Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.01.2010, 23:21
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

perkuleen pakkaset...


Pajerokin alko loppiaisen jälkeen hyytymään kun oli -30 astetta pakkasta ja piti aamulla lähtee töihin... nyki ja nyki, veto ihan lähes nollissa. pääsin kuitenkin takas kotio ja rokulipäivän viettoon. hain kuitenkin toisella autolla suodattimen ja koitin kysellä jäänestoo mut ei mistään. loppu vissii koko maasta. no ukolla oli 1 puteli diesel 100:sta ja suod. vaihtoon ja nesteet tankkiin. auto tuilille ja pelaa ihan okei... tänään sit ajelee hieman ja taas alko tökkimään eteneminen... sammu ihan totaalisesti kesken ajon ja ei meinannu lähtee tulille. alko jo pikkasen vituttaa siinä soitellessa traktoria vetämään pois tieltä... koitin kuitenkin ja lähti käyntiin ja pääsin hissukseen takas kotiin... siinä mietin mitä teen ja merkkihuollossa kehoitti laittaa bensaa hieman tankkiin.... laitoin moottorisahan sekoitetta n.litran jossa seassa oli lisää 2-t öljyä... eiku taas auto tulille ja runtua hieman pelolle antamaan... kiertelin vähän aikaa siellä ja ei mitään oiretta. sit tielle ja urku auki! eikun lämä pohjaan kaikilla vaihteilla aina reiluun sataseen vauhti... ja auto pelas ihan okei... pakkasta oli sillon -20 astetta... vituttaa vaan lähtee ajamaan töihin kun ei oikein luota autoon että vieköhän nyt perille vai jättääkö välille, matkaa kun on reilu 20km... vituttaa kävellä kotiin kyliltä...(pikkasen nimittäin nää pakkaset alkaa ottaa päähän...)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.01.2010, 00:23
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Ei se pakkanen nin pahasta ole, ajoviima tappaa kun suodattimessa EI OLE "suojaa" ajaviimaa tappamassa.

Eli kyllä se peli on 100varma pakkasillakin ILMAN mitään bensasekoiluja!!!

Ja sitten nämä "kuulin sieltä-täältä" jutut, niilla voi IHAN OIKEASTI pyyhkiä rektaalipaikasta sen reikänsä!!!!!

Tässä mun suosikki:

pesix:
"Itse käytän 5-10% seosta molemmissa perheen dieseleissä hilux & volvo v70.
Vanhan liiton autoasentaja/ mekaanikko suositteli tätä, on nykyään maahantuonti firmassa edustajana jossa käytetään samaa keinoa dieseleissä"

Ja mikäköhän maahantuoja kyseessä????
KAIKKIEN LISÄAINEIDEN KÄYTTÖ TAKUUAIKANA KIELLETTY POLTTONESTEEN SEASSA, MUUTEN EI NESTEPUMPPU/SUUTIN VAURIOISSA VIKAA KORVATA!

Ja jos epäilette tätä lausumaa, niin kysykää pois IHAN mistä merkkihuollosta tahansa. Jos antavat "luvan" niin niitten piikkiin menee.... Ja takuutarkastuksessa on AINA havaittavissa JOS JOTAKIN lisäainetta (öljyä, setaaniluvun korottajaa tai bensaa ym.) on polttoaineessa ollut. Ja ainakin meillä (MB ja VW, sekä BOSCH, jokainen Common Rail osa menee takuutarkastuksen kautta --> ja poka on maksanut joka kerta osat+työt, joissa havaittu muu kuin materiaali/valmistus poikkeama. Ja vielä EI OLE MENNYT "normaalisti" rikki osan osaa!!!)

Sitten on tuo suodattimien kanssa "lutraaminen":
- suodatintahan EI TARVITSE uusia ellei se ole saanut vettä tai muuta "epäpuhtautta". Hyytyminenhän johtuu POLTTOAINEEN SAOSTUMISESTA, ja sen takia POLTTOAINE EI VIRTAA suodattimen läpi!

Eli hetki lämmintä suodattimelle ja taas toimii!!! Joskus rakensin kaverille W123 Mersuun pakosarjalta putken, koska ajoi pitkiä matkoja ja pakkasen "yllättäessä" suodatin jäätyi ja hetken odottamisen kanssa taas siten suli. Vedin pakosarjalta samanlaisen putken kuin kaasarille on "lämminolmaputki" ja siihen eteen pelti, nin Mersu oli "pysähtymätön" pakkasilla. Käyntiinlähtö korjattiin suuttimilla ja ajoituksen säädöillä (hehkuthan toimivat, joten niitä ei tarvinnut uusia)

Sitten jos on "perinteinen" jakaja/rivipumppu diesel ja varsinkin etukamiokone, niin max 1% bensaa, silloinkin ongelmaksi tulee nestepään tiivisteiden (O-renkaat) kovettuminen bensan takia, mutta laitteiden kestävyys tästä EI kärsi sen suuremmin. Tietenkin JOS ON UUSI NESTEPÄÄ JA SUUTTIMET, en suosittele tätä, koska laitteet on vielä "tiukat"....

