | raw | Linkit | 0 | 08.09.2007 18:24 |
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.05.2006 23:50 |
Kokemuksia POR-15:stä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.10.2005 23:08 |
Kokemuksia Suzuki Jimnystä | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.01.2004 10:16 |