![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Saattaa olla taas hyvinkin tyhmä kysymys, mutta kuinkas tuon saan irti? Mielellään ehjänä... Mitään sokkaa en siitä osaa nähdä. Eikös se pitäis tulla ihan vaan vetämällä pois akselilta? Mutta kun ei tule. Vinssi on Warn M12000 ABT:n moottorilla. Rumpua jaksaa juuri ja juuri kääntää kädellä, jarru laahaa/jumii aikalailla. Hiukan korroosiotakin rummun sisällä: Muuten planeetta ihan ok kunnossa. Vinssi ei pyrinyt ulospäin, rele vain naksahti, siitä innostus purkuun. Tähän itse ongelmaan en ole edes vielä perehtynyt. Moottori äkkiseltään myös ok, mutta eihän se mitään takaa.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vaikka tyhmä kysymys olikin, niin ei kuitenkaan valitettavasti vitsi... Eli ei kapistus purkaannu enempää. Rumpu ei irtoa päädystä, akseli ei moottorista ja jarru sen verta jumissa että vinssi toimii pöydällä hyvin salpa AUKI, mutta salpa kiinni ei jaksa pyöriä. Eli moottori, jarru ja rumpu on niin sanotusti yhtä puuta. Nopeahan se tietty on ilman planeettaa, mutta... Ideoita?
__________________
Sika ajaa Possulla |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä ne on irto-osia jotka on ruostuunt hapettunut kiinni joten voitelua ruosteenirrottajalla
ja vasaralla eikä saa lyödä sellaseen kohtaa että joku menis rikki. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Aika hyvin on sitten jumissa. Ei kyllä riitä ymmärrys siihen miksi rumpu ei irtoa päädystä, siinä välissä ei pitäis olla mikään pidättelemässä? Moottorin ja jarrun välissä pitäis olla selvästi klappia. Eikö yhtään pysty moottoria kääntämään suhteessa rumpuun?
Itse lähtisin naputtelemaan ensin rumpua irti päädystä, sen jälkeen moottorin akselista jarrua pyörittävä osa irti, jonka jälkeen voikin koittaa napauttaa moottorin akselin päädystä irti. Sitten jarrusta sokka pois niin metalliosien pitäis purkautua ja viimeiseksi kaivertaa jarrupalat rummun sisäpinnasta pois..
__________________
Harbor Cruisers |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vasaraa ja rengasrautaa on jo käytetty uskalluksen rajoissa. Naputtelu ei auta eikä "hillitty" lyöminenkään. Rumpu ei kierry käsivoimin yhtään ja minkäänlaista klappia/välystä ei ole moottorin ja jarrun välissä. Jumissa mikä jumissa. Huomenna jatkuu jumppa. Positiivista on se, että moottori ja releboxi rokkaa.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuossa sinun rummun sisäkuvassa oleva kuusioakseli ei ole kiinni millään (paitsi ruosteessa)(tulee tuon banduilla nipussa olevan jarrukäikäleen sisään)
ja rumpu kanittaa nyt jarrupaloihin (ruosteessa) Moottori kanittaa pooriakselista tuohon kannen sisällä olevaan planettapyörästöön (ruosteessa) Eli CRC:tä täyteen ja ootteleen. Ja naputusta jne... Nämä kuvat 95Ti mallista, melko saman näköistä...
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Päädyn ei kumminkaan pitäisi kanittaa mihinkään muuhun kuin korkeintaan tuohon muoviseen laakeriliuskaan, vai mitä?
Lainaus:
Irrota pääty ensin rummusta, niin pääset erikseen työstämään jarrua irti rummusta ja booriaskselia päädystä. - p
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Purkautuipas paska! Voimaa, raivoa ja mustia kynsiä. Ainut mikä ei vielä irronnut, on akseli jarrupakan toisesta puoliskosta. Kuten kuvista voi havaita, osat ovat vuosien varrella kromautuneet. Pientä damageakin tuli sessiossa, jos ei enää rokkaa, ostamma uuden mjoottorin.
__________________
Sika ajaa Possulla |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Oletteko rasvanneet tuota jarrupakettia?
Minulla on se mekaniikka tosi kuivan näköinen, mutta arveluttaa vähän läträtä rasvan kanssa tuossa jarrupalojen lähellä, enkä olisi mielelläni purkanut pakettia. Jos rasvaaminen on mahdollista/suositeltavaa, olisiko kuparitahna tähän kohtaan parempi kuin vasuliini? - p Edit: Mahdanko hannata turhaan tuon jarrun purkamista. Tästä saa ainakin hyvät ohjeet ja kuvat: http://www.wanderingtrail.com/Repair...warnwinch.html Siinä ei vain käännetä jarrupaketin esijännitystä päälle. Noista ohjeista poiketen kasasin ensin vaihteiston hammaskehän sisään aurinkopyörää myöten, ja uitin sitten koko systeemin paikalleen päätyyn. Kaikki meni tosi helposti paikalleen ilman minkäänlaisia sovitteluja. Ison liukurenkaan (kohta 9 yo. työselostuksessa) orientaatio oli vähän epäselvä. Olin merkannut itselleni muistiin, että sisäreunan huullos/lovi tulisi isoimpaan planeettapyörästöön päin. Tällä tavalla asennettuna isoimman pyörästön niittien kannat sopivat mukavasti tuohon loveen. Työselostuksessa sanotaan, että se tulisi juurikin toisin päin. Go figure... - sama
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku Viimeksi muokannut pkarlstedt : 12.01.2010 12:44 |
![]() |
Luokat |
sähkövinssi |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Sähkövinssien top10??? | repo | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.06.2008 21:56 |
Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2007 05:20 |