![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() pojat pojat ,ei se nappihehkun rakentaminen nyt niin saatanan vaikeeta ole.yks tavallinen 4-napanen rele ja painokytkin.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
on vissiin vähän riskaabelia tehä tähän nappihehku kun on 2 eri volttimäärää voipi kyrvähtää hehkut kokonaan kai...
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sen takia tuo hehkurele on "vähän viisaampi", jotta laittaa puikulat kuumaksi ja sitten pitää lämmön päällä "pulssittamalla" virtaa tulpille... Napilla saa poltettua hehkun poikki ja pää tippuu etukammioon, josta kappaleet männän päälle ja sitte uus topic... Mielummin "rojektit" osiolle... P.S. Saunan taakse sitte vaan kuselle... Jos tekee mieli ampua ittensä, niin ota kiukaalta kuuma kivi ja tao sillä ottaluuhun niin monta kertaa kuin ehdit, siitä hommasta kun viisastuu... Aseet on tehty asioiden pikaiseen pilaamiseen, ei ratkaisemiseen!!! ![]() Noille "höyrylaivoilla hiilenlappaajana" tulleille vois tussarit jakaa ja kirjoittaa ohjeeksi: - 9mm pikaburana, annostellaan asentamalla reikäosa ohimolle ja vetämällä vivusta etusormella. Voidaan nauttia myös silmien väliin asennettuna, ei vaikuttavan aineen muutosta... ![]() Ja en ole rasisti, suomenkielessä kun ei löydy synonyymiä sanalle "neekeri", mutta sehän on rasistinen sana.. Hyi, pois se minusta...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#4
|
||||
|
||||
![]()
muistanko ihan väärin että noita kaksi jännitteisiä hehkuja oli vain puolet? onko hehkujen virtakiskot oikein?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Miksi nappihehkua ei voi toteuttaa vanhalla releellä? Miksi ostaa uusi? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
tämähän menee mielenkiintoseksi perkele! tähän mennessä uusittu releet,hehkutulpat,ohjainboksi, tulos: EI TOIMI! noin 400€ hilloa menny varmaan laitettava se napillinen hehku ja poltettava kynttilät poikki on kuulemma näiden tyyppivika ei oo useimmiten saatu kuntoon edes pajalla/nissanin liikkeessä että näin....vituttaa niin ettei veri kierrä! on se kumma kun ei auton omilla systeemillä saa niitä toimiin kohta on mentävä sinne saunan taakse.....
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nappihehkuista jutustelua:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55635 Napilla voi tosiaan ohjata sitä auton alkuperäistä hehkurelettä, kun vaan tietää kauanko kärsii hehkuttaa. Noiden uusimiesi osien lisäksi lämpöanturi- ja laturiviat vaikuttavat hehkutuksen toimimiseen. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Varsinaisessa hehkutuksessa ja jälkihehkussa tulee ihan normaasisti 12v. niihin johtoihin jotka tulevat kiinni niihin hehkusiltoihin, mutta ne kaksi napaset hehkut muuttavat jälkihehkutuksessa jännitteen 6volttiin. Joku saa korjata jos olen väärässä! (vaikka tiedän etten ole) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tässä GR:n, + ... hehkusysteemistä, missä käytetään kahdenlaisia hehkutulppia:
Sen systeemin periaatteena on, että osan aikaa hehkut on rinnankytkettyinä ja osan aikaa sarjakytkettyinä (päähehkutus/jälkihehkutus). Tarkkaa toimintaselitystä en enää muista, kun tuon tutkimisesta on niin monta vuotta aikaa. Kyllä ne ohjeet varmaan vieläkin löytyy jostain Nissanin omalta foorumilta. Tuosta nappihehkusta: Mitään käytännön estettä ei ole rakentaa siihen ihan tavallista nappihehkua. Hehkutulpat tietysti pitää olla samanlaisia kaikki 6kpl. Pitää myös tietää, että kauanko sitä uutta hehkua pitää/saa hehkuttaa ennen starttausta. Tämä pitää varmistaa hehkujen myyjältä. Tuo on ihan totta, että hehkusta putoaa kärki vanhuuttaan/ylihehkutuksen jälkeen, mutta näin saattaa käydä myös sille vakiohehkullekkin. Tämä ei siis ole mikään syy olla rakentamatta toimivaa nappihehkua, kunhan vaan ostaa samanlaiset tulpat joka sylinterille... ![]() |