![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Matti syntyikin hopeasytkäri vaimon kassissa. Eli tulokset eivät ole verailukelpoisia.... ? Kannattaa aina vertailla. yllättäviä vastauksia löytyy...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Sorry, pakko kysyä: mitä kuvittelit tuntihinnan olevan merkkilikkeessä/kysyitkö? Se on aika kaukana 20€ tai edes 50€..
Valmistajat/maahantuojat vaativat sellaista työkaluvalikoimaa ja tasoa ihan tilojenkin suhteen (+asentajien koulutus useita tuhansia €/vuosi) että korjaamon kulut on aika tähtitieteelliset. Merkkiliikkeitä ei mielestäni kannata pelätä, niissä vain pitää osata asioida. Hinnat ja tehtävät työt on sovittava tarkasti etukäteen että kaikki varmasti ymmärtää mistä on kyse. Lisäksi ei pidä ihmetellä jos sitä hintaa ei osata sanoa heti puhelimessa ensimmäisen 10 sek aikana, sen verran harvinaisista hommista lienee kyse. Sitten näissä yli 20V vehkeissä usein menee pultteja poikki ym. ylimääräistä työtä mikä ei kuulu normaaliin urakkaan. En itse ole Toyotalla töissä joten tämä ei ole mikään puolustuspuhe, vaan neuvoksi muille. Ja no hard feelings sitten kenellekään |
#3
|
|||
|
|||
![]() Say no more..
Saman kaltasia kokemuksia.Kaivokselan tojotalla korkean happipitoisuuden takia.Asiaa sen kummemmin ajattelematta (myöhemmin totesin et mitenkähän se lisäilmapulssi vaikuttaa asiaan)sanoivat toitsulla et kaasarin runko on niin sohlo et ei toivoakaan.No,kenttälän nissanille ja kysymään et mitä vittua?Äijä sano et eihän näillä säädoillä pitäs käydä ollenkaan.Tulppasko ne leimalla ton lisä ilma pulssin?kysy datsuni asentaja johon mä et en tiijä.Datsuni ukko oli sitä mieltä et tulpataan se ja meet sitte uudestaan leimalle ni homma ok.Rek otteessa kun ei oo mainintaa siitä lisä ilmapulssista ni ei ne sitä voi vaatiakkaan.No näin tehtiin ja sitte jälki pelissä soittamaan toitsun tyyppi katsastus asian tuntijalle ja asiaa selittämään,sen ainoa tieto oli et ei meil oo mitään ongelmii ollu.Mahtokohan tietää et max.arvo hapelle tais tulla vast 2001 ja auto on 89.Ko autoo on tuotu suomeen noin 40kpl.Vittu mikä idiootti.Tuskin tiesi mistään lisäilma pulssista.Tai oli kiinnostunut,mut kysymys kuuluu et mitä ne kaivokselan tollot teki sen 120e edestä?No mitä ois pitäny tehä?Sen kaivokselan ois pitäny tehä ne samat mitä datsun äijäki,tyyppikatastus dorkan kirjottaa lappu leimalle et autossa on lisäilma pulssi et ei niuhoo siit jäännös hapesta.Ja mun ois alunperin pitäny mennä sinne kenttälään ammattimiesten puheille eikä arpoo kaiken maailman lypsykone insinöörien kans.Katsastus miehiltä nyt ei voi odottaakkaan et ne mitään autoista ymmärtäis,by the way se uus kaasari ois maksanu päälle 1000e jonka kaivoksela muisti mainita.Totta on seki et kaikke ei kannata tehä ite ku ei oo vehkeit,niinu päästömittarii,turbitalii,diesel vehkeit eikä nelipyöräsuuntaus laitteit.Eikä "ammattimiehet"oikee tykkää jos niit neuvoo,ne kun jo tietää valmiiks kaiken vaikkei ne autoo kuntoon saa.Eli vaikka olisin/olisitte miten tyhmiä,ette välttämättä oo sen tyhmempiä kun tarinan "ammatti"miehet.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mutta mihin tojotan naparempassa tarvitsee virallista avainta? itse about 15 jertaa napoja kasaillut, ja ihan siirtoleukapihdillä tiukannut ja hyvin on pelittänyt. johan siinä laakeri ottaa kipiää jos avaimella vetäsee perkeleen tiukalle..?
