Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.12.2009, 00:16
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Nå kehvelsson..


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Ei ole STRO noilta osin muuttunut. Katsuri-frendisi on katsonut kokotaulukkoja ristiin: 205R16 koosta max. sarakkeesta 749 mm (norm. 736 mm), ja 32x11.50R15 norm. sarakkeesta 801 mm. Tätä ei AKE hyväksy. Arvaa vaan onko asiaa pengottu perinpohjin aikoinaan...

Karjapuskureita on saanut olla pakettiautoissa (N1) 1.5.1999 asti, tämän jälkeen hyväksyttiin valoraudat 25.5.2007 asti, jonka jälkeen käyttöönotetussa saa olla vain E-tyyppihyväksytty valorauta. Nelivetoisissa pakuissa (N1G) sai karjapuskuri olla tuonne 25.5.2007 asti. En tiedä miten tätä on teilläpäin tulkittu...
Joo,tommosia mittoja ne oli.Paitsi -89 hilus ne oli jotku reinforced rungot ja eiks niille ollu eri mitta?ja eikös EU direktiivi ollu se joka nimenomaan kielsi nautaraudat?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.12.2009, 00:24
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
Joo,tommosia mittoja ne oli.Paitsi -89 hilus ne oli jotku reinforced rungot ja eiks niille ollu eri mitta?ja eikös EU direktiivi ollu se joka nimenomaan kielsi nautaraudat?
Samat mitat on RF:lle myös. EU:stahan se jalankulkijan suojelu -direktiivi, vai mikä lie sitten nimeltään onkaan, on peräisin, mistä syystä nautaraudat pannattiin henkilö- ja pakettiautoissa. Kuorma-autolla kun törmää niin se kai sattuu sitten niin paljon enempi ettei oo väliä oliko nautarautaa välissä vai ei.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.12.2009, 00:38
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

tätä mun uneni ties..


oonkohan mä täs nyt se Turhapuro?No joo,mut tässähän just huomattiin et pykälis tosiaan olis viilaamisen varaa.Lohjan konttori sanoo yhtä,toinen toista ja AKE kolmatta.Kuka niist on oikeessa?tiesikö täs mun tapaukses inssi mist oikeen luetaan?tiesikö AKE?käytännössä konttoreilla leimataan yhtä ja toista muutosta ja vaikka minkälaisia surmanloukkuja kun taas toiset jopa saivartelevat onko se puhki vai ei?Moni kohtalotoverini syystäkin ihmettelee kenen sanaan voi luottaa.Mun mielestä pykäliä pitäs tehdä jotenkin tapaus kohtaisemmiksi kun nyt samat pykälät on yritetty väkisin sovittaa hyvin erilaisiin autoihin.Mitenkähän homma muuttuu kun (jos)AKE lopetetaan?kaikki muutoksest sallittuja??
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.12.2009, 02:54
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- on kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX Näytä viesti
oonkohan mä täs nyt se Turhapuro?No joo,mut tässähän just huomattiin et pykälis tosiaan olis viilaamisen varaa.Lohjan konttori sanoo yhtä,toinen toista ja AKE kolmatta.Kuka niist on oikeessa?tiesikö täs mun tapaukses inssi mist oikeen luetaan?tiesikö AKE?käytännössä konttoreilla leimataan yhtä ja toista muutosta ja vaikka minkälaisia surmanloukkuja kun taas toiset jopa saivartelevat onko se puhki vai ei?Moni kohtalotoverini syystäkin ihmettelee kenen sanaan voi luottaa.Mun mielestä pykäliä pitäs tehdä jotenkin tapaus kohtaisemmiksi kun nyt samat pykälät on yritetty väkisin sovittaa hyvin erilaisiin autoihin.Mitenkähän homma muuttuu kun (jos)AKE lopetetaan?kaikki muutoksest sallittuja??
Tää on tätä. Kunnon koulutusta kun katsastusalalle ei ole, kaikkien pitäisi pysyä ajan hermolla googlettemalla EU-direktiivejä ja E-sääntöjä ilman että on mitään kunnon hakukonetta millekkään asialle. Samoilta sivuilta löytyy direktiivit kurkun pituudesta ja traktorin tyyppihyväksyntäpakosta.

