![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() ei pitoa metsässä eikä maantielläei kannata ostaa km2sia. osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Olin pari viikkoa sitten Turun moottoritiellä V8 Disco 1:n kyydissä,jossa oli alla nämä uudet BFG MT:t ja nopeutta oli gps:n mukaan 160 kmh. Olisi ollut varmaan mielenkiintoisia naamanväänteitä kuskilla,jos olisi ollut Boggerit alla ![]() Kaikki M/T rengasta karkeammat on tien päällä perseestä.Tietysti jos lahna ei kulje/ei saa ajaa kuin 80 kmh,niin silloin välttää renkaiksi vaikka traktorin pyörät. Boggerit ja muut vastaavat on vain ja ainoastaan maastoajoon tarkoitettuja renkaita,turha yrittää kehua mitään muita ominaisuuksia. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
KYM ## Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
http://www.bfgoodrich.fi/bfgoodrichfi/index.jsp
BF Goodrich Mud-Terrain™ T/A® KM2 Tekniset tiedot
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
mulla ollu nyt kesän alla km2 olisko tohon ritsaan tullu joku 4tkm ja 2 safaria sillä aikaa.
Hyvät on maantiellä ja mettässä ne on vaan mutiaset, mutta kestivät kuitenkin lahnan alla kilon paineilla. Kai sitä lunta kohta tulee niin näkee jaksaako vaihtaa 205 hakkapeliitat alle viel ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei niin,osta suoraan TEKA niin on sitä pitoa kesällä ja talvella,tunnu tuo boggerikaan enää siinä vaiheessa miltään. Eikä tarvi hävetä kun on alla todellinen metsälaite. Tosihan on ettei juurikaan mikään MT rengas koskaan ole oikean talvirenkaan veroinen.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onkos joku näillä saanut oikeen kilometrejä kerättyä, että häviääkö silmissä vai ajaako satatonnia?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei näillä sataatonnia taida kehdata ajaa, mutta 5t km ei ole juuri jättäny jälkiä, vähän on ehkä etunappulat ulkoreunoista pyäristyny kun tuppaa laskeen mutkiin liiankovaa
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Nyt kun Mutikat on ollu jo markkinoilla kauan ja mulla ois kohtapuoliin renkaat hankita edessä niin kiinnostais kuulla kokemuksia. Lähinna tuolta tien ulkopuolelta. yhdet mulla ollut niin tiedän miten toimivat tiellä mutta oli niin pienet että möin aikanani pois.
Eli miten toimivat kivkossa pehemeellä puhdistuuko kuvio vai onko heti tukossa ? Alla on nyt 35x13,5x15 mudzillat joissa pintaa keskellä 8 -12 mm ja tilalle olen katteluu 35x12,5 mutikoita. meneekö huonompaan jos vaihdan. ja jos joku tietäis paljonko mutkina harpussa urasyvyyttä uutena
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Sen verran löytyy kokemusta,että joko seos on muuttunut ajan myötä vähän,tai sitten AtteL:lle on sattunut joku susi malli,koska nuo omat pitivät talvella oikeinkin hyvin ja jopa emäntä kehui niiden pitoa. Mudzillaan en lähtisi edes vertaamaan,koska kyseessä on MT rengas eikä oikea mnaastorengas kuten mudzilla on. Mutta kylläpä noilla on kaveri pärjännyt maastossa useamman vuoden jo hyvin,kyljethän noissa on kuin kumpparinvarret että kivikossa saa olla vähän tarkempana kuin oikean maastokumin kanssa. Urasyvyyttä taisi olla noissa omissa joku 14-16mm uutena,en muista tarkkaan.
Mutta tuo maastorengas on aina vähän kompromissi,jos haluaa mukavuutta tienpäälle niin se karsii heti maastossa ajo kykyä ja toisinpäin. Ja kohta joku boggeri mies hyökkää huutamaan että boggeri on parempi kuin mikään normaali kesärengas tienpäällä ![]()
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Sehän on selvä että molempia ei voi saada, mutta tosiaan kun tulee jonkunverran tiellä ajettua niin noi mudzillat katoaa silmissä mutta on kyllä ollu pirunhyvät maastossa. Nyt niin kun renkailla on tapana ne alkaa oleen melko lopussa, ja pikku hilljaa pitäis uudet hommata.
Bfg mutikoissa käsittääkseni ei ole tota kulumisongelmaa ja tienpäällä pirunmukavat on ajaa. Mutta lähinnä tuo kohtuu tiheähkö kuvio mietityttää. rengashan on sika halpa verrattuna noihin oikeisiin maastokumeihin niin sekin vähän houkuttais
__________________
Tatsuni on mun ratsuni |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei tietenkään mitkään boggerin veroiset mudassa/ pehmeässä ole, kunnon hapella alusta loppuun niin kuvio pysyy kohtalaisesti puhtaana ja eteenpäinkin pääsee. Ainakaan nuo omat ei putsaannu pätkääkään jos koittaa hiippaillen mennä, aivan sama millä paineilla koittanut. Eli ihan pehmeikköön noi ei oikein toimi, muuten on tietyt rajoitukset huomioonottaen (eihän tuo ihan oikea maastorengas ole Suomen olosuhteisiin ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Koskaan en ole omistanut yhtään bfg mt km2:ta...
Noilla vanhemmilla bfg All terrineilla on tullut ajettua enemmänkin; land cuisereissa, 285/75-16, 33-12,5-15 ja tuossa nimimerkin bj:ssä 35-12,5-15, on/oli "siirtymärenkaana", noille 38" swamppereille (oli pahimmillaan/parhaimmillaan ainut auto)
Ja noilla all terraineillakin ajoimme bj:llä harrastelu/tutustumisluokassa vinssiautona napalukot auki puolikaasulla, sillä tuolla 90 hv diselillä olis kaivanut boorit alta sekunnissa noille "aloittelijoille" Parilla kaverilla on/oli nuo bfg mt km2:set autossa, ja hdj-80 alla 285-75-16 on maantiellä siedettävät? mutta itse haluan tuosta äänestä ja vierintävastuksesta? hivenen pois: kun noita maasto (4x4) kilometreja tulee tuolla hodarilla alta 100km/vuosi. Jos olisi joka kuukausi 4x4 paikkoja, ja varsinkin märällä/lumessa, niin tuo km2 olisi hyvä. Ja jos pitää mennä suolla, missä pitää katsella askeleita, niin väärä rengas, joku bokkeri on parempi, taikka venäläinen lentokoneen sisärengas.... |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Eipä sitä ole sellaista rengasta, joka pysyis puhtaana hiljaa pyörittäessä? Joku oikein harvalla traktori-kuviolla ehkä?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan BF Goodrich All Terrain 31 tai 32. | Rekisteröimätön | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 30.09.2009 14:45 |
Myydään BF Goodrich All-Terrain 235/75R15 | suddendeath | O/M/V Renkaat ja vanteet | 7 | 17.07.2009 18:05 |
Ostetaan Bf Goodrich, Mud Terrain. | Patrul | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 10.04.2009 20:05 |
M: BF Goodrich Mud Terrain 30*9,5*15 | O/M/V Muut | 3 | 17.12.2005 19:42 | |
Bf Goodrich All Terrain 33/12.5/15 2kpl | O/M/V Muut | 1 | 11.11.2005 17:00 |