Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.12.2009, 10:12
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Ja se mitä jakolaatikossa tökit on suodatin (tommonen: http://www.jamant.fi/suodatin-cro4338943-p-485.html ), NP-jakolaatikoissa ei ole kiristäjää!!

Napalukkoa epäilisin minäkin, paitsi jos on NP-242 (Full-Time asento) -jakolaatikko, silloin ei ole napalukkoa!!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.12.2009, 10:32
Killman:n Avatar
Killman Killman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.02.05
Sijainti: Helsinki
Viestit: 1.463
Perusasetus

Pamaus


Siis pamaus kuuluu kun olet kiipeämässä esim penkalle tai kivelle siten että apparin puolen etupyörä on sisällä ja kuskin joustot max ulkona sekä pyörät käännettynä oikealle?

Itellä pamaus kuulunut yo tilanteessa satunnaisesti vuosia, eikä kyllä ole mistään voimansiirrosta lähtöisin.

Veikkaisin paria kohtaa, apparin puolen ylätukivarsi ahdistaa äljypohjan reunaan. Näkyy osuman merkkejä jos näin. Toinen, todennäköisempi on että jousi ottaa tolppaan täydessä ulosjoustossa ja jousen kierre aiheuttaa äänen.

Onko muilla arvausia?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.12.2009, 12:00
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

NP-242 oli tosiaan tuo jakolaatikko malliltaan ja napalukkoja ei ole. Jaa se oli suodatin mikä siellä makaili pohjalla....olis varmaan saanut senkin vaihtaa


Mutta ääni. Se on paljon kovempi/metallisempi pamaus kuin mitä tukivarsista kuuluisi (tuttuja juttuja Nivasta ) ja sen äänen pystyy myös tuntemaan...on senverran raju kilahdus & pamaus ja auto tosiaan nykäisee aina samalla. Tilanne missä äänen kuulin, oli melko tasainen penkan nousu renkaat suorassa suuntaan ja toiseen (pikkupuolella ja kaasujalka lähes konehuoneessa). Ja tuossa sen sai toistettua kahdesti + kuulunut parikertaa aiemmin hieman vastaavassa vedätys tilanteessa, mutta tasamaalla sitä ei saa kuulumaan vaikka kuinka survoo.

Autoon on kyllä tämä legendaarinen edellinen omistaja vaihtanut ylä- ja alapallonivelet just tuohon nurkkaan ja yht´äkkisellä vilkaisulla siellä ei näy mitään erikoista, mutta pitää varmaan kokeilla vetää varuiksi vetari ulos perästä ja ihmetellä tapahtumia? Minkälaisella sokalla/lukolla vetari on kiinni tasauspyörästössä? Josko sitä lukitusta siellä enää on...voisiko se ääntää sieltä??? (epäilen siksi, että auton mukana tuli laatikko jossa pallonivelet oli ollut ja siellä oli yksi "ylimääräinen" noin 40mm rengassokka )
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.12.2009, 12:09
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Etuvetari lähtee pois kun irrotat kolme pulttia navan takaa, jarrusatulat irti ja vedät pois. Tai siis, jos ei ole koskaan napoja irrotettu niin taistelet ne sieltä ulos esim. vasaralla pulttien päihin naputtelemalla. Ei ole mitään sokkia/ lukituksia etuperässä. Ja vetari saa jäädä sillä isolla pultilla napaan kiinni, on vähän hankalempi laittaa paikalleen mutta se voi olla aika vittumainen irroitettava kun on kohtuu kireälle laitettu.

Takana on c-klipit, eli pitää avata perän kansi että saat ne pois ja sitten vain vetää vetarit ulos. Tosin jarrukengät yleensä haraa vastaan ja tarttee ruuvata ne ensin sisään.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.12.2009, 12:11
JAMANT:n Avatar
JAMANT JAMANT ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 07.05.03
Sijainti: Espoo, .
Viestit: 4.072
Perusasetus

Ei ole vetari lukittu millään etuperään, ja se lukkorengas ON ylimääräinen, noissa pallonivelissä tulee se mukana, mutta ei se mahdu mihinkään!!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.01.2010, 02:46
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

Pitkästä aikaa pähkinöitä pureksittavaksi.....


