Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.11.2009, 23:02
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Ristiinrastiin menevät vaijerit/narut kielletty, vinssauksen ajan vinssiapuhenkilö, (siis se joka istuu muulloin autossa kyydissä) pitää selkeästi esillä jotain merkkilippua/numerorolappua muille kilpailijoille merkkinä ja yliajosta joku sopiva rangaistus, esim tunti turpaan tjsp

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 01.11.2009, 23:04
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Ristiinrastiin menevät vaijerit/narut kielletty, vinssauksen ajan vinssiapuhenkilö, (siis se joka istuu muulloin autossa kyydissä) pitää selkeästi esillä jotain merkkilippua/numerorolappua muille kilpailijoille merkkinä ja yliajosta joku sopiva rangaistus, esim tunti turpaan tjsp
siis vinssiapinan vai narun yliajosta
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 01.11.2009, 23:08
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
siis vinssiapinan vai narun yliajosta
No siinäpä vasta pulma, en osaa sanoa, kun en kovin montaa kertaa ole vielä ollut apinoimassa vinssinarun kanssa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 01.11.2009, 23:22
Hummer:n Avatar
Hummer Hummer ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.09.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 127
Perusasetus

Jos turvakaarisäännöt tulevat esim. isoon luokkaan, suunnistuspuolen kaarisääntö voisi olla yksi vaihtoehto. Tässä lainaus:

4.1 Turvakaaret
Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea. Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset:
 saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
 saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
 saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.
Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella. Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille:
 saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai
 saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai
 saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm.
Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin että eri osien tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta. Niissä autoissa, joihin vaaditaan vain pääkaari takatuin, ei välttämättä tarvitse olla ns. diagonaalitukea, mutta se on suositeltava, jos turvakaarien rakenne on sellainen, että diagonaali oleellisesti vahvistaa sitä. Pääkaareen voi laittaa myös vinotuen (vasemmalta alhaalta oikealle ylös ja/tai toisin päin).

Varmastikkaan kukaan ei halua sääntöviidakkoa crossiin, mutta jos suunnistuspuolellakin tarvitaan kaaria, niin kaiketi sitten crossissakin isossaluokassa. Voihan kyllä siellä pikkuluokassakin auto kaatua...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.11.2009, 23:29
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

vielä kommenti ennen nukkumaan menoa ni holtittomamman näköstä pikkuluokan ajo oli ku ison luokan ajo ja moni pahempi paikka otettiin varmuuden vuoksi aika reippaalla perus kaasulla,eli kyllä pikku luokkakin tarvii kaaret olkoon sitte koko kaaret tai pelkkä pääkaari kummatki luokat yhtä kaato herkkiä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.11.2009, 23:31
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Kunnon sääntöviidakko kehiin niin tällekin lajille käy kun Trialille on jo käynyt.

Osallistujia on kun pipoo!
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.11.2009, 23:35
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CJ7 Näytä viesti
Kunnon sääntöviidakko kehiin niin tällekin lajille käy kun Trialille on jo käynyt.

Osallistujia on kun pipoo!
en usko trialin kuolleen edelleenkään sääntöjen takia säännöt on kuitenki aika yksinkertaiset ja ei suurempia muutoksia ole tullu suurin itkun aihe ollu kypärä sääntö
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.11.2009, 23:11
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ja mitä minä täällä valitan ku ei oo ees vinssiä ja just js just pääsin yhen kierrokse.mut hyvä rangaistus ois tunti lisää ajoaikaa per yliajettu vinssinaru/vinssiapina oppis ainaki kattoo mistä kannattaa ajaa
ja nyt ois näköjään taas aika nukkumaan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.11.2009, 23:47
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Thumbs up

Ehdotuksia


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ja mitä minä täällä valitan ku ei oo ees vinssiä ja just js just pääsin yhen kierrokse.mut hyvä rangaistus ois tunti lisää ajoaikaa per yliajettu vinssinaru/vinssiapina oppis ainaki kattoo mistä kannattaa ajaa
ja nyt ois näköjään taas aika nukkumaan
Jotta ei menis ihan OT:ksi niin konkreettinen ehdotus tuohon vinssausasiaan Kun ne vinssaukset mitä ilmeisemmin tapahtuvat jo ennakkoon tiedossa olevissa paikoissa ja kun kyse on nopeuskilpailusta niin käytetään lippumerkkejä samaan tyyliin kuin radallakin eli keltainen lippu varoittamassa edessä olevasta esteestä. Vaatii tietty liputuspisteet, mutta eiös siellä muutenkin jo ole järjestäjän toimesta "valvojia" radan varressa. Ja jos nyt sattuis niin ettei joku lukijopista tiedä mitä keltainen lippu tarkoittaa niin kerrottakoon että kanssakilpailijan ohittaminen (niiden liikkuvien, ei vinssattavan) on lipun vaikutusalueella kielletty ja noudattamatta jättäminen tietää aina sanktiota joka voisi olla vaikka aikarangaistus= pakkoseisominen tietyn aikaa varikolla tms paikassa.

