![]() |
|
|
|||||||
| Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Ristiinrastiin menevät vaijerit/narut kielletty, vinssauksen ajan vinssiapuhenkilö, (siis se joka istuu muulloin autossa kyydissä) pitää selkeästi esillä jotain merkkilippua/numerorolappua muille kilpailijoille merkkinä ja yliajosta joku sopiva rangaistus, esim tunti turpaan tjsp
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#3
|
||||
|
||||
|
No siinäpä vasta pulma, en osaa sanoa, kun en kovin montaa kertaa ole vielä ollut apinoimassa vinssinarun kanssa.
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Jos turvakaarisäännöt tulevat esim. isoon luokkaan, suunnistuspuolen kaarisääntö voisi olla yksi vaihtoehto. Tässä lainaus:
4.1 Turvakaaret Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin. CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea. Pääkaaren materiaalin vähimmäisvaatimukset: saumatonta putkea: ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai saumatonta putkea: ulkohalkaisija 50 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 45 mm, seinämävahvuus 3,2 mm. Pääkaaren mutkat on tehtävä asiallisesti taivuttamalla, pääkaari tulee tehdä yhdestä putkesta ilman liitoksia, hitsattuja mutkia ei saa käyttää. Pääkaari tulee sijoittaa siten, että etupenkillä istujat ovat kokonaan sen etupuolella. Materiaalivaatimukset muille turvakehikon putkirakenteille: saumatonta putkea: ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 2,5 mm; tai saumatonta putkea: ulkohalkaisija 40 mm, seinämävahvuus 2,0 mm; tai saumallista putkea (”vesijohtoputkea”): ulkohalkaisija 38 mm, seinämävahvuus 3,2 mm. Seinämävahvuuden mittaamista varten on porattava 6 mm reikiä sellaisiin paikkoihin että eri osien tarkistusmittaus voidaan suorittaa kiinteitä rakenteita esimerkiksi penkkejä irrottamatta. Niissä autoissa, joihin vaaditaan vain pääkaari takatuin, ei välttämättä tarvitse olla ns. diagonaalitukea, mutta se on suositeltava, jos turvakaarien rakenne on sellainen, että diagonaali oleellisesti vahvistaa sitä. Pääkaareen voi laittaa myös vinotuen (vasemmalta alhaalta oikealle ylös ja/tai toisin päin). Varmastikkaan kukaan ei halua sääntöviidakkoa crossiin, mutta jos suunnistuspuolellakin tarvitaan kaaria, niin kaiketi sitten crossissakin isossaluokassa. Voihan kyllä siellä pikkuluokassakin auto kaatua... |
|
#5
|
||||
|
||||
|
vielä kommenti ennen nukkumaan menoa ni holtittomamman näköstä pikkuluokan ajo oli ku ison luokan ajo ja moni pahempi paikka otettiin varmuuden vuoksi aika reippaalla perus kaasulla,eli kyllä pikku luokkakin tarvii kaaret olkoon sitte koko kaaret tai pelkkä pääkaari kummatki luokat yhtä kaato herkkiä
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kunnon sääntöviidakko kehiin niin tällekin lajille käy kun Trialille on jo käynyt.
Osallistujia on kun pipoo!
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
|
#7
|
||||
|
||||
|
en usko trialin kuolleen edelleenkään sääntöjen takia säännöt on kuitenki aika yksinkertaiset ja ei suurempia muutoksia ole tullu suurin itkun aihe ollu kypärä sääntö
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#8
|
||||
|
||||
|
ja mitä minä täällä valitan ku ei oo ees vinssiä ja just js just pääsin yhen kierrokse.mut hyvä rangaistus ois tunti lisää ajoaikaa per yliajettu vinssinaru/vinssiapina oppis ainaki kattoo mistä kannattaa ajaa
ja nyt ois näköjään taas aika nukkumaan
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#9
|
|||
|
|||
EhdotuksiaLainaus:
Kun ne vinssaukset mitä ilmeisemmin tapahtuvat jo ennakkoon tiedossa olevissa paikoissa ja kun kyse on nopeuskilpailusta niin käytetään lippumerkkejä samaan tyyliin kuin radallakin eli keltainen lippu varoittamassa edessä olevasta esteestä. Vaatii tietty liputuspisteet, mutta eiös siellä muutenkin jo ole järjestäjän toimesta "valvojia" radan varressa. Ja jos nyt sattuis niin ettei joku lukijopista tiedä mitä keltainen lippu tarkoittaa niin kerrottakoon että kanssakilpailijan ohittaminen (niiden liikkuvien, ei vinssattavan) on lipun vaikutusalueella kielletty ja noudattamatta jättäminen tietää aina sanktiota joka voisi olla vaikka aikarangaistus= pakkoseisominen tietyn aikaa varikolla tms paikassa.![]() Ja tuohon ajanottoon ja kierroslaskentaan voisi lainata Enska-kisoissakin käytössä olevie "pondereita" niin sais varmemmin tunnistettua kisaajan ja saisipa kierrosten lisäksi kokonaisajan ja kierrosajankin ja lopputuloksetkin napin painalluksella. ![]() Inhorealisti |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Kaaret on ehdottomasti hyödylliset aina mutta mitä suunnistuskisoihin tulee niin kaarisääntö on hyvin hatara. Osa rasteista on vaan merkattu vaaralliseksi, esimerkiksi pitkä rinnevinssaus on vaarallinen ja pystyjyrkkä kallioroikotus ei ole vaarallinen... ja todellisuus aivan toista.
Kaaripakko luonnollisesti karsii joitakin oallistujia pois lajista jossa hauskanpidon pitäisi olla pääasia mutta kyllä ne vyöt, kaaret, kypärät ja sammutin on hyvä olla! |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
|
#12
|
|||
|
|||
Kaaret ja vyöt kuntoon, trialkaarisääntöLainaus:
|
|
#13
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Onko trialissa jotain yleispäteviä henkilövahingoista vastaavia akk vakuutuksia? |