Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.10.2009, 21:47
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

Eihän tää niin putkeen mennyt... näyttää hyvältä mutta ei tunnu.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/vakio.jpg
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/korotettu.jpg

Onkelmia tuli riittävästi,

no pumput lyhyet se ei ollu kyllä yllätys.

MUTTA tractionbar oli tehty vanhoilla länä jousilla, joten eihän se nyt noilla uusilla toimikkaan.Eli akselista irti ja kateltava jos sais uusia reikiä tehtyä.

Sitten ehkä isompi ongelma on kartaanin laatikonpään nivelen asento.. ei näytä hyvältä, eikä varsinkaan kuulosta 60km/h vauhdissa.
Nojoo, ei jaksais ruveta ottaan jousipetejä irti akseleista ei sitten millään. Otin kuormalehden jo pois ja huomenna otan myös toisen lehden pois, jos se vaikka auttais hieman.

Toinen ongelma on kartaanien boorit, nojoo jatkolaipat vaihtaa pidempiin mutta ristikoiden kulmat huononee entisestään.

SYNKKÄÄÄ..


Se sitten että paljonko noi jouset tosta läsähtää ja kuinka pian, ei varmaan ainakaan traction baria kannata ihan heti pistää paikalleen. Jousien kannattaa varmaan antaa tekeytyä 1-2kk?


Viimeksi muokannut Vilkutin : 09.10.2009 22:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.10.2009, 21:57
panzer:n Avatar
panzer panzer ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 28.02.06
Sijainti: SuurHämeenlinnan rajamailla
Viestit: 1.861
Perusasetus

Tuplaniveltä akseleihin
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.10.2009, 22:27
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

valmiita settejä?

Akselin päässä kulma suht kohillaan, eli laatikonpäähän tarvis laittaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.10.2009, 16:06
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

nyt otin jousto kuvaa...

vanhoilla pumpuilla 54cm, ja nurkista pumppujen alapäät irti ni 60cm.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/jousto.jpg
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/jousto2.jpg
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.10.2009, 10:33
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

OMEn pumput tilattu, taakse sisäänjoustoa n. 6cm lisää... saa nähä miten paljon sitten menee sisään päin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.10.2009, 19:00
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.069
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
Eihän tää niin putkeen mennyt... näyttää hyvältä mutta ei tunnu.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/vakio.jpg
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2009/korotettu.jpg
Mitä hyötyä tuosta lisäkorkeudesta on? Painopiste nousee jo ennestään kiikkerässä suikkelissa...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.10.2009, 09:43
BeGe BeGe ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.04.04
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 778
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Mitä hyötyä tuosta lisäkorkeudesta on? Painopiste nousee jo ennestään kiikkerässä suikkelissa...
Ulkonäkö... muuta hyötyä ei tuolla korotuksella oikein saavuteta vakioakseleilla....jos ei isompia renkaita laita alle..ja sitten rupee suzukin akselit napsumaan...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.10.2009, 10:25
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

käyttäjien mukaan noi SJ akselit kestää 33" / 12.5 aika kivasti.. ja tuollaset 33" renkaat onkin harkinnassa ,kunhan nään mihin auton todellinen korkeus asettuu, samalla vähän leveempi rengas ni auttaneen hieman pystyssä pysymiseen, tosin se 2" korkeempi rengas taitaa sen hyödyn jo kumota.

lisäkorkeudesta se hyöty että ennen kun ajo kiven yli, mistä vielä ilman lukkoa pääsi helposti... oli aina helman varassa kiven päällä. Nyt sitä ongelmaa ei ole. Ja nyt on taakse ostettuna palalukko niin pitäis päästä surutta ajeleen kivien yli.

Kiikkeryyttä mietin itsekkin, saa nähdä kuinka käy...
tokihan tuo tuosta putoaa. Mikä onkin ihan suotavaa takakartaanin laatikonpuoleisen ristikin asennon helpottamiseksi.

Tänään uudet ristikot kartaaneihin ja lauantaina Ahvenistolle 4hengen kuormalla, jos vaikka vähän läsähtäisi jouset

Viimeksi muokannut Vilkutin : 14.10.2009 10:29
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.10.2009, 11:00
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Vilkutin Näytä viesti
käyttäjien mukaan noi SJ akselit kestää 33" / 12.5 aika kivasti.. ja tuollaset 33" renkaat onkin harkinnassa ,kunhan nään mihin auton todellinen korkeus asettuu, samalla vähän leveempi rengas ni auttaneen hieman pystyssä pysymiseen, tosin se 2" korkeempi rengas taitaa sen hyödyn jo kumota.
Mulla porsahtanu 33/13,5 mutazillalla vaan yks takavälitys semmosessa täyskaasu hypytyksessä kemppiperällä. Muuten ei o ollu vielä onkelmaa. Odotettavissa kyllä on kaatoja jo ton korkusella alustalla, oma suska on varmaa tosta ainaki 5cm matalampi eikä taho pyörillää kestää sekää kunnolla.
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.10.2009, 14:53
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

jooo, niin oon kuullu että voimansiirto kestää yllättävän paljon... onhan se aika kevyt laite tuollanen SJ,
tarvis varmaan ruveta rakenteleen turvakaaria, lommot mitään haittaa mutta jos koko koppa menee solmuun ni son jo vittumaisempaa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.10.2009, 08:20
Vilkutin:n Avatar
Vilkutin Vilkutin ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.09.04
Sijainti: Lahti - Padasjoki, Finland.
Viestit: 3.213
Perusasetus

laatikonpään kartaanin kulman on sen verran synkät että jotain tars tehdä...

EDIT Otimpa oikein kuvan, onko tää ees niin synkkä? Vai oisko perä räjähtämässä, vauhdista kun heittää vapaalle ni ronksotus on melkonen, tietyssä nopeudessa ravistaa sen aattelin johtuvan tuosta kartaanin kulmasta. Perässä on myös klappia niin että tuntuu.
Kuva on hieman hämäävä kun on alaviistosta otettu, eikä laatukaan ole loistava.
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road...anin+kulma.jpg

Mietinkin että jos laskis jakolaatikkoa alaspäin, eli lyhentäis vaan niitä rautapuslia mitkä kannattelee jakolootaa. (3kpl)
Jos lootaa pudottaa vaikkapa sentin tai kaks niin auttaakohan se vielä mitään...? Luulis sen pienenkin auttavan.

Kartaanin poori asia on varmaan kunnossa, pooria on sisäkkäin reilu 60mm, se riittänee, käyttämättä on joku 30mm.

Viimeksi muokannut Vilkutin : 15.10.2009 17:48
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lava-sutsuki -MaTTi- Chit-Chat 6 25.01.2008 15:16
Ostettaan sutsuki. OSTETTU... Lehis O/M/V Ajoneuvot 5 08.03.2007 22:13
Sutsuki tosihommissa. AVRO Tekniikka & Jutustelu 7 08.10.2004 18:31


Sivu luotu: 10:10 (GMT +2).