Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.01.2010, 22:42
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xjxj Näytä viesti
Jos oikein vanhoja oppeja muistelee, niin tuo kuulostaa aika vahvasti ajoitushämmingille... Terävä käyntiääni+harmaa savu+tehottomuus. Samat oireet kyllä saa monellakin eri tavalla, mutta nyt kun potilasta ronkittu pumpusta lähiaikoina niin epäilisin pumppuvikaa... Onkos noissa pikkukoneissa jonkinlainen ennakonsäätökin, jos ois ekassa ääriasennossaan (täyskuorma) juminu jostain syystä?
elikkä onkos senyt muljahtanu epäjärjestykseen saanko enää kotikonstein toimimaan ?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.01.2010, 22:55
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Tota on liikkeellä..


Mulla hiluksissa sama homma.Tasan samat oireet,nyt suuttimet vein pajalle ja kusee ku hevonen.Suuttimilla ajettu reilu 120tkm ja edelliset kesti 300tkm.Saa nähä ku laittaa suttimet kiinni onko pumppuki sökö...mulla kans toinen kone työn alla ja nyt joutuu tota vanhaaki elvyttää,kylläpä vituttaa.Nii piti sanomani et ooks kokeillu laskee vedet pihalle toimiiko sitte?jos vaikutusta ni vuotaako kansi?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.01.2010, 23:06
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

joo no se on mukava et muillakin on samoja ongelmii
nii eipä se kyllä nestettä oo hukannu mielestäni eikä painetta kertyny tosin en oo kyllä silleen kattonukkaa. pitää ensin toi polttoainepuoli kokeilla jos selviis säikädyksellä...
voin ottaa huomenna vaikka videonkin ni voitte kuulostella mikä siin ois jos ei nämä eväät auta..

Viimeksi muokannut tdi : 13.01.2010 23:11
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.01.2010, 23:36
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Mulla hiluksissa sama homma.Tasan samat oireet,nyt suuttimet vein pajalle ja kusee ku hevonen.Suuttimilla ajettu reilu 120tkm ja edelliset kesti 300tkm.Saa nähä ku laittaa suttimet kiinni onko pumppuki sökö...mulla kans toinen kone työn alla ja nyt joutuu tota vanhaaki elvyttää,kylläpä vituttaa.Nii piti sanomani et ooks kokeillu laskee vedet pihalle toimiiko sitte?jos vaikutusta ni vuotaako kansi?
Jos suuttimissa ois vika ni käynti kyllä muuttuu kun löysää putkia koneen käydessä... Kai se ajoitus pitäis jotenkin tarkistaa, tiisseliasiantuntija (korjaamo) vois auttaa siinä, ihan kysymälläkin saa apua, ei tartte maksaa tuhansia...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.01.2010, 23:38
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xjxj Näytä viesti
Jos suuttimissa ois vika ni käynti kyllä muuttuu kun löysää putkia koneen käydessä... Kai se ajoitus pitäis jotenkin tarkistaa, tiisseliasiantuntija (korjaamo) vois auttaa siinä, ihan kysymälläkin saa apua, ei tartte maksaa tuhansia...
mun tarttee soitella jos ei nääneuvot piisaa
ja on tuos pumpun kylessä se ihme syötön tappo vipu mistä saa kans sammuu ja sitä veivasin ei auttanu..
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.01.2010, 00:39
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Sepä se.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja xjxj Näytä viesti
Jos suuttimissa ois vika ni käynti kyllä muuttuu kun löysää putkia koneen käydessä... Kai se ajoitus pitäis jotenkin tarkistaa, tiisseliasiantuntija (korjaamo) vois auttaa siinä, ihan kysymälläkin saa apua, ei tartte maksaa tuhansia...
Kun suuttimissa On vikaa kun "kusevat" avautumis paine on jotain 1bar kun kärjet ovat Beeniksen malliset.Näin ihan itse kun diesel korjaamolla testattiin.Jotenki paha-aavistus ettei kai pumppu ole hajoamassa.Paha on ajotusta tippa-anturilla tarkistaa näillä suuttimilla,tuskin jakopää on hypännyt kun ei ole mitään vaurioita ja kuitenkin käy jotenkin.Jos pumppu ois siinä kunnossa et sen jako olis hypänny ni tuskin kävis ollenkaan.Eli ei kai oo nestepää niin muhjuna et syöttöpaine ei riitä..Ihmetyttää vaan kun suuttimet uusittiin n.120tkm sitte,jos ei sit pumpusta irtoava metalli jauho oo rikkonu kärkiä,kunhan saan suuttimet pajalta ni kokkeillaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.01.2010, 16:03
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

NONIIN


nyt sain kaverin painaa kaasuu ja testattiin suuttimet 2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä ei ihme että oli vähän huono käymään
huomeenna saan suuttimet pajalta niin nähän korjaantuiko. suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä. eli vika oli täysin miun syytä enpä oo ennen diiseleitä kasannu syynä varmaan liian epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa enkä oo kaasuu raaskinu ajossa painaa ni on menny iha tukkoon.

kiitos neuvoista ainakin tällä tietoa vika on noissa suuttimissa niinkun jo arvelittekin..
pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut.
ehkä tästä vielä auto tulee.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.01.2010, 19:37
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä
Ei niin hyvä juttu, ethän antanu kierroksia kovasti???

