Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.12.2009, 08:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

ei pitoa metsässä eikä maantiellä


ei kannata ostaa km2sia.
osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.12.2009, 08:38
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
ei kannata ostaa km2sia.
osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita
selvä provo,mutta kuitataan nyt jotain

Olin pari viikkoa sitten Turun moottoritiellä V8 Disco 1:n kyydissä,jossa oli alla nämä uudet BFG MT:t ja nopeutta oli gps:n mukaan 160 kmh.
Olisi ollut varmaan mielenkiintoisia naamanväänteitä kuskilla,jos olisi ollut Boggerit alla

Kaikki M/T rengasta karkeammat on tien päällä perseestä.Tietysti jos lahna ei kulje/ei saa ajaa kuin 80 kmh,niin silloin välttää renkaiksi vaikka traktorin pyörät.

Boggerit ja muut vastaavat on vain ja ainoastaan maastoajoon tarkoitettuja renkaita,turha yrittää kehua mitään muita ominaisuuksia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.12.2009, 13:57
kj_temmes:n Avatar
kj_temmes kj_temmes ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 23.11.08
Sijainti: Kouvolan ANKKALINNA
Viestit: 723
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
selvä provo,mutta kuitataan nyt jotain

Olin pari viikkoa sitten Turun moottoritiellä V8 Disco 1:n kyydissä,jossa oli alla nämä uudet BFG MT:t ja nopeutta oli gps:n mukaan 160 kmh.
Olisi ollut varmaan mielenkiintoisia naamanväänteitä kuskilla,jos olisi ollut Boggerit alla

Kaikki M/T rengasta karkeammat on tien päällä perseestä.Tietysti jos lahna ei kulje/ei saa ajaa kuin 80 kmh,niin silloin välttää renkaiksi vaikka traktorin pyörät.

Boggerit ja muut vastaavat on vain ja ainoastaan maastoajoon tarkoitettuja renkaita,turha yrittää kehua mitään muita ominaisuuksia.
Tokkopa on BFG MT:lläkään nopeusluokitus 160kmh:ta??
__________________
KYM ##
Ennen veti 4/4 nyt enää 1/2. Muta lentää silti samalla kaarella.!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.09.2010, 21:26
NewJuhani:n Avatar
NewJuhani NewJuhani ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.04.10
Sijainti: Finland
Viestit: 353
Perusasetus

http://www.bfgoodrich.fi/bfgoodrichfi/index.jsp


BF Goodrich Mud-Terrain™ T/A® KM2


Tekniset tiedot
  • Leveys: 215 - 305 mm
  • Profiilisuhde: 85 - 70
  • Vanneläpimitta: 15" - 17"
  • Suorituskykyluokka:
  • Q (160 km/h)
__________________
RR L322
EX-RRC
EX-LR 110 HCPU
FF stw
S 580J
JET-A1
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.09.2010, 20:41
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

mulla ollu nyt kesän alla km2 olisko tohon ritsaan tullu joku 4tkm ja 2 safaria sillä aikaa.
Hyvät on maantiellä ja mettässä ne on vaan mutiaset, mutta kestivät kuitenkin lahnan alla kilon paineilla.
Kai sitä lunta kohta tulee niin näkee jaksaako vaihtaa 205 hakkapeliitat alle viel
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.09.2010, 22:32
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
ei kannata ostaa km2sia.
osta boggerit niin pito on taattu eikä tarvii hävetä kun ei oo oikeita maasto rinkuloita
Ei niin,osta suoraan TEKA niin on sitä pitoa kesällä ja talvella,tunnu tuo boggerikaan enää siinä vaiheessa miltään. Eikä tarvi hävetä kun on alla todellinen metsälaite. Tosihan on ettei juurikaan mikään MT rengas koskaan ole oikean talvirenkaan veroinen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.09.2010, 22:48
tepa78:n Avatar
tepa78 tepa78 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.08
Sijainti: salo, .
Viestit: 1.028
Perusasetus

Onkos joku näillä saanut oikeen kilometrejä kerättyä, että häviääkö silmissä vai ajaako satatonnia?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.11.2010, 20:34
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Ei näillä sataatonnia taida kehdata ajaa, mutta 5t km ei ole juuri jättäny jälkiä, vähän on ehkä etunappulat ulkoreunoista pyäristyny kun tuppaa laskeen mutkiin liiankovaa
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.04.2013, 18:33
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Nyt kun Mutikat on ollu jo markkinoilla kauan ja mulla ois kohtapuoliin renkaat hankita edessä niin kiinnostais kuulla kokemuksia. Lähinna tuolta tien ulkopuolelta. yhdet mulla ollut niin tiedän miten toimivat tiellä mutta oli niin pienet että möin aikanani pois.

Eli miten toimivat kivkossa pehemeellä puhdistuuko kuvio vai onko heti tukossa ?

Alla on nyt 35x13,5x15 mudzillat joissa pintaa keskellä 8 -12 mm ja tilalle olen katteluu 35x12,5 mutikoita. meneekö huonompaan jos vaihdan.

