![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Noniin, vm2001 Jimny tuli haettua eilen. Makea peli! Nelikko päällä matka-ajossa kulutus tuntui olevan 8 litran pintaan, vakiokokoiset kitkarenkaat alla. Hieman karkeampaa kumia pitäisi saada alle viimeistään kesäksi. Vakiokoko taitaa olla 205/70/15. Sopiikohan esim Insan Sahara koossa 235/75/15 pyörimään alle?
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
215/75R15 Insa Saharat vaatii myös jo hienosäätöä vaikka 40 mm korotus, ks. esim. Jounin juttu: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=48073 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun on ollut kunnon talvi ja pakoputki vuotaa sillai,että neljän tonnin kieroksilla alkaa kuulostaa autolta,kulutus on selkeesti kympin paremalla puolella.Takavedolla ja lukkopesä edellä joka mukaan.
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Löytyskö jostain Jimnyn räjäytyskuvat ja tietäiskö joku sanoa, mikä on se suurin rengaskoko joka sopii vakiojimnyssä pyörimään? Vai onko se juuri tuo 205/70/15? Viimeksi muokannut Erturo : 17.01.2010 17:12 Perustelu: lisää |
#5
|
|||
|
|||
![]()
2" korotuksella mahtuu 215/75/15 kiinniottamatta, mutta 235 ei enää.
Vakiona voi olla kiikunkaakun. Bensaa tuo kyllä vie ihan riittävästi, näin talvella nelivedolla ei kymppi riitä, eikä se kesälläkään paljoa alle sen vie. Tiedä sitten vaikuttaako tuo korotus ja renkaat niin paljon. Renkaitten kuvio ei ole ole edes karkea, kesänakit luokkaa AT. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Heitäppä OMEn täydellinen alustasarja alle, tekee varmasti nannaaa ajettavuudelle, ja saat renkaat pyörimäään... eikä tarvi heti ressata jousituksen osien kuluneisuudesta.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Miulla on juurikin tuo omen 2" täydellinen satsi.
En voi sanoa olevani täysin tyytyväinen, auto on jopa vaarallinen tietämättömän käsissä. Hiekkatiellä perä lähtee nimismiehen kiharasta todella helposti pompottamaan ja heittämään sivuluisuun. Tuota jos ei tiedä ja muista, ollaan äkkiä ojan puolella. Iskarivikaa oletin, mutta iskaritesterien mukaan mitään vikaa ei ole. Voiko noihin testereihin sitten luottaa, en tiedä? Muutaman vuoden vanha satsi, ajettu alle 20k ja metsää ei juuri nimeksikään. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Lainaanpa aihetta. Kattelin tuolta ruotsin maalta jimnyjä ja varsin kohtuulliseen hintaan tuntuisi niitä sieltä saavan.
Haulla jo melko kattavasti juttua löytyikin, mutta minkälaisia nuo on todellisuudessa maantiellä. Voiko ajaa sataa (eli se normi 105-110 matkavauhti) vai pitääkö körötellä. Tietenkään mitään mahottomia ohituskiihtyvyyksiä en odota, mutta melutaso kiinnostaa, ja kulkeeko kohtuudella tuommosia nopeuksia? Itelläki tulee tuonne hirven mehtuu maille se 150km suuntaanssa, joten maantieajoakin tulisi autolle... Muille pitemmille reissuille on henkilöautokin käytössä, ja koulu/työ/pyörittelyajoon jimny lieneei aivan näppärä peli? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suzuki Jimnystä offipeli? | petr | Tekniikka & Jutustelu | 217 | 26.09.2012 08:08 |
Jimnystä OFFI-kone | raw | Linkit | 0 | 08.09.2007 18:24 |
Kokemuksia automaatti-Suzuki Jimnystä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.05.2006 23:50 |
Kokemuksia POR-15:stä? | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.10.2005 23:08 |
Kokemuksia Suzuki Jimnystä | Tapsa | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.01.2004 10:16 |