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ripaxilla asiaa, mut kauhian hankala lukia pojan tekstiä.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Ai jassoo..
on siit ennenki sanottu mutku se on nii vaikeeta..
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Juuri näin. Ja jos itse jaksaa nähdä vaivan että tekee jarrurempan niin miksi jättää viimeinen helppo vaihe muille? Ja millä se auto on sinne huoltoon viety jos ei napamutterit ole olleet kiinni? Trailerilla? Eli jos itse olisin ollut asentaja niin,ko.tapauksessa tarkistaisin asennukset eikä jopa hieman pidemmältä asti kun on pyydetty,koska mahd.onnettomuus,tai katsastus tapauksessa kun löytyy kuitti,tai tms.muu vihje että auto on ollut merkkihuollossa niin silloin on syytä olla varma että laite on ollut kunnossa kun se on käsistä lähtenyt. Ja kerrankos korkki unohtuu esim.tankatessa mittarin päälle tai katolle. En tietysti väitä etteikö palvelu ollu paskaa, kun en kerran paikalla ollut. Ja vielä notta on kyllä ollu mielessä käyttää bj joskus oikein toyotalla huollossa,mutta aikeeksi on jäänyt. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Laakeria ei kiristetä tiukalle, vaan se lukkomutteri. Sori OT. Ei oo hirveesti kokemuksia merkkihuollosta, muutaku että täällä firman hiacet tulee merkkiliikkeen pikahuollossa kuntoon nopeasti ja ystävällisellä palvelulla, toisin ku siinä kilpailutetussa "edullisessa" huoltofirmassa.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Että kiristellään vaan niitä ruuvimeisselillä ja vasaralla tahi lukkopihdeillä. Ja tosiaan sisempi napamutteri kiristetään välyksettömäksi ei hampaat irvessä. Valiin lukkolevy ja ulompi ns.lukkomutteri kiristetään/lukitaan väh80nm voimalla luuletko etten tiedä näitä. Homman nimi olikin siinä etten halunnut turvatonta autoa ja tarvitsin sen heti ja aikaa sen laittoon ei ollut. Vien myös poikaa sillä hoitoon enkä halua jonkin kikka viis virityksen takia löytää ojasta itseäni sillä poika kyydissä, muutenhan siellä ojassa onkin sit kiva kömpiä....
__________________
No en tiedä mut kokeillaan... Jos se hajoo niin vahvistetaan... ------------------------------- Toyota Land Cruiser HJ60 82 Suzuki Vitara 91 Honda CR-V 99 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tosiaan kiristys isoilla papukaija pihdeillä huolellisesti,ja lukitus päälle niin kyllä pysyy. Ja koska kyseessä on levyjarrullinen rakenne niin ei se napa sieltä karkuun pääse, mutta laakeri välyksen voi todeta siitä että jarrupoljin painuu normaalia syvemmälle. Samoin jos jarrut männät jumittaa niitä voi yrittää herkistellä siten että säätää hieman välystä ja ajelee jonkin aikaa näin.Ja huom. Omallavastuulla... |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Projektin tynkää tämäkin,HJ + BJ Toyotaa | Gemari | Maasturiprojektit | 71 | 27.03.2010 18:05 |
murrokset toyotaa hj60 | GENOBI | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 07.08.2007 19:26 |
Toyotaa Kans... | cremel | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.06.2006 20:28 |
vetareita toyotaa... | nuppi | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 08.02.2006 12:04 |
roveri saa toyotaa | hietsu | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 18.03.2005 14:35 |