ja jos joku tietäis paljonko mutkina harpussa urasyvyyttä uutena
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.04.2013, 19:57
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Sen verran löytyy kokemusta,että joko seos on muuttunut ajan myötä vähän,tai sitten AtteL:lle on sattunut joku susi malli,koska nuo omat pitivät talvella oikeinkin hyvin ja jopa emäntä kehui niiden pitoa. Mudzillaan en lähtisi edes vertaamaan,koska kyseessä on MT rengas eikä oikea mnaastorengas kuten mudzilla on. Mutta kylläpä noilla on kaveri pärjännyt maastossa useamman vuoden jo hyvin,kyljethän noissa on kuin kumpparinvarret että kivikossa saa olla vähän tarkempana kuin oikean maastokumin kanssa. Urasyvyyttä taisi olla noissa omissa joku 14-16mm uutena,en muista tarkkaan.
Mutta tuo maastorengas on aina vähän kompromissi,jos haluaa mukavuutta tienpäälle niin se karsii heti maastossa ajo kykyä ja toisinpäin. Ja kohta joku boggeri mies hyökkää huutamaan että boggeri on parempi kuin mikään normaali kesärengas tienpäällä
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.04.2013, 20:09
nalle00:n Avatar
nalle00 nalle00 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.01.12
Sijainti: Kemi
Viestit: 661
Perusasetus

Sehän on selvä että molempia ei voi saada, mutta tosiaan kun tulee jonkunverran tiellä ajettua niin noi mudzillat katoaa silmissä mutta on kyllä ollu pirunhyvät maastossa. Nyt niin kun renkailla on tapana ne alkaa oleen melko lopussa, ja pikku hilljaa pitäis uudet hommata.

Bfg mutikoissa käsittääkseni ei ole tota kulumisongelmaa ja tienpäällä pirunmukavat on ajaa. Mutta lähinnä tuo kohtuu tiheähkö kuvio mietityttää. rengashan on sika halpa verrattuna noihin oikeisiin maastokumeihin niin sekin vähän houkuttais
__________________
Tatsuni on mun ratsuni
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.04.2013, 22:31
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja nalle00 Näytä viesti
Eli miten toimivat kivkossa pehemeellä puhdistuuko kuvio vai onko heti tukossa ?

Alla on nyt 35x13,5x15 mudzillat joissa pintaa keskellä 8 -12 mm ja tilalle olen katteluu 35x12,5 mutikoita. meneekö huonompaan jos vaihdan.

ja jos joku tietäis paljonko mutkina harpussa urasyvyyttä uutena
Mulla on 32 x 11.50 ollut nyt parisen vuotta ajossa, kivikossa ja kuivalla toimii mielestäni perhanan hyvin, märällä/ kosteallakin tarraa kyllä aika mukavasti pitoa. Sivunappulat saisi olla vähän isommat jos oikeasti haluaisi sivuvallien kanssa johonkin kiipeillä. Ja kyljistä puheenollen, ainakin itsellä meni kauniisti oksa läpi ja kurkkasi toiselta puolelta ulos eli mikään maailman vahvin rengas tuo ei ole kiviin olen kyllä raapinut urakalla eikä niistä ole juuri kipeää saanut, pari pienehköä viiltoa näkyy.

Ei tietenkään mitkään boggerin veroiset mudassa/ pehmeässä ole, kunnon hapella alusta loppuun niin kuvio pysyy kohtalaisesti puhtaana ja eteenpäinkin pääsee. Ainakaan nuo omat ei putsaannu pätkääkään jos koittaa hiippaillen mennä, aivan sama millä paineilla koittanut. Eli ihan pehmeikköön noi ei oikein toimi, muuten on tietyt rajoitukset huomioonottaen (eihän tuo ihan oikea maastorengas ole Suomen olosuhteisiin ) mielestäni oikein pätevä yleisrengas, varsinkin kun maantiekäytöskin on asiallinen.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.04.2013, 23:43
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Koskaan en ole omistanut yhtään bfg mt km2:ta...


Noilla vanhemmilla bfg All terrineilla on tullut ajettua enemmänkin; land cuisereissa, 285/75-16, 33-12,5-15 ja tuossa nimimerkin bj:ssä 35-12,5-15, on/oli "siirtymärenkaana", noille 38" swamppereille (oli pahimmillaan/parhaimmillaan ainut auto)

Ja noilla all terraineillakin ajoimme bj:llä harrastelu/tutustumisluokassa vinssiautona napalukot auki puolikaasulla, sillä tuolla 90 hv diselillä olis kaivanut boorit alta sekunnissa noille "aloittelijoille"

Parilla kaverilla on/oli nuo bfg mt km2:set autossa, ja hdj-80 alla 285-75-16 on maantiellä siedettävät? mutta itse haluan tuosta äänestä ja vierintävastuksesta?
hivenen pois: kun noita maasto (4x4) kilometreja tulee tuolla hodarilla alta 100km/vuosi.

Jos olisi joka kuukausi 4x4 paikkoja, ja varsinkin märällä/lumessa, niin tuo km2 olisi hyvä.

Ja jos pitää mennä suolla, missä pitää katsella askeleita, niin väärä rengas, joku bokkeri on parempi, taikka venäläinen lentokoneen sisärengas....
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.04.2013, 05:19
moggirange moggirange ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.08.04
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.161
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ainakaan nuo omat ei putsaannu pätkääkään jos koittaa hiippaillen mennä, aivan sama millä paineilla koittanut.
Eipä sitä ole sellaista rengasta, joka pysyis puhtaana hiljaa pyörittäessä? Joku oikein harvalla traktori-kuviolla ehkä?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan BF Goodrich All Terrain 31 tai 32. Rekisteröimätön O/M/V Renkaat ja vanteet 11 30.09.2009 14:45
Myydään BF Goodrich All-Terrain 235/75R15 suddendeath O/M/V Renkaat ja vanteet 7 17.07.2009 18:05
Ostetaan Bf Goodrich, Mud Terrain. Patrul O/M/V Renkaat ja vanteet 3 10.04.2009 20:05
M: BF Goodrich Mud Terrain 30*9,5*15 O/M/V Muut 3 17.12.2005 19:42
Bf Goodrich All Terrain 33/12.5/15 2kpl O/M/V Muut 1 11.11.2005 17:00


Sivu luotu: 00:43 (GMT +2).