Ja tuohon ajanottoon ja kierroslaskentaan voisi lainata Enska-kisoissakin käytössä olevie "pondereita" niin sais varmemmin tunnistettua kisaajan ja saisipa kierrosten lisäksi kokonaisajan ja kierrosajankin ja lopputuloksetkin napin painalluksella.

Inhorealisti
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.11.2009, 00:27
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Kaaret on ehdottomasti hyödylliset aina mutta mitä suunnistuskisoihin tulee niin kaarisääntö on hyvin hatara. Osa rasteista on vaan merkattu vaaralliseksi, esimerkiksi pitkä rinnevinssaus on vaarallinen ja pystyjyrkkä kallioroikotus ei ole vaarallinen... ja todellisuus aivan toista.

Kaaripakko luonnollisesti karsii joitakin oallistujia pois lajista jossa hauskanpidon pitäisi olla pääasia mutta kyllä ne vyöt, kaaret, kypärät ja sammutin on hyvä olla!
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 02.11.2009, 07:46
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jnu Näytä viesti
Kaaret on ehdottomasti hyödylliset aina mutta mitä suunnistuskisoihin tulee niin kaarisääntö on hyvin hatara. Osa rasteista on vaan merkattu vaaralliseksi, esimerkiksi pitkä rinnevinssaus on vaarallinen ja pystyjyrkkä kallioroikotus ei ole vaarallinen... ja todellisuus aivan toista.

Kaaripakko luonnollisesti karsii joitakin oallistujia pois lajista jossa hauskanpidon pitäisi olla pääasia mutta kyllä ne vyöt, kaaret, kypärät ja sammutin on hyvä olla!
samaa mieltä tosta kaari asiasta että pitäs riittää pelkkä avo autoon pelkkä pääkaari,mut toisaalta se ei paljon suojaa kaadossa varsinkaan ilman takatukia.ja nythän on vielä kyse kisoista missä ajetaan puhtaasti omalla vastuulla ilman vakuutuksia ja lisenssejä,tai ainakin osa ajaa,itselläni ei mitään vakuutuksia autoossa eikä itsellä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 02.11.2009, 12:23
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Exclamation

Kaaret ja vyöt kuntoon, trialkaarisääntö


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
samaa mieltä tosta kaari asiasta että pitäs riittää pelkkä avo autoon pelkkä pääkaari,mut toisaalta se ei paljon suojaa kaadossa varsinkaan ilman takatukia.ja nythän on vielä kyse kisoista missä ajetaan puhtaasti omalla vastuulla ilman vakuutuksia ja lisenssejä,tai ainakin osa ajaa,itselläni ei mitään vakuutuksia autoossa eikä itsellä
Kukahan järjestäjä ottaa vastuun kun joku loukkaantuu tai vammautuu vakavasti tai peräti kuolee kisassa. Vaikka siellä kilpailija ajelee ns omalla vastuulla niin onnettomuustilanteessa se järjestäjäpoloinen on silti viimekädessä vastuussa kaikesta. Pahimmassa tapauksessa vastuuhenkilöt istuvat käräjillä.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 02.11.2009, 15:16
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
samaa mieltä tosta kaari asiasta että pitäs riittää pelkkä avo autoon pelkkä pääkaari,mut toisaalta se ei paljon suojaa kaadossa varsinkaan ilman takatukia.ja nythän on vielä kyse kisoista missä ajetaan puhtaasti omalla vastuulla ilman vakuutuksia ja lisenssejä,tai ainakin osa ajaa,itselläni ei mitään vakuutuksia autoossa eikä itsellä
Hyvä kun toit asian esille. Suunnistusta ajetaan voimassaolevalla liikennevakuutuksella, joko rekisteröidyllä autolla tai puuhakilvillä. Officrossi on luonteeltaan lähellä rokkirallia. Tietääkö joku rokkirallin vakuutuksista? Netistä ei nopealla hakemisella löytynyt tietoa.

Onko trialissa jotain yleispäteviä henkilövahingoista vastaavia akk vakuutuksia?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:23 (GMT +2).