![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Tota on liikkeellä..
Mulla hiluksissa sama homma.Tasan samat oireet,nyt suuttimet vein pajalle ja kusee ku hevonen.Suuttimilla ajettu reilu 120tkm ja edelliset kesti 300tkm.Saa nähä ku laittaa suttimet kiinni onko pumppuki sökö...mulla kans toinen kone työn alla ja nyt joutuu tota vanhaaki elvyttää,kylläpä vituttaa.Nii piti sanomani et ooks kokeillu laskee vedet pihalle toimiiko sitte?jos vaikutusta ni vuotaako kansi?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
joo no se on mukava et muillakin on samoja ongelmii
![]() ![]() nii eipä se kyllä nestettä oo hukannu mielestäni eikä painetta kertyny tosin en oo kyllä silleen kattonukkaa. pitää ensin toi polttoainepuoli kokeilla jos selviis säikädyksellä... voin ottaa huomenna vaikka videonkin ni voitte kuulostella mikä siin ois jos ei nämä eväät auta.. Viimeksi muokannut tdi : 13.01.2010 23:11 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ja on tuos pumpun kylessä se ihme syötön tappo vipu mistä saa kans sammuu ja sitä veivasin ei auttanu.. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Sepä se.
Kun suuttimissa On vikaa kun "kusevat" avautumis paine on jotain 1bar kun kärjet ovat Beeniksen malliset.Näin ihan itse kun diesel korjaamolla testattiin.Jotenki paha-aavistus ettei kai pumppu ole hajoamassa.Paha on ajotusta tippa-anturilla tarkistaa näillä suuttimilla,tuskin jakopää on hypännyt kun ei ole mitään vaurioita ja kuitenkin käy jotenkin.Jos pumppu ois siinä kunnossa et sen jako olis hypänny ni tuskin kävis ollenkaan.Eli ei kai oo nestepää niin muhjuna et syöttöpaine ei riitä..Ihmetyttää vaan kun suuttimet uusittiin n.120tkm sitte,jos ei sit pumpusta irtoava metalli jauho oo rikkonu kärkiä,kunhan saan suuttimet pajalta ni kokkeillaan.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() NONIIN
nyt sain kaverin painaa kaasuu ja testattiin suuttimet 2 keskimmäistä oli iha pimeitä sit 1 pytty oli paljon huonompi ku muut eli kävi suunnilleen 3 sylinterillä ei ihme että oli vähän huono käymään
![]() huomeenna saan suuttimet pajalta niin nähän korjaantuiko. suuttimet oli tosi karstaset diiselipajan ukko ei meinannu uskoo että niillä on ajettu vaan 30 km sano että liikaa tyhjäkäyntiä. eli vika oli täysin miun syytä enpä oo ennen diiseleitä kasannu syynä varmaan liian epäpuhtaat osat ja tyhjäkäyntiä on tullu ehkä vähän liikaa enkä oo kaasuu raaskinu ajossa painaa ni on menny iha tukkoon. kiitos neuvoista ainakin tällä tietoa vika on noissa suuttimissa niinkun jo arvelittekin.. ![]() pumpusta tuli jokasuuttimelle hyvin naftaa että tuskin se elementtejä on vaurioittanut. ehkä tästä vielä auto tulee. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Jos karstaa (kokkareita) löytyy, niin silloin on piru irti, sitä syntyy pakokaasusta ja öljystä... Epäpuhtaudet on suuttimien tappajat nro.1. Suuttimien toimintavälys on 1/1000mm ja loppuunkuluneet ovatkin jo 2/1000mm. Jos likaa mennyt jo kasauksessa, on tyhjäkäynnillä ollut melkoinen "kilkatus", koska suuttimiin kertyvä lika aiheuttaa "kusemista" ja pisarointi polttonsteessä aiheuttaa kilinää, joka TUHOAA männät pidemmässä käytössä! (eli polttoaine palaa männän pinnalla, ja tekee siihen "kuulapäävasaran" näköisen kolon) Lainaus:
Kolina kuuluu myös silloin kun suutin jumissa (polttoneste purkautuu pumpun nestetilaan) ja suuttimen putkesta lähtee "soiva / helähtävä" ääni joka myös tuntuu värinänä putken pinnalla.
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#9
|
||||
|
||||
![]()
kyllähän tollanen juuri rempattu kone vuotaa öljyä palotilaan ennekuin männänrenkaat ynnä muut tilottuu paikoillensa,ja nokee niitä. ja jos oot vie pitäny pumpun kalvolla ylimäärästä painetta välillä niin varmasti nokee polttojämillä lisää, ja jos ei uskalla uudelle koneelle antaa mailaa kunnolla että noet palais välillä pois!
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
en antanu kovia kierroksia kun vika ilmeni ni raktorilla hinattiin ja tyhjäkäynnillä suunnilleen tallilla testattiin. pitää koittaa saada lainaks puristus mittari sais katottuu onko tuolta kannentiiviste menny.
Lainaus:
oppirahat on maksettava toivottavasti ei mitään isompaa oo mennyt ![]() ![]() ens kerralla pistän suuttimet niinpuhtaana paikalleen kun vaan saan EDIT: nii joo noi männän renkaat ja syötöt ![]() Viimeksi muokannut tdi : 14.01.2010 20:18 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
RJ käyntihäiriö | autoilija | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.07.2009 21:21 |
L-200 tdi ei ota kierroksia | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 21.05.2009 19:18 |
kuinka saa rajoitettua hj-60 kierroksia? | Jani E | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 14.09.2008 20:40 |
opel omega 2.6 ei ota kierroksia. | haapala | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 03.01.2007 00:58 |
Sähkömoottorin kierroksia.. | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.12.2006 00:01 |