![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jatketaas taas tätäkin ihmettelyä. Tyhjäkäynnillä lämmöt pysy kurissa oc1:ssa, vaikka kone kävi "suolla" kokoajan kun vinssin kanssa leikittiin. Toinen flekti pyöri. Mutta mutaränniin kun päästiin ja alettiin polkee niin lämmöt hyppäs yli sadan. Eikä syyläri ollut tukossa, ainakaan mudasta. Samaten kun parisen minsaa pyörittelee sänkipellolla niin lämmöt nousee 104:aan. Ei vaikutusta vaikka molemmat flektit pyörii. pitää vielä kokeilla jos kytkee flektit 2-nopeudelle, kun nyt on ollut käytössä hitaampi. Mitään rajottajia tossa heihei -jakajassa ei liene, eli pitäskö koittaa ennakoitten rajoittamista noita painoja modaamalla? Ajattelin eka kokeilla jotain mekaanista topparia ettei kaasarinläpät aukea kokonaan? auttasko? Äkkiä tarttis jotain keksiä, lyttylän ajot on just..
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Eikai vaan putkia ole tehty lyhyistä pätkistä ja jyrkistä mutkista? Kuulostaa ettei vesi jaksa kiertää kunnolla..
Jokainen pykälä putkessa aiheuttaa jarruttavan pyörteen joka jarruttaa sitä enemmän mitä suurempi virtausnopeus on. Itse laitoin komposiittiputkella ja loivilla mutkilla.. Ei ongelmia,Komposiittiputkea on myös mukava asentaa kun mutkat voi vääntää käsin ilman työkaluja Viimeksi muokannut Punanenä : 03.11.2009 05:28 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Taas tämänkin vaiva alkoi kettuilemaan.
Putkituksessa on 90 asteiset mutkat heti pumpunjälkeen alavesiletkussa, syylärin alareunassa ja yläreunassa. Eli järjestelmässä on normaaliin verrattuna 6 kpl 90 mutkaa. Syylärin alalähdön kohdalla putkitus tekee u-mutkan. Putket/letku on sisähalkasijaltaan 2". Uutena oireena on veden seassa olevan ilman aiheuttama kurlutus syylärissä ja pauke lohkossa?? Herää kysymys mistä toi oikeen tekee ton ilmalukon, kun oc1:ssä tosiaan toimi ja sen jälkeinen lämpöongelma johtui sittenkin saven tukkimasta syyläristä. Syyläri on puhallettu auki eli ulkoista tukosta ei pitäisi olla. Toiseen vesiputkeen on muuten tullut lommo, kun kiikuin pohjapanssarin varassa kiven nokassa, muttei putken poikkipinta-ala ole 1/4 enempää muuttunut. Mahtaako vaikuttaa noin radikaalisti? Aloin jo epäillä olisiko kansipahvi mennyt, kun letkut tuntuvat pinkeiltä. Käsin saa kyllä puristettua letkun lyttyyn koneen käydessä. Pakokaasu ei tosin ole harmaata eikä sinistä eli paljoa ei ainakaan palotilaan vuoda. Ei tee vesilukkoakaan, lähteen nykyään jopa pakkasesta käyntiin kun modasinn keskipakopainoja. Olisiko ideoita?
__________________
Broken Back Team #1 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Termostaatti pois?
Ainakin noissa toyotissa termostaatti on "kaksitoiminen", eli kun syylärille menevä laippa avautuu, niin sillloin termosteettikotelon ohikierto tukitaan -> kun termostaatti kiinni, vesipumppu kierrättää vettä moottorissa
ohi syylärin ja kun termari auki niin silloin syylärin kautta. Jossain offivehkeessä bensakasilla vois kuvitella toimivan ilman termostaattia ja tuo ohikierto tukittuna, säädetään lämpöjä flektejä pyörittämällä. (flektin säädettävä termostaatti mahdollisimman likelle konetta, ylävesiletkuun) toki voihan rinnalla olla ns. pakkokäyttö |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kyllähän kunnossa olevassa järjestelmässä kuuluukin olla painetta sen verran, mitä korkki siellä pitää. "Sopivasti" sijoitellut kiukurakoukero u-mutkilla saa varmasti järjestelmään ilmalukkoja, mutta pitäshän sielä lähtee vesi kuitenkin liikkeelle, kun termari aukee ja vesi lähtee kiertään.
Termarin pois otto ei omasta mielestä ole paras vaihtoehto lähteä lämpö ongelmia ratkomaan, kun monessa koneessa se säätelee yhdessä kansipahvien pienien reikien kanssa moottorissa virtaavan veden nopeutta ja reittejä. Eli jos sen jättää pois, ni kannattaa laittaa tilalle sopiva "prikka". Meneekö letkut syyläriin oikeinpäin, missä kunnossa on syyläri sisäisesti ja mites vesipumppu? Oisko tehokkaammasta mallista apua, kun putkille tulee enempi mittaa mitä "normisti"? Ei oo lätykän koneen termarissa kahta asentoa.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos se toimi jo ja sait sen ilmattomaks, mutta ylikuumeni mutasyylärillä ja nyt on taas ilmaa kierrossa etkä saa sitä veke? Kuulostais että ilmaa tulee lisää kansipahvi vian takia.
Onko sytytys saatu jo kohalleen ettei sen takia oireile mitään? vaikkei se ilmaa systeemissä selitäkkkään eikä pauketta lohkosta. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Termaria ei ole ollut koko aikana.
Kansipahvia aloin epäilemään itsekin, pitää jatkaa eläinkokeita huomenissa. Tosiaan on toiminut noilla kiukurakäyrillä ja vesipumppu on uudehko, eli uutena hankittu ja ei tolla ole varmaan 20h ajettu pumpun vaihdon jälkeen.
__________________
Broken Back Team #1 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lock right edessä ja takana | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.11.2007 21:21 | |
ADR edessä ja takana - mitä tarkoittaa????? | osmo | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.09.2007 18:13 |
Chevyn 350 lämpöongelmat | SamiN | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 22.06.2006 21:52 |
Pakon edessä 2 | tuska | Romance and Relationships | 0 | 13.11.2002 08:26 |
Pakon edessä... | Lars | Romance and Relationships | 0 | 12.11.2002 19:24 |