Säännökset elää ja muuttuu koko ajan, osa vanhoista pykälistä pysyy voimassa, osa ei, osaan voidaan soveltaa jotain poikkeusta jota ei taas suoraan löydä mistään. Tietotaito ei riitä nuoremmista katsureista koostuvalla asemalla tietämään tarpeeksi esim. vanhoista jenkkiautoista tai harrikoista. Niitä näpelletään rekisteriin mitä moninaisemmalla tyylillä, saattaa olla että täysin osista koottu vehje lipsahtaa kilpiin tosta noin vain, jos ei ole tietoa minkälainen sen olisi pitänyt olla. Jne jne.

Ulkoa pitäisi muistaa kaikki automerkit/mallit ja niiden omituisuudet ja poikkeavat tavat. Tunnistaa ulkonäöltä kaikki moottorit ja röntgenkatseen pitäisi nähdä läpi pakkelin ja tiikerimassan, onko siellä tervettä vai ei.

AKE huohottaa niskaan ja näpäyttelee jostain huomaamastaan virheestä, sillon kun sellanen sattuu syystä tai toisesta pomppaamaan tai kaiveltua esiin. Neuvontapuhelin tuuttaa "meillä on juuri nyt ruuhkaa..." eikä apua saa jos vaikka sattuisi herroilta neuvoa tarvitsemaan.

Tällanen avautuminen tähän kohtaan... tuli varmasti sekavaa luettavaa. Nyt nukkumaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.12.2009, 22:51
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Tota mä pelkäsin..


Jassoo,jotain tollasta mä oon arvellukki.Kuulin kuuman juorun semmosestakin et jarrudyno ja jotain muutaki tietoja aiotaan laittaa online et AKE pystyis seuraamaan millä suorituksilla autoja päästetään läpi.Eli AKE kyttää inssin selän takana ja inssin pitäs jostain erikoismuseopoikkeuslupakiukkupussi härvelistä sanoa et onko se laillinen vai ei,pykälien ollessa kirjoitettu kyriilisin kirjaimin takaperin talviunilla olevan karhun peräsuolen sisäpintaan.Ei se AKE suuressa viisaudessaan palvele ainakaan perusmaastoautoilijaa joten mitähän virkaa sillä on....ei se niin pahajuttu oo ehkä jos se lopetetaan.Se on toki hyvä et autoja ylipäätään katsastetaan,tavan ihmiset kun ajavat monesti jarruttomilla ja milloin milläkin surman loukuilla.Ovatpa edes kerran vuodessa kunnossa.Vois AKE ulkoistaa ainakin järjen käytön,sitä käytettäisiin paremmin vaikka konttorilla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 24.05.2010, 00:36
AS13 AS13 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 33
Perusasetus

Oliskos jollain laittaa Mailiin jotain todistuksia millä saadaan Taroon noi 33" pallot alle???

-----> asieni@hotmail.com <------ Kiitos!
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.06.2010, 11:36
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

Jos vielä jollain on lappua millä saa 110 leimattua 33" renkailla, laitatko sähköpostilla mika.matikainen@efora.fi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
HJ60 renkaiden muutoskatsastus samid Tekniikka & Jutustelu 17 27.06.2007 11:47
Toyota lj 70 renkaiden muutoskatsastus Mikedeus21 Tekniikka & Jutustelu 19 03.12.2006 00:39
renkaiden muutoskatsastus Tekniikka & Jutustelu 0 14.07.2006 16:12
VW Taron lukot jambo72 Tekniikka & Jutustelu 23 28.12.2004 21:17
VW Taron mittarinvaijeri jambo72 Tekniikka & Jutustelu 1 13.12.2004 09:06


Sivu luotu: 12:50 (GMT +2).