Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2009, 17:29
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

oolsprait, homma alkaa pikkuhiljaa selkenemään mitä pumpun irroitus vaatii.

Pumpun vasemmanpuoleinen kiinnitysreikä näyttää olevan soikea että ajotusta saa säädettyä, mutta onko lohkonpuoleinen reikäkin soikea? Nopeaa vilkaistuna siltä näytti...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2009, 19:48
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
oolsprait, homma alkaa pikkuhiljaa selkenemään mitä pumpun irroitus vaatii.

Pumpun vasemmanpuoleinen kiinnitysreikä näyttää olevan soikea että ajotusta saa säädettyä, mutta onko lohkonpuoleinen reikäkin soikea? Nopeaa vilkaistuna siltä näytti...
muistaakseni on soikea ja piirrä joku merkki minkä mukaan pistät pumpun takas paikalleen niin saat ajotuksen helpommin kohdalleen. itse käytin ajotuksen säädettävänä paikallisessa diesel firmassa kun en ajotuksen säätö työkaluja saanu mistään.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2009, 20:02
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

tarkemmin kun miettii niin onhan sen pakko olla soikea.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.12.2009, 12:15
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Ei kannata siihen mitään merkkejä laitaa!

Jakohihna kun vaihdetaan, niin ajoitus muuttuu aina! Samoin pumppu kun on pöydällä (ja remontissa) niin ajoitus muuttuu silloinkin...

Eli kun kasaat konetta takaisin, pitäisi ajoittaa pumppu mittakellon avulla oikeaan "esi-iskuun" (siis ennakko!), jotta saadaan kone käymään kunnolla. Esi-isku on yleensä etukammio moottoreissa 0,70 - 0,95mm jolla kone alkaa toimimaan jo melko hyvin. Yli 1.00mm iskulla enaako on liian laikaisella ja alkaa "kolkottamaan"...

Ja OT --> kun ruuvailette syöttöjä lisää, niin savutus johtuu 99% siitä, jotta ajoitus on myöhäisellä. Kun kone savuttaa voimakkaasti, ollaan ruiskutuksessa pahasti myöhässä ja savu on PALAMATONTA polttonestettä joka vain ja ainoastaan kuumentaa moottoria!!!!! Säätämällä "sytkä" kohdalleen, lakkaa savutus, mutta myös TEHOT nousevat, koska ruiskutus osuu kohdalleen....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.12.2009, 14:28
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

tätä merkkiä ehdotin ihan vaan se takia että pääsisi ilman mitta vermeitä likemmäs oikeaa ennakkoa ja sitten viemään jonnekkin säädettäväksi. tietysti jos säätövermeet löytyy niin säätää samalla sen ennakon.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.12.2009, 17:48
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

OK! Idea hyvä mutta se ei itse asiassa auta oikeastaan yhtään asennuksessa...

Kävin just äsken laittamassa eräälle "sepälle" pumpun kohdalleen mersuun, kun ei saanut konetta "käymään". Innokkaasti veivattiin konetta ja nokka-akselia, sekä ketjua siirreltiin hampaalla "sinnetänne"...

Kun aloin hommaa laittamaan kuntoon, tuli heti selvitystä, jottei jako ole sekaisin, pumppu on ihan pas...na, joten korjaa se, niin kyllä HÄN jaon osaa paikoilleen laittaa!
Kysyin välittömästi, jotta jos jako on kohdallaan, niin miksi sitä pitää siirtää hampaalla "sinnetänne"??? Tiukan punaisena lähti pihalle rääkille Tais osua vähän liian tarkasti kohteeseen

No merkit kohdalleen ja pumppu lukitukseen ja paikoilleen. Kamat kasaan ja säädin venttiilitkin samalla kertaa ja laakista tulille. Kävi todella nätisti... Seppä kun näki tämän "erikoistyökalun", ei meinannut päästä pois millään, kun olisi halunut "hetinytjasilläpaikalla" tehdä kopion työkalusta (jousikuormitteinen lukkotappi!).

Sanoin jotta EI KANNAT SORVATA ITSE, maksaa meinaa 13€ työkalukaupassa ja saa heti mukaansa, on sen verran yleinen... Totesi heti perään, jotta HÄN EI TOLLAISIA OSTA, kun vois kopioda ilmaiseksi. Ja sit kun tietäis vielä mihin sitä käytetään....

Laitoin kamat pakkiin ja äkkiä autoon kun ei enään pokka pitänyt!!!!

Eli kannattaa selvittää MITEN se pumppu "esijännitetään" asennuksessa, jottei tule ed.mainittua "säätämistä"...

Tosin hauskaahan se ajoittan on!!!
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.12.2009, 18:17
revu:n Avatar
revu revu ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.06.07
Sijainti: kuopio, Finland.
Viestit: 1.278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
OK! Idea hyvä mutta se ei itse asiassa auta oikeastaan yhtään asennuksessa...

Kävin just äsken laittamassa eräälle "sepälle" pumpun kohdalleen mersuun, kun ei saanut konetta "käymään". Innokkaasti veivattiin konetta ja nokka-akselia, sekä ketjua siirreltiin hampaalla "sinnetänne"...

Kun aloin hommaa laittamaan kuntoon, tuli heti selvitystä, jottei jako ole sekaisin, pumppu on ihan pas...na, joten korjaa se, niin kyllä HÄN jaon osaa paikoilleen laittaa!
Kysyin välittömästi, jotta jos jako on kohdallaan, niin miksi sitä pitää siirtää hampaalla "sinnetänne"??? Tiukan punaisena lähti pihalle rääkille Tais osua vähän liian tarkasti kohteeseen

No merkit kohdalleen ja pumppu lukitukseen ja paikoilleen. Kamat kasaan ja säädin venttiilitkin samalla kertaa ja laakista tulille. Kävi todella nätisti... Seppä kun näki tämän "erikoistyökalun", ei meinannut päästä pois millään, kun olisi halunut "hetinytjasilläpaikalla" tehdä kopion työkalusta (jousikuormitteinen lukkotappi!).

Sanoin jotta EI KANNAT SORVATA ITSE, maksaa meinaa 13€ työkalukaupassa ja saa heti mukaansa, on sen verran yleinen... Totesi heti perään, jotta HÄN EI TOLLAISIA OSTA, kun vois kopioda ilmaiseksi. Ja sit kun tietäis vielä mihin sitä käytetään....

Laitoin kamat pakkiin ja äkkiä autoon kun ei enään pokka pitänyt!!!!

Eli kannattaa selvittää MITEN se pumppu "esijännitetään" asennuksessa, jottei tule ed.mainittua "säätämistä"...

Tosin hauskaahan se ajoittan on!!!
selitä toki miksi siitä merkistä ei ole apua? mä en ensinnäkään tajua mikä siellä pumpussa muuttuu niin radikaalisti jos sen käyttää osina ja kasaa oikein takasin? saa selittää nämä muuttuvat tekiätkin jos tiedät. kyseessä toyotan jakapumppu mitä esim LJ:ssä käytetää
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj 61: jäähdytin vuotaa.. Jukka Tekniikka & Jutustelu 6 04.04.2011 11:05
VW Jakajapumppu rikki? Tekniikka & Jutustelu 8 20.12.2007 07:38
Tankki vuotaa! 33SD Tekniikka & Jutustelu 31 12.03.2007 17:47
Automaatti vuotaa?! MrShit Tekniikka & Jutustelu 7 11.06.2005 23:00
jakajapumppu ongelma? ramo79 Tekniikka & Jutustelu 5 01.03.2005 20:13


Sivu luotu: 06:13 (GMT +2).