![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() lj.t rj.t, suikkeli... ei ole finland trophyä tänä vuonna. vastailen, vaikka en komiteaan kuulukkaan
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tämmöstä on ajateltu kuullostellaan nyt ekan vähän olisiko kiinnostusta.. nyybinä myllis |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kiinnostais!! :P
__________________
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Iliman muuta kiinnostaisi.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() hyvähyvä!
kyllä kiinnostaa! kunhan ei o cuppikisan kans päällekkäin.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Hyvä suunnitelmaLainaus:
Tuohon suuntaan vaan niin voisin vaikka Kulmassakin innostua järkkäämään jonninmoisen suunnistuskisan ![]() Kulman inhorealisti |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Ei stana - kerrankin Byrocratin kanssa samaa mieltä. Tällä kertaa offroad sukellusta voisi taas nimittää Offroad Suunnistukseksi.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Poikkeuksiakin on ollut muutamissa kisoissa, mutta tuota suunnistusta ja taktikointia pitäisi saada lisää tähän lajiiin. Peukkua moiselle ja mukana jos ei esteitä. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tuskin se uran ajamista kummempaa olis paperikartallakaan, ehkäpä jopa enemmän vaan? Tottakai paperikartta toisi uutta viehätystä touhuun, ainakin sen yhden kerran. Tärkeintä pitäisi kuitenkin olla maastossa ajaminen. Suunnistuskilpailuja, valokuvauskilpailuja ym löytyy muualtakin
![]() Rungon lyhentämisen kielto on mulle henkilökohtaisesti aivan se ja sama mutta tuntuu että sillä vain korostetaan lyhyen suzukin asemaa ennakkosuosikkina. No se siitä... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
En viitti quotella mutta edellä esiintyvä kaveri esitti asian ytimen aika tarkasti. Se ken haluaa rakentaa sen koslansa trimmihuippuuteen niin osallistuu sarjoihin jotka on niihin yybereihin. Jätetään tähän suunnistuskuppiin aito alokkaiden osio. Ylläesiintyvä oli valitettavasti jo kerännyt itselleen suorituspakkoa... eihän se näin pitäisi mennä.... Vakioauto/orggis juttu sellasenaan ettei tule suorituspaineita! hä!
![]()
__________________
X--------------?---------------X--------------?---------------X Videoita -> http://www.youtube.com/user/SuurJuomari |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Niin kauan kun rastit on samat niin kyllä tämä on edelleen vähän vaikeaa ihan oikealle orkkisautolle. Itselle ei tulis pieneen mieleenikään lähteä käyttöautona toimivalla pitkällä Pajerolla koittamaan kisaamista. Johonkin alusta ja kori kolhiintuu kuitenkin. |
#12
|
||||
|
||||
![]()
mutta sepä siinä. orkkis haluttaisiin sellaiseksi, että haet kaupasta auton, laitat siihen 31 pyörät ja vinssin keulalle, ja ehkä sen pienen 2 tuuman korotuksen ja voit lähteä kokeilemaan kisaamista. kun auto rupee jalostumaan lisää, niin vaihdetaan seuraavaan luokkaan... en itse henkilökohtaisesti näe tässä mitään huonoa, päinvastoin.
kun osaisin laittaa tänne kuvia, voisin laittaa kuvan mun lyhennetystä lj.stä joka sopi ennen orkkikseen. auto oli lyhennetty ja kevennetty, arb kummassakin akselissä, vinssit ym ym. ei se ole enää orkkis... Viimeksi muokannut junnu78 : 19.12.2009 10:57 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Rastit olisi haettava tietyssä järjestyksessä,jolla saataisiin myös sitä suunnistustakin mukaan. Jos vaikka kulman tapaan olisi miljoona eri uraa jota edetä niin oikean uran valitseminen olisi aika ratkaisevaa. Minusta näin saisi pienellekkin alueelle paljon ajettavaa ja kenties jopa jotain mietitävääkin. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
> Minä vaan ihmettelen miksi ei ole "sidottuja rasteja"? Monessako suunnistuskisan tuloslaskennassa olet ollut mukana (katselemassa niitä kuvia)? Tuloslaskentaan tuleva kisäkompleksisuus (ja sitäkautta virhealttius) on siis yksi syy, säännöt ei tuollaista kiellä, joten kuka tahansa kisan järjestäjä voi käyttää halutessaan sidottuja rasteja. Oma mielipide on kuitenkin selkeäasti yksinkertaisimman vaihtoehdon puolella, eli sen takia sidotuja rasteja vastaan. > Rastit olisi haettava tietyssä järjestyksessä,jolla saataisiin myös sitä suunnistustakin mukaan. Mun mielestä vapaat ja sidotut rastit ei eroa suunnistuksellisesti millään tavalla, jollain tapa sinne rastille vaan on löydettävä, ihan sama onko se vapaavalintainen vai sidottu. Sidotuista rasteista tulee mahdollisesti sumia, jos esim. rastit X-Y-Z on sidottu, ja vaikka järjestyskin määräty, ja vaikapa siten että vaikeustasi kasvaa koko ajan, niin viimeisellä rastilla on potentiaalisesti kunnon jono. Toki kaikkien kisaajien oma valintahan se on, missä vaiheessa ko. sidotut rastit haluaa ottaa, mutta luultavasti järjestäjä saisi "palautetta" jos rasteille joutuu jonottomaan, eikä syyllä ole ollut kamalasti väliä. En siis sen kummemmin vastusta sidotuja rasteja, mutta oma kokemus on sellainen, että kaikenkarvaisilla erikoisjutuilla helposti menetetään enemmän kuin saadaan. Joillekin yleisörasteille tms. voisi harkita, jos vaikutukset järjestäjien ja kilpailijoiden toimintaan jäävät tarpeeksi pieniksi. -Paavo Viimeksi muokannut Paavo : 22.12.2009 08:54 |
#15
|
||||
|
||||
![]() Sidotut rastit
Paavo on oikeassa. Kun aikanaan tein tuloslaskentaohjelman, noita asioita pohdittiin. Minä halusin auttaa pääsemään pois tilanteesta jossa tulolaskennat epäonnistuivat tai kestivät kauan. Monilla on muistissa nämä kurjat tilanteet. Päädyttiin mahdollisimman yksinkertaiseen laskentaan. Siinäkin riitti hommaa. Myöhemmin tuli mukaan vaaralliset rastit. Se helpottaa kaarijutussa.
