Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Vuosimallit 1984-1996

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 27.07.2003, 10:09
Guest

Perusasetus

.Itselläni on 90 vette,johon on usean vuoden ajan viritysastetta paranneltu,joka tosiaankin on käynyt lompakon päälle.Tällä hetkellä kannet ovat brodix track 1:et,joita hieman siistitty,hinta oli 3000e.Näistä kansista saa parhaan hyödyn,kun nosto on 0.600,eli noissa lukemissa tfs:n ja fast burn,virtaus on jo pudonnut rajusti.Tutkiskelin melko tarkkaan eri vaihtoehtoja ja parhaat mielestäni olivat afr 220 ja brodix,tietty muitakin saattaa olla,itse en kuitenkaan ryhtyisi säästämään kansissa.Ja näihin kansiin ei sitten sovi mikä tahansa imusarja on sen verran isot reiät,mulla holleyn ruisku imusarja,jossa itse tehty väliplenum,jossa kiinni accel1000cfm tb.Myös pakosarjat siirtyvät hieman ulommas kannen vaihdon seurauksena,omia hooker longtube headersejä sai hieman takoa jotta sopi.
Niin ja mitä tulee ahtimeen,niin mulla on just tuo procharger p600b.Vakiokone+ahdinsarja,tehot n.360hv,1/4-maili 12.9 ja 170km/h slikseillä,eli tuo tehon lisäys ei ole sitä mitä luvataan,ja välijäähdyttimet ja putkisto joka tulee mukana on paska(painehäviö30%).Olen nyttemmin poistanut jäähdyttimet.Aiemmin kun painoi kaasun pohjaan kesti monta sekuntia saada ylipaine,nyt heti.Pieni vinkkistakaa ahdin erikseen,sovittakaa sinne iso jäähdytin,tehkää itse kiinnikkeet,iso bpumppu ja sääd.reg,säästyy paljon rahaa.
Sitten vielä ennenkuin kukaan alkaa alakertaa vahvistamaan,se kestää kyllä aika paljon,säästäkää rahat laatikkoon,se ei mulla kestänyt kuin 2kk,kunnes hajosi vakiokone+ahdin yhdistelmällä.ja jos lisäät hyvät kannet,nokan,imus,ahdin.varaudu ostamaan th400.Se peräkin kestää aika paljon jos et käytä slicksejä ja tehoa yli 500hv.
Joo ja suuttimien koko kannattaa miettiä sen mukaan aikooko vielä tai joutuuko virittämään lisää,itsellä eka vakiot,sitten 30#,42# ja nyt 65#,sarja maksaa aina noin 1000e.
Luonnollisesti myös säädettävä tietokone,haltech.joutuu vaihtamaan kun laittaa tosi isot suuttimet.Haltech ei sovi suoraan 90:een.Tarvii rinnalle myös vanhan boxin ,jotta nopeusmittari toimisi,ja myös liittimet ovat erilaiset(Arto sulopuisto,mäntsälä)osaavat laittaa kiinni ja säätää sen.
Ne jotka kaipaavat suuria tehoja:tässä mun paketti=lopputulos vuosien harhailuista ja porttailuista +tpi räpertelyistä.
4-bult 355cid
eagle takoakseli
eagle teräs veivit 6"
wiseco männät puristus n 1:8.2
isky racing nokka mekaaniset nostajat 285astetta nosto 0.535
brodix track1 imu 2.08 pako1.60
comp cams pro magnum rockers 1.52
holley singleplane imusarja jossa kiinni 65# holley suuttimet
accel 1000cfm tb
bensakiskot holley+reg.sääd. linjat 1/2",kaksi holleyn 255l/h bpumppua.
msd 6btm
accel super hei coil
haltech e6gm-8(pystyy ohjaamaan matala ohm suuttimia).2-bar map+läm.lambda.
tci competion th700 laatikko manuaalikoneistolla kään.kaaviolla. tci 2800 stall turbiini.
(Tämä menee vaihtoon,ei kestä näin paljoa,tilalle th400+ylivaihde(ylivaihde 3500e).
Perä vakio dana 36 3.08(tilalle dana 44).
hooker super comp+thermotech+3.5" tupla rosteri putkisto.
procharger p600b 10psi.
Koneessa n.600-700hv,ilman ahdinta n.500hv.
Ne jotka suunnittelevat stroukkaamista ja ahdinta,pienenä neuvona:Tehkää peruskoneesta kierroskone alle 9 puristuksilla ja lisätkää siihen ahdin.Ennenkaikkea turhan paljon vääntöaä alak. rikkoo lootan ja polttaa vaan kumia.Ahdin tuo alak. joka tapauksessa riittävästi vääntöä.
Jos jollakulla heräsi kysymyksiä tähän liittyen niin rohkeesti vaan,neuvon mielelläni,ettei toisten tarvi tehdä samoja erheitä mitä ite oon tehnyt.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Sivu luotu: 07:18 (GMT +2).