Näillä eväillä kyllä nämä pakkaset vielä kestetään... Ajetaahan dieseleillä etelänavalla, jossa pakkasta talvisin n. -60*C
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.01.2010, 11:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Ei se pakkanen nin pahasta ole, ajoviima tappaa kun suodattimessa EI OLE "suojaa" ajaviimaa tappamassa.

Eli kyllä se peli on 100varma pakkasillakin ILMAN mitään bensasekoiluja!!!

Ja sitten nämä "kuulin sieltä-täältä" jutut, niilla voi IHAN OIKEASTI pyyhkiä rektaalipaikasta sen reikänsä!!!!!

Tässä mun suosikki:

pesix:
"Itse käytän 5-10% seosta molemmissa perheen dieseleissä hilux & volvo v70.
Vanhan liiton autoasentaja/ mekaanikko suositteli tätä, on nykyään maahantuonti firmassa edustajana jossa käytetään samaa keinoa dieseleissä"

Ja mikäköhän maahantuoja kyseessä????
KAIKKIEN LISÄAINEIDEN KÄYTTÖ TAKUUAIKANA KIELLETTY POLTTONESTEEN SEASSA, MUUTEN EI NESTEPUMPPU/SUUTIN VAURIOISSA VIKAA KORVATA!

Ja jos epäilette tätä lausumaa, niin kysykää pois IHAN mistä merkkihuollosta tahansa. Jos antavat "luvan" niin niitten piikkiin menee.... Ja takuutarkastuksessa on AINA havaittavissa JOS JOTAKIN lisäainetta (öljyä, setaaniluvun korottajaa tai bensaa ym.) on polttoaineessa ollut. Ja ainakin meillä (MB ja VW, sekä BOSCH, jokainen Common Rail osa menee takuutarkastuksen kautta --> ja poka on maksanut joka kerta osat+työt, joissa havaittu muu kuin materiaali/valmistus poikkeama. Ja vielä EI OLE MENNYT "normaalisti" rikki osan osaa!!!)

Sitten on tuo suodattimien kanssa "lutraaminen":
- suodatintahan EI TARVITSE uusia ellei se ole saanut vettä tai muuta "epäpuhtautta". Hyytyminenhän johtuu POLTTOAINEEN SAOSTUMISESTA, ja sen takia POLTTOAINE EI VIRTAA suodattimen läpi!

Eli hetki lämmintä suodattimelle ja taas toimii!!! Joskus rakensin kaverille W123 Mersuun pakosarjalta putken, koska ajoi pitkiä matkoja ja pakkasen "yllättäessä" suodatin jäätyi ja hetken odottamisen kanssa taas siten suli. Vedin pakosarjalta samanlaisen putken kuin kaasarille on "lämminolmaputki" ja siihen eteen pelti, nin Mersu oli "pysähtymätön" pakkasilla. Käyntiinlähtö korjattiin suuttimilla ja ajoituksen säädöillä (hehkuthan toimivat, joten niitä ei tarvinnut uusia)

Sitten jos on "perinteinen" jakaja/rivipumppu diesel ja varsinkin etukamiokone, niin max 1% bensaa, silloinkin ongelmaksi tulee nestepään tiivisteiden (O-renkaat) kovettuminen bensan takia, mutta laitteiden kestävyys tästä EI kärsi sen suuremmin. Tietenkin JOS ON UUSI NESTEPÄÄ JA SUUTTIMET, en suosittele tätä, koska laitteet on vielä "tiukat"....

Näillä eväillä kyllä nämä pakkaset vielä kestetään... Ajetaahan dieseleillä etelänavalla, jossa pakkasta talvisin n. -60*C
Hyvä mikki!!! oikeeta puhetta EI riisseli pakkasta pelekää jos on kunnossa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hilux 3.0 D-4D snr Chit-Chat 2 15.10.2008 17:46
M: Hilux Mhilux O/M/V Ajoneuvot 3 10.04.2007 05:58
HJ60 lantikka hyytyi. Apua? Tekniikka & Jutustelu 60 10.03.2007 00:44
Naperosta katosi sähköt & meno hyytyi... vputila Tekniikka & Jutustelu 14 02.08.2006 19:16
Jeepin akku hyytyi. Startissa se vika oli. HEKULIINI Chit-Chat 7 26.04.2005 08:05


Sivu luotu: 17:54 (GMT +2).