![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Mutta asiaan, onko Jappe tietosi tuosta 2:n hehtaarin alasta per maasturivuosi ihan asiapohjaan perustuvaa, vaiko upeaa vedätystä? Tieto toki on helpostikin löydettävissä mutta jos voisit tänne perustella niin avaisi monelle uusia ajatuksia metsän moniarvoisuudesta. Ja metsähän meille useimmille on sitä minne halutaan mennä, joko omaan tai luvan perästä sallittuun.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Tiede artikkelista luettu. Oikea arvo oli noin hehtaari, mutta laitoin varman päälle 2. Siis kasvava puusto sitoo sen verran hillidioksiidia. Sitten tuosta metsän tuhoutumisesta. Omilla mailla olen ajellut. Reitit katoaa vuodessa. Se nyt sitten kuitenkin on joidenkin mielestä tuhottua metsää. Laillisesti voisin hakata aukoksi koko alueen ja sitten kannot pois ja kyntö päälle. Siitä ei kukaan valita kun se ei ole tuhoamista.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 08.12.2009 22:26 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Siinä Jappe tuli se todellinen pointti. Metsät saa hakata laillisesti aukoksi ja tuhota käytännössä lähes kaiken elollisen, suosta nostaa turvetta ja kaivaa hiekat maasta. Mutta jos mielit ajaa maatossa autolla, niin olet valtakunnan ja luontoihmisten vihollinen no:1. Niin se vain on. Mutta se on hyväksyttävä. Metsänhakkuu, turpeenotto ja maa-ainesten kaivelu perustuu lakiin ja lupiin. Ihan sama asia on maastoajo ja sitä kontrolloidaan samoin perustein. Täytyy vaiin täyttää kriteerit ja tehdä niin kuin laki määrää. Silloin voit ajella niin kuin lupaehdot edellyttää. Niin muukin lupajärjestelmä maassamme toimii. Kyllä väärin tehdystä hakkuusta tai sorankaivuusta tulee rangaistus yhtä lailla. Harmittaahan se toki, että suuruusluokka näillä asioilla on aikalailla erilainen ja luontovauriot todella eri luokkaa,,,hakkuiden luontovauriot on todella merkittäviä, mutta se on yleisesti hyväksytty juttu. Elinkeinotoiminnan ja maanomistajan etu on vahva, eikä yhteiskunnallisestikaan ole pahasta jos ottaa maastaan rahat irti. Turhanpäiväinen moottorointi onkin sitten pahasta. Se on yleinen käsitys. Niin se vain on. Helpompi on sopeutua vallitseviin sääntöihin ja noudattaa niitä kuin alkaa taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Pääsee näet paljon helpommalla. Maastoajon jäljet ei ihan vuodessa häivy, mutta oikeanlaisessa maastossa ne eivät merkittävästi haittaakkaan, ainakaan jos siinä samalla palstalla on jo ennestään mm. motouria ym. Valitettavan usein vain halutaan ajaa maastossa, jossa luontoarvot ovat liian merkittäviä uhrattavaksi boggerin tuhottavaksi. Eli harkintakykyä tarvitaan. TT |
#4
|
|||
|
|||
![]()
EIKÖHÄN TÄMÄN TOPICIN VOIS VISKATA HEVON KUUSEEN JO PALSTAN SHERIFFIENKIN TOIMESTA, TÄMMÖINEN PASKAN JAUHANTA EI KUULU TEKNIIKKA OSIOON!
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Totta se on, että olemassaolevien lakien mukaan sitä on mentävä ja niitä voi onneksi maassamme soveltaa järkevästi kun ei lähde liian provosoivalle linjalle. Metsässä voi ajella sopivilla perusteilla, sitä ei milloinkaan voida kieltää.
Promoottorit ei ole vielä siirtäneet tätä shaissen puolelle kun tässä varmaan kuitenkin aika vahvasti on mukana koko lajin tulevaisuus niille, joilla ei ole satoja hehtaareja omaa maastoa ajeltavanaan. Selvittelin tuossa auton valmistuksen hiilijalanjälkeä ja se lienee eri tietolähteiden mukaan jotain alle neljäsosaa koko käyttöajan kuormituksesta. Silti tuntuu, että vanhoja ei pidä paalata vaan jatkaa niillä niin pitkään kun mahdollista, polttoaineet vaan pitää olla rypsiöljy tai tervanpolttomenetelmällä bioenergia-aineksesta erotettu dieselpolttoaineen korvike (lähde MT 091209,lukijalta) |
#6
|
|||
|
|||
![]() KaivoksetLainaus:
Tuhoamisesta ja luonnon raiskaamisesta on paras esimerkki meidän maassa "Kaivoslaki" joka sallii ulkomaisten ryöväri yhtiöiden pakkolunastaa metät ja pellot hävyttömällä summalla siihe nähen minkälaiset voitot ja haitat saavat aikaan ![]() Metrin syvyyden jälkeen maat on vapaata riistaa kiitos virkamiesten/valtion. Offikäytön jälkeensä jättämät mahdolliset vauriot ovat kuin hyttysen kakka itämeressä mutta jos jotain positiivista pitää hakea niin onhan jo valmiiksi tuhottu alue mistä ei voi syyttää OffRoad harrastusta ![]() Jack |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan OFFIAUTO | timmy | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 27.09.2009 19:43 |
Ostettu Offiauto | panzer | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 29.12.2008 13:36 |
Tulevaisuuden offiauto? | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 24.01.2008 01:07 |
0.VALMIS OFFIAUTO | methäman | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.07.2007 15:00 |
Tulevaisuuden "offiauto"? | jeeppi-eki | Chit-Chat | 9 | 24.08.2005 18:29 |