Mistähän aloittaisi, kun ahdistuin oikein mittailemaan kulutuksia kyseisestä cherokeesta ja aavistus osui oikeaan....kaikki menee mitä annetaan Kuuden tankkauksen otannalla näyttää kulutus olevan turvallisen rikkaalla-> 19L/100km jännää tuossa on se, että ajotyyli ei heilauta kulutusta oikein mihinkään? (Onko se silloin se maksimi ja tuon enempää tuo ei voi viedäkkään? ) eli sama painaako puskureita myöden umpisessa, heittelee kunnon nelivetoluisuja radalla vai ajaako kiltisti kestopäällysteellä.

Jarrut ei makaa, jokapaikassa on uudet öljyt ja sytytyshilpeet vaihdettu kaikki. Käynti melko hyvää muutenkin...paitsi tyhjäkäynti nousee lämpötilan laskiessa (0C° käy ~700r/min, -15C° 1200r/min ja -30C° huutaa melkein 2000r/min ???) tosin säädin just uudelleen TPS:än ja nyt en vielä tiedä miten käyttäytyy. Koneen ympäristöstä löydetyt anturit antaa meleko uskottavia lukemia, mutta lambda on vielä hieman kysymysmerkki..... mitä sen pitäisi näyttää, ja missä tilanteessa-> kolmijohtoinen (pun, musta, harmaa)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.01.2010, 09:17
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Aika paljolta kuulostaa jos jatkuvassa normaaliajossa on tuollaisia lukemia. Tehdas ilmoittaa maantienopeuksiin ~10/l satasella ja kaupunkiajoon kait jotain 15 litran luokkaa.

Mulla vei orkkiksena 11-14 l/100km normiajossa, jos pelkkää kaupunkiajoa niin sitten vähän enemmän. Korotettuna, isoilla mutakumeilla, ja vaikka välitykset vaihdettu vastaamaan pikkurenkaita, niin ei paljoa alle 15 l/100km mene missään käytössä. Metsässä rymytessä tai lappu lattiassa lumessa ajaessa menee kyllä reilusti hurjempiakin lukemia, 25 l/100km ei ole kaukana ja välillä taitaa mennä enemmänkin

Silloin kun lambda hajosi edellisestä, niin kulutus pomppasi useilla litroilla ja kone kävi muutenkin vähän oudosti.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.01.2010, 01:17
piippu piippu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.05.05
Sijainti: Härmä & Jokioinen
Viestit: 316
Perusasetus

No paljolta se kuulostaa minustakin, vaikka autoa ostaessa henkisesti varauduinkin "mahtavaan" kulutukseen.

Ajelut ei missääntapauksessa ole mitään kaupunkipyöritystä, vaan ihan rehtiä pohojalaasta tasaisen maalaismaiseman piiiitkää suoraa vähintään 20km siirtymällä kerrallaan....eli edellytykset olisi loistavat tuolle tehtaan ~10L/100km kulutukselle.

Olisiko sille lambdalle jotain arvoja antaa mitä pitäisi näytellä, vai vetäisenkö vain töpselin irti ja katson viekö vielä enemmän?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Cherokee XJ "Pimp my Jeep" -Projekti asvirkku Maasturiprojektit 64 13.06.2011 14:02
Myydään Jeep cherokee,2"korotus,31"renkaat, 1700e patroloffroad O/M/V Ajoneuvot 0 02.01.2009 19:37
Myyty Jeep TML vateet 15".lev10" -44et, jako 5x4,5" UUDET Kimpsu O/M/V Renkaat ja vanteet 0 23.09.2008 11:18
Jeep Grand Cherokee "WJ" Nex Tekniikka & Jutustelu 3 15.01.2008 18:39


Sivu luotu: 22:14 (GMT +2).