![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Kyllä se suhahtaa, kun napin kytkee pois. Jotain mönjää siellä varmaan on. En ole vielä aukonut mitään, enkä auo tällä pakkasella. Tänään kokeilen varta vasten miten pelaa kun pakkasta on 23 astetta. Kompuran paineen saavutuksen jälkeen takalukon nappi alas ja ei tapahdu mitään. Noin 5 sekuntia kesti ja sitten alko turina kompurasta. En nostanut nappia välillä, vain odotin. Kytki lukon ihan oikein, tosin ajoin kokoajan. Etulukon kytkentä turisutti uudestaan. Mulla on sen verran pitkä tuo takapään ilmaputki että kyllä koneen olisi aina käynnistyttävä kun napin alas painaa. Ilmeisesti mönjää on takaputkessa ja sen siirtyminen on kylmässä hidasta, josta johtuu viive, joka on välillä jopa 30 sekuntia. Oon ollu niin hätänen, että en ola jaksanut oottaa ennemmin tuota viittä sekuntia.. Pelkästään takalukko kytkettynä ajon aikana kompura käy 50-60 sekunnin välein reilun 2 sekuntia. Molempien lukkojen ollessa kytkettynä kompura käy 50 sekunnin välein n.4 sekuntia. Tämä kai ihan normaalia, eli vuotoa on aina tuon verran. Vetenerottajan taidan silti laitella kesällä, kun jokin muukin oli siihen päätynyt. Loppuu ainakin oma veikkailu siitä onko se vettä vai ei.
|
|
#2
|
|||
|
|||
|
Tähän "probleemaan" tuli jonkinlainen vastaus näin ajan kanssa. Öljyä ,eli peräöljyä sieltä takalukon putkesta tulee. Öljy nousee vaikka lukkoa ei käytäkkään ja puskee ulos kompuran venttiilistä. Pistin pussukan venttiilin päälle ja kyllä siellä pian 20 ml on öljyä noin 150 km:n ajolla. Lukkoa käytin kerran, mutta se ei ole merkitsevää, sillä öljyä tulee vaikka ei käyttäskään. Tuo öljy siellä pakkasella jähnääpi ja siksi kestää joskus kauan että kytkeepi.
Meneekä tiivisteiden vaihdoksi ja vai miksi tulee öljy läpi? Vedenerottaja tosin erottais öljynkin, eli sen ainakin laitan. Oisko liika tieteellistä laittaa erottaja heti murikan ulkopuolelle ja ohjata erottajasta öljy huohuttimen kautta takas perään? Etupäästä ei tule öljyä, mutta eihän se pyörikkään maantieajossa.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!! |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Ihan ensin ota perän huohotin työn alle, se on vissiin tukossa. Mikäli paine ei karkaa perästä, niin tiivisteet on vielä ok. Eli vaikka kompura käviskin muutaman minuutin välein, niin se ei vielä maailmaa kaada :P
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Arbin lukot ulkomailta? | JER81 | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 25.10.2008 12:58 |
| ARBin letkujen ja liittimien parantaminen | mikjus | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 21.10.2008 19:39 |
| O /arbin kompura | jälli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 18.04.2008 16:06 |
| M:LJ/RJ Arbin lukko | BÄLÄ | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 03.01.2008 20:50 |
| O: Bj 42 lukko vetarit + yksi lukko | Big-Willys | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 08.12.2006 07:16 |