Aika monta tuntia on ohjelmiston tekemiseen mennyt ja nyt se tuntuu toimivan. Jokainen muutos aiheuttaa mahdollisuuden virheeseen. Tuollaisten kuvamäärien käsittely on vaativaa nopeassa aikataulussa. Hienosti ovat tuloslaskijat homman hoitaneet. Tuloslaskentaohjelma tekee perushomman ja sen lisäksi voi keksiä kikkailuja. Todellisuudessa niiden manuaaliseen tarkastukseen ei jää aikaa. Noita kikkailuja en lähde helpolla ohjelmistoon koodaamaan. Tulisi liian paljon hommia muutella kisasta toiseen. Paljon tärkeämpää on vakaasti toimiva laskenta. Hyvä tapa kikkailuihin on keksiä juttuja, jotka eivät vaikuta tuloslaskentaan. Esimerkiksi jollain alueella saa olla vain tunnin. Vahdit alueella. Alue on käytössä jollain aikavälillä. Rastit vaihdetaan kisan aikana. Saadaan yleisöalueelle kaksi käyntiä. Uusia rasteja lisätään kisan aikana. Jne. Tälläiset eivät vaikuta mitenkään laskentaan. Kuitenkin voidaan ohjata autoja haluttuihin paikkoihin.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Loistava idea, suunnistus kisat ilman tietokoneita, gps:ää, ym. pelkkä kartta ja kompassi.
Lähdetään ilman muuta mukaan, jos ei ole päällekkäin suunistus cupin kisojen kanssa. Uudet sääntö tarkennukset oli tervetulleita. Jää kaikenlaiset tulkinnanvaraiset kikkailut pois, kun on selvät säännöt ettei mitään luukkuja ym. lisäjatkeita käytetä. Mielestäni autossa olijoiden määrän olisi voinut rajoittaa esim kolmeen, sillä joskus on tullut mieleen, että onko tämä offroad suunnistusta vai joukkue suunnistusta, kun autossa on 4-6 henkeä jotka juoksee käsigebsien kanssa edellä etsimässä rasteja. Hyvää Joulua kaikille palstalaisille ja parempaa Offailuvuotta 2010 Team pohojanmaa2 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne! |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sääntömuutokset ,lisäykset ovat ihan paikallaan ,joskin vaatisivat lisäyksiä muutamiin kohtiin ,esim.luukkuja käytettäessä tai siis ovia ,rasteja otetaan sivulta ei edestä eikä takaa. missään autossa ovet eivät avaudu vakiona 180 astetta ei edes volvossa sit uusia sääntöjä henkilöluku sama kisoissa kun rekisteriotteessa rengaskoko sama kuin rekisteriotteessa onhan noita kun rupee penkomaan . |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kannatan molempia noita. Sit vielä orggis ja stanu autot saisi olla tieliikennekatsastuskelpoisia vähintäänkin kilpailun alkaessa. |
#20
|
||||
|
||||
![]()
En ainakaan itse kannata tuota rengaskoko otteeseen vaikka perjaatteessa kuuluisi ollakkin kun yleisillä teillä ajellaan, mutta sittenhän tarttis kilpuriksi löytää joku mis hyvinä aikoina laitettu otteesee isot kummit ei toimi semmoinen ajatus..
__________________
|
#21
|
|||
|
|||
![]() VolvoLainaus:
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Ja Volvolla missä on lappalaiset alla pitäis saada osallistua orkkikseen ku se on uutena
ollu semmonen Olen kyllä sen kannalla että jos stanu autossa on esim. akselit tai moottori joku muu kun autoon kuuluva niin vois olla myös otteessa. Tosin lisää katsastajien hommaa huomattavasti, ja joku auto kun lipsahtaa läpi vaikka ei kuuluis niin taas porataan miks toi sai kun mä en saanu.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa? |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Kannatetaan suunnistusta kartalla ja kompassilla pelkästään. sillä on menty metilläkin tähän saakka ja aina ollaan oltu hukassa
![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Älkää nyt liikaa innostuko, ajatus on hauska ja itekin oon mukana jos vaan mahdollista mutta eiköhän kuitenkin ole parempi ajaa näitä kisoja gepsin kanssa, jää enemmän aikaa itse asiaan.
Kai siinä nostalgiakilpailussa on kielletty myös esim vinssinarut ja cromo osat ja rengas saa olla max 35" mutiainen. ![]() |
![]() |
Luokat |
offroad suunnistus cup |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Off-Road Suunnistus Cup 2009 | Mylppy | Tapahtumat | 13 | 13.12.2009 16:44 |
Off Road suunnistus säännöistä ? | xJ-4x4 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 13.09.2009 17:44 |
Off-Road Suunnistus Cupin Nettisivut auki | Käyttäjä | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 11.01.2009 23:48 |
Off Road Suunnistus / Ajopäivät Tervakoskella | offipete | Tapahtumat | 13 | 18.09.2007 17:41 |
Off-Road Suunnistus-CUP | Paavo | Tapahtumat | 193 | 06.09.2006 08:01 |