![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
tähänkin aiheeseen tulee jossain vaiheessa opin je erehdyksen kautta infoa kun homma pompsahti eteenpäin,löysin xj:n oman kompuran,kiitos nikolle.
nii,siitä tuotosta....jos ei rankasti muisti petä kun tuottoa laskeskelin niin n.140l/min on tuotto kompuran pyöriessä 1000 rundia minuutissa.mahtaa välitykset mennä aika tarkkaan niin että tyhjäkäynnillä kompura ottaa just sen 1000rpm ja kun koneessa vaikka 1500 niin kompuralla 2000-2500,tuottoa jo pyöreesti 300l/min.oletuksena että hyötysuhde 100%
__________________
krapulan parantaminen viinalla on yhtä tarkkaa kuin ripulin parantaminen pieremällä liika tarkkuus osoittaa teknisen kypsymättömyyden. Viimeksi muokannut kaistapää : 15.01.2010 18:36 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
http://www.kaha.fi/file_root/Ajoneuv...QtyBHS_FIN.pdf Tuossa on taulukko josta näkee öljymäärät ilmastointi laitteen kompuralle , siellä on muutama kompura jolle ei ole annettu öljymäärää vaan se saa järjestelmästä se mitä tarvii. Tämmöinen kompura ei mielestäni kovin hyvin sovellu kyseiseen hommaa ,koska sillon sitä pitäisi öljytä jatkuvasti. OIKEASSA olet että sinne kannattaa sumuttaa öljyä tulo aukosta , koska tämähän ei ole SULJETTU järjestelmä eli kaikki epäpuhtaudet sun muut pääsevät melkosuoraan kompuraan ja pitkään käyttämättömänä akselitiiviste saattaa kuivua . Kun tätä käytetään paineilman tekoon. En tiedä minkälainen öljyhävikki ilmastoinnin kompurassa on jos se on avonainen järjestelmä, ei pitäisi olla ,mutta eihän pitäisi olla paljon muutakaan. Ja kaikkiin muihinkin paineilmalla toimiviin vehkeisiin pitäisi säännöllisesti se tippa öljyä laittaa ,esim jos käytät joka päivä laita tippa öljyä joka päivä . Tällöin ei tarvi sitä öljytintä käyttää. Ilmastointi laitteen kompuran öljymääräthän ei mitään hirveitä ole jos keskimäärin n.200ml
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Herätelläänpä vähän keskustelua aiheesta. Onko väliä millasesta autosta kompressori on että saa hyvin tuottoa? Pitääkö olla jonkun jenkkivehkeen vai riittääkö perus henkilöauton? Oliskos tälläisestä kapistuksesta iloa?
|
|
#5
|
||||
|
||||
|
Vanhahkot japanilaiset ainakin denso on hyviä kompura käyttöön kun ovat o-rengas tiivisteillä. Pienessä paketissa 12 mäntää ja tuotto on huomattavasti parempi tyhjäkäynnillä kun o-renkaattomissa malleissa. Voitelu on varminta hoitaa ottamalla kompuran ja säiliön vastaventtiilin välistä t.haaralla ja vastus venttiilillä takasin kierto paine ölljyttimen läpi imu puolelle.
Kunnon säädettävä öljytin ja herkkä säätö vastus venttiilille niin öljyn kulutus on todella pientä ja öljy ei tuu kompurasta läpi juuri ollenkaan, jonka tietys ti saa kuivaimella talteen. Eli uhrataan pieni osa tuottoa siihen että saadaan ilma öljy seosta sumutettua imu puolelle aina kun kompura käy. Tää nyt menee jo ropelihattu osastolle muta jos sen ilmavuodon sinne imu puolelle ottas vielä kuivaimen kupin pohjasta niin silloinhan se viela kierrättäs ison osan öljystä Tätä ei oo kyllä kokeiltu.
Viimeksi muokannut hpotteri : 01.12.2011 10:38 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Tuossa kompurassa on oma öljytila, eli pitäisi toimia jotenkin. Kiinnityspeti on sitten oltava tukeva, koska tuon runko ei kestä vääntöä vaan halkeaa, tai sitten leikkaa kiinni kun sylinteriryhmä on samaa valua rungon kanssa. Eli tukeva peti ja kompura kiinnit siihen molemmista päistä. Tuo on jo perus henkilöauton kompuraa hiukkasen isompi, käytetään mm. raskaan kaluston pari litraa kylmäainetta imevissä järjestelmissä. Uusia saa lähes järjelliseen hintaan Kaha:lta. Takapään liitinkantta(kuvassa musta) saa sitten mieleisillään liittimillä/lähtösuunnilla ja kytkintä erilaisille hihnoille, eli on joustava asennettava. Nämä vaan käyttökokemuksia kyseisistä vehkeistä, en myy tai saa mitään etua niiden mainostamisesta :-)
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. Viimeksi muokannut Gary Grand : 01.12.2011 12:05 Perustelu: lisää tietoa. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Mulla ylimääräisenä yksi YORK, jos jotain kiinnostaa... (ei, en muista mallia, joku isompi kuitenkin)
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Eli tossa seltecissä ei piisaa tuotto jos meinaa renkaita täytellä inhimillisellä ajalla?
|
|
#9
|
|||
|
|||
|
Ei varmaan ole huono ajatus laittaa jotain säiliötä kaveriksi...
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| M:astron tehostajan pumppu/ilmastoinnin kompura | Jii-Jii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 23.08.2012 15:57 |
| Ostetaan hj61 ilmastoinnin kompura | helmapelti | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.07.2009 16:30 |
| O: Toimiva ilmastoinnin kompura | Timo_L | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 24.10.2007 21:08 |
| ilmastoinnin pumpusta kompura? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 05.05.2007 22:11 |
| Paineilman riittävyys? | anttir | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 11.06.2004 08:21 |