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä
Dieselin PITÄÄ olla karstaine (nokinen), jos ei ole niin "mailaa" on annettu surutta ja paikat ylikuumenneet tai sitten jotakin on "todella pielessä"
Jos karstaa (kokkareita) löytyy, niin silloin on piru irti, sitä syntyy pakokaasusta ja öljystä...

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa
Epäpuhtaudet on suuttimien tappajat nro.1. Suuttimien toimintavälys on 1/1000mm ja loppuunkuluneet ovatkin jo 2/1000mm.
Jos likaa mennyt jo kasauksessa, on tyhjäkäynnillä ollut melkoinen "kilkatus", koska suuttimiin kertyvä lika aiheuttaa "kusemista" ja pisarointi polttonsteessä aiheuttaa kilinää, joka TUHOAA männät pidemmässä käytössä! (eli polttoaine palaa männän pinnalla, ja tekee siihen "kuulapäävasaran" näköisen kolon)

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut
Elementit tuskin tuhoutuu, koska niissä on pienillä kierroksilla purkauskanava suhteellisen nopeasti auki ja ruiskutuspaineet ovat n. 400-500bar. Kierroksilla paineet nousee 800-1000bar ja silloin elementti "lukkiutuu" hydraulisesti ja nostimen rullat pettävät... Lopputuloksena pumppu ei enään nosta paineita ja suuttimista ei tule tavaraa (kun ei ole paineita). Selviää helposti kuuntelemalla pumppua --> kolisee, nostin rikki / raksuttaa ja tikittää, kunnossa!!!

Kolina kuuluu myös silloin kun suutin jumissa (polttoneste purkautuu pumpun nestetilaan) ja suuttimen putkesta lähtee "soiva / helähtävä" ääni joka myös tuntuu värinänä putken pinnalla.
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.01.2010, 20:10
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

kyllähän tollanen juuri rempattu kone vuotaa öljyä palotilaan ennekuin männänrenkaat ynnä muut tilottuu paikoillensa,ja nokee niitä. ja jos oot vie pitäny pumpun kalvolla ylimäärästä painetta välillä niin varmasti nokee polttojämillä lisää, ja jos ei uskalla uudelle koneelle antaa mailaa kunnolla että noet palais välillä pois!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.01.2010, 20:11
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Ei niin hyvä juttu, ethän antanu kierroksia kovasti???
en antanu kovia kierroksia kun vika ilmeni ni raktorilla hinattiin ja tyhjäkäynnillä suunnilleen tallilla testattiin. pitää koittaa saada lainaks puristus mittari sais katottuu onko tuolta kannentiiviste menny.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Jos karstaa (kokkareita) löytyy, niin silloin on piru irti, sitä syntyy pakokaasusta ja öljystä
voiskohan toi karstaisuus johtua vanhasta turbosta joka oli ihan sohlo ja imusarjaan työnsi öljyy?

oppirahat on maksettava toivottavasti ei mitään isompaa oo mennyt
ens kerralla pistän suuttimet niinpuhtaana paikalleen kun vaan saan

EDIT: nii joo noi männän renkaat ja syötöt jospa malttas nyt olla ajelematta täs pihas ja sitku saa kilpiin ni ajella sisään vaihtelevilla kierroksilla ja rasituksella..

Viimeksi muokannut tdi : 14.01.2010 20:18
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.01.2010, 21:21
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Unhappy

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
nyt sain kaverin painaa kaasuu ja testattiin suuttimet 2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä ei ihme että oli vähän huono käymään
huomeenna saan suuttimet pajalta niin nähän korjaantuiko. suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä. eli vika oli täysin miun syytä enpä oo ennen diiseleitä kasannu syynä varmaan liian epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa enkä oo kaasuu raaskinu ajossa painaa ni on menny iha tukkoon.

kiitos neuvoista ainakin tällä tietoa vika on noissa suuttimissa niinkun jo arvelittekin..
pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut.
ehkä tästä vielä auto tulee.
Puristukset puuttuu, eli 3 mäntää hajalla. Nojoo, pessimisti. Miten heräili superilla lumihangessa ku sai vähän vastusta?
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.01.2010, 22:38
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja patroltd Näytä viesti
Puristukset puuttuu, eli 3 mäntää hajalla. Nojoo, pessimisti. Miten heräili superilla lumihangessa ku sai vähän vastusta?
hah toivotaan näin. hyvin heräili mut se loppu lyhyeen
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
RJ käyntihäiriö autoilija Tekniikka & Jutustelu 1 16.07.2009 21:21
L-200 tdi ei ota kierroksia Kokku Tekniikka & Jutustelu 5 21.05.2009 19:18
kuinka saa rajoitettua hj-60 kierroksia? Jani E Tekniikka & Jutustelu 11 14.09.2008 20:40
opel omega 2.6 ei ota kierroksia. haapala Tekniikka & Jutustelu 41 03.01.2007 00:58
Sähkömoottorin kierroksia.. kristian Tekniikka & Jutustelu 5 20.12.2006 00:01


Sivu luotu: 22:44 (GMT +2).