![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Mitattiin piruttain Mb Viton äänet 4500 rpm ja tulos oli 97 desipeliä ja suzukissa oli 4200 rpm:ssä 99 desipeliä ![]()
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nii. aika tiukkaa on toi 100db raja
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
mut ei mikään mahottomuus ja kolmen desipelin korotus kullostaa ihmis korvaan jo tuplana näin mustelis jostain lukeneeni(saatta olla tässäki jutussa aikassemin mainittu)
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
käytiin mittailemassa desipelejä hiukan ja meluissa ei ole mitään ongelmia!
Willyster V8 120dB ja sorvinlastua putkessa 115dB Rolling Jeep 4.0 (trailerilla) 105dB ja teräsvillaa putkessa 100dB Suzuki ja olikohan moottori volvon 2.0? 95dB Bj ja eikös tää ollu 4.0 diesel 102dB Proto ja volvon 2.3 puhaltimella 105dB ja videoo huomioikaa että Kilpailunjohto varmentaa vielä videolla mainitun 110dB:n rajan! Varmennettu Viimeksi muokannut tare : 24.09.2009 17:37 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Kenes toi proto volvo on??
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
en nyt halua kitistä mut miten paljon vaikuttaa mittaus tuloksiin tuo kun mikki oli putken päässä kiinni tietää vaan ku oikestihan se pitäs mitata puolen metrin päästä.ja ihan hyvä tuo 10db lisä.ja mistä katotaan ne koneen kierrokset?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mites sit ku katsojat kannustaa? Äkkiäkös 100dB huutaa.
Ajaaks Jormalainen vai tuleeks se kannustamaan? ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
.. ei mittään, olin väärällä sivulla..
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Luulisin että jossain Hämeessä?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nii eikä mullakaan ollu sorvinlastuja tungettu, ku toiseen pakoputkeen ja vaimentimet muutenkin on viimeks uusittu 2006 keväällä ja sen jälkeen ajettu lyttyyn ja myttyyn ja villat takuulla aika pitkälti palaneet pois. Eli ite selviäis aika pienellä, ku hommais pari uutta vaimenninta. Sit jos se ei vielä riittäis, niin tunkee katiskaverkon sisälle sorvin vierestä lastuja ja tekee niistä sellaiset putken sisälle mahtuvat pötköt ja eiku kisaa. Eli ei pitäis olla mikään ongelma, jos vaan vähän viitsii nähdä vaivaa. Juu ja mittailusta vielä, eli jos joku mittailee kännykällä noita desibelejä, niin ne ei välttämättä ole kovin luotettavia. Tarekin oli mitannu Nokialaisella yli 115dB (vai oliks se yli 120dB) Rolling Jeepistä, mutta todellisella mittarilla siis tuon 105dB. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ja virallinen varmennus...
Olemme onnellisesti saaneet käyttöön Ahveniston viimeisen 110 dB päivän, mutta kutsussa pidetään edelleen tuo 100. Syy tähän: haluan, että jokainen kisapaikalle autolla tuleva pääsee mukaan kilpailuun. Tiedän, että joissain (mahdollisesti kisaan tulevissa) autoissa tuo 110 dB ei riitä, vaan se meteli saattaa olla muutaman desibelin yli. Ja itsellä on kisa-aamuna muutakin tekemistä kuin keskustella kilpailijoiden ja katsastuksen kanssa siitä, voiko kisaan hyväksyä 1-2 dB:tä rajan ylittävän auton... Nyt jos menee 102 dB VIRALLISELLA mittarilla, ei hätää. Ja toinen syy on paikalliset moottoriradan vastustajat. Osa tietääkin, että Ahveniston radasta on käyty vääntöä Hämeenlinnassa jo vuosia. Osa paikallisista haluaisi "räjäyttää" paikan pois kartalta ja nämä etsimällä etsivät sitä tapahtumaa jossa tuo virallinen sallittu desibelimäärä ylitetään. En halua jäädä historiaan "Sen Ahveniston viimeisen kilpailun johtajana". Eli jos vain pystytte, mittauttakaa / mitatkaa noi äänet ja miettikää miten tarvittaessa niitä hiljennätte. Kilpailunjärjestäjä ottaa paikalle jotain rouhetta tms jotta tarvittaessa vielä kisapaikalla saa niitä pönttöjä täytettyä. Ja vielä hieman OT: parille jaksoapulaiselle olisi edelleen tarvetta... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
rajoitin paukkuen 128,3dB! ![]() Itte karjaisin 128.0dB??? ![]() Vesku vihelsi 125.4dB! Sitten muita "juttuja", mitattiin CRX Honda ja arvo 108dB takaa, mutta puskurin edestä 119dB, kun on vapaavirtaussuodatin! ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#13
|
||||
|
||||
![]()
31 ilmoittautunutta ja vain 19 ilmoittautumismaksun maksanutta
![]() Jos joku tuntee piston sydämmessään niin hoitakoon asian välittömästi kuntoon. Haen uuden tiliotteen huomenna iltapäivällä!
__________________
"Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä minä olen pahin pimeys