![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#7
|
||||
|
||||
![]() Pumpusta vähän
Tuntuu hieman ylimitoitetulta tuommoinen 80L/min pumppu tähän käyttöön.
Jos nyt kattelee vaikka milemarkerin vinssejä alla olevassa linkissä: http://www.milemarker.com/pdf_downloads/h_specs.pdf Näkyy olevan tarkoitettu n.15L/min virtauksille. Toinen juttu on taas se että pumppua valitessa kannattaa tutkia myös sen pyörimisnopeus vaatimuksia. Tommonen nokkapumppu suoraan kampiakselilla voi pyöriä perus diesel koneen jatkeena yli 4000rpm. Eiköhän tuohon välttäisi n. 20L/min 2000rpm tuottava hammasrataspumppu? Pumpun koko riippuu tietysti myös käytettävästä hydraulimoottorista. Ja sitten vielä se kytkin homma. Vapaakierto on ihan riittävä tähän tarkoitukseen kunhan painehäviöitä (lämpöä) ei synny liikaa. Tähän taas auttaa riittävän suuri öljysäiliö, joka on ajoneuvo sovelluksissa yleensä 1-2 kertaa pumpun tuotto . |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Loistava Tekninen Toteutus sis kilpailun | SLehto | Chit-Chat | 82 | 28.02.2008 20:18 |
M:Hydraulivinssi | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 25.02.2007 20:29 | |
Takalukon kytkennän toteutus | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 10.11.2006 20:41 |
M:Hydraulivinssi | Traveler | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 10 | 13.02.2006 18:35 |
Hydraulivinssi | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 19.02.2005 09:42 |