![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kerrotaan nyt vielä semmoinen tarina että sieltä kojelaudan sisältä,mankan kohdilta,löytynee semmoinen piuha(liitin) johon tulee virta acc asennossa,siihen se muuntaja kiinni,ja mankka muuntajaan siten että ne batt,ja acc piuhat samaan liittimeen,ja tietysti miinus maahan.(ainakin bertassa on) Se hävittääkö muistipaikat riippuu mankasta,eli sitä voi tiedustella myyjältä. Omassa Bj:ssä on kanavat vielä vuoden 2001 paikoilla juuri tuollaisella kytkennällä.Ja mankka on Blaupunkt,ja ihan cd soitin. Ainut on rds kello joka päivittyy vasta kun on hetki ajettu,tai virrat olleet acc asennossa. Jos taidot riittää niin niillä rele kytkennöillä saa kyllä lisätoimintoja,mutta ne on sitten toinen juttu.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Hmm...Moottoripyörän akku jännitteenalentimen jälkeen linjaan ja releillä virran katkaisu alentimelta ja soittimen herätepiuhasta.Eli pikkuakku pitäisi kanavat muistissa.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
mulla kävi juuri samalla lailla ku reikä-roopel,että akut meni tyhjäks. pe asennettiin mankka ja tänä aamuna ei lähteny käyntiin aamul. tällä hetkellä menee suoraan akulta muuntajaan,mutta taytyykin kokeilla josko tuo auttais.... autona hj-61 |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Itselläni on 8A hakkurijännitteenalennin apparin penkin alla (siihen saa näppärästi taivuteltua pellistä alentimelle telineen, joka pysyy paikallaan ilman pultteja ym).
Jännitteenalentimeen tulee virrat suoraan akulta ja on aina päällä. Radion päävirta ja muistivirta on kytketty yhteen ja suoraan alentimeen. Myös tupakansytytin on siinä kiinni. Kerran unohdin radion päälle päiväksi ja ei mitään ongelmia käynnistymisessä, vaikka oli talvi. Ainakin tämä Yleiselektroniikasta ostettu jännitteenalennin ottaa niin vähän virtaa tyhjäkäynnillä, ettei kuukauden seisonnassa akut tyhjene mihinkään. BTW: on jouten 24V -> 12V 20A jännitteenalennin. Tämä smuuttaa ylimääräisen suoraan lämmöksi ja hyötysuhde on n 50%. Alle vuoden ollut käytössä ja hinta 40€. Tämäkin oli kytketty vastaavalla tavalla eikä tyhjäkäynnillä juuri akkuja syönyt. Nyt tarpeeton.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
itte laitoon hojoon 20a inventterin mankkaa varte ja haaroitin +piuhan kahdeksi joista toisen väliin laitoin 24v kytkentäreleen johon tulee ohjaus virtalukon kautta aika simppeli rakentaa eikä katoile kanavat
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Virrat karkaa läjästä | sepi | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.11.2009 23:33 |
HJ käy ja kukkuu minne virrat hukkuu ? | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 09.01.2006 17:38 | |
Kyytiä Virrat-Jns | Tumi | Chit-Chat | 3 | 02.05.2005 23:30 |
Päävirtakytkin vie virrat | Ex_inkkari | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 25.04.2005 08:36 |
Virrat | Yleiset | 0 | 09.08.2002 15:22 |