![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Noin niinkuin yleisenä asiana ja monessa yhteydessä todistettuna, niin Motonetin myymät varaosat ja tarvikkeet on erittäin monen auton ensiasennuslaatua. Löytyy sieltä Merssunkin osia... ![]() Joka osassa on tietysti niitä maanantaikappaleita. Toisaalta taas, Hyvänkin osan voi pilata asentamalla sen maanantaipäivänä... ![]() Enkä tällä nyt tarkoita alkuperäistä kysyjää millään lailla... ![]() Noi kuluttaja-asiamiehen hommat on kans ihan arsesta. Varaosasta Saatat saada sen osan hinnan korvaukseksi, mutta kaiken muun joudut teettämään omasta pussistasi. Lisäksi juttujen käsittelyajat on luokkaa 8 - 12kk. Olis tää elämä helppoo, jos olis varaa ajella uusilla autoilla ja huollattaa merkkikorjaamoilla. Niissä takuut vielä jotenkin pelaa, mutta on sillä herkulla hintaakin. Pelkkä auton arvonalennus vuodessa on enemmän kuin monen offarin huippukuntoon laitettu kisavehjes. Vaikka noi turhat remontit syö miestä rotan lailla, niin on niitä mukava muistella myöhemmin... ![]() Ei muuta kuin rikkinäinen stefa käteen ja vaihtamaan uuteen. Riittävän monta kertaa kun reenaa, niin voi perustaa merkkikorjaamon... ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Tässä tulee nyt mieleen kun kamraatin naperoon tällättiin kapiakselin etustefa paikalleen (tarvike tietysti) ja ihmeteltiin että aika kevyesti istuu. Noh, pantiin liimaa ja vielä naputeltiin pikku vekkiä ulkoreunaan aluminilaippaa. Eipä se stefa siellä pysynyt joten jakopää auki hetken päästä.
Uusi stefa timanttitiskiltä ja sitten mittaileen. Mitsubishi originaali oli luokkaa 2 kymppiä suurempi ulkohalkaisijaltaan kuin tarvike. Eipä se muuta tarvitse. Tulipahan taas hintoihin tuo 30€ alkuperäis stefa.... edit: Tuo säästäminen tuntuu vaan olevan niin pirun kallista ja työlästä. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Halpa hinta...
Väärässä paikassa säästäminen on kallista.
Onko halvin koskaan ollut paras? Aika usein joutuu ostamaan molemmat: halvan ja hyvän. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Täytyy kyllä sanoa et motonetin kanssa ei ole mitään ongelmia, oikeastaan yllätyin kun kysyin mitä tehdään eli maksavat työn n.10e tunti ite tehtynä sekä tiivisteen. Otin kuvat ja vanhan stefan talteen ja vein sinne. Nii ja käsittely aika oli 3 vrk
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tämähän oli iloinen yllätys...
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() motonetin stefat
yleensä (siis painotan sanaa yleensä) öljyvuoto stefan vaihdon jälkeen johtuu ainoastaan asennus virheestä.montako tehdasta veikkaatte olevan joka valmistaa stefoja?joten sori vaan mut ne motonetin stefat tulee samasta tehtaasta ku muutkin.ne on vaan 2. laatua
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Eipä ole alkuperäinen minkään tarvikkeen näköinen ainakaan 2l-t koneessa, maksaa helvetisti, mutta laatu on jotain muuta kuin niissä mustissa tarvikekoppuroissa
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Kävi tässä syksyllä itsellekin moka, kun kasasin tuohon pätkään isomman -88 turbon taka-akselia paikalleen.
Naputtelin pyöränlaakerin sisempää stefaa paikalleen, niin toiselle puolelle meni ihan napakasti, mutta toiselle puolelle oli inasen liian tiukka stefa ja sit menikin kurttuun koko peltikuorinen tiiviste... ![]() Laakerisarjat ostin Motonetista ja ne myytiin KOYOn paketissa, joten ihan laatukamaa piti olla. Onneksi oli omasta takaa tavallinen tarvikestefa napauttaa paikalleen, niin ei tarvinnut mennä punoittamaan varaosatiskille oman asennusvirheen takia... ![]() Stefoja oon sentään asennellut satoja. Todennäköisesti yhden liikaa... ![]() Tuskin sitä kukaan myyjä olisi uskonut, että stefa oli liian suuri akselissa olevaan reikäänsä... ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Motonetin osat?? | Rape | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.08.2008 15:23 |
Motonetin pallonivelet | Arska-tehtaalta | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 06.02.2008 10:56 |
motonetin suuttimet | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 12.11.2007 00:48 |
Motonetin uutuuksia... | Kartse1 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 18.11.2006 03:14 |
Motonetin "laatua" HAH! | LaaLaa | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 06.08.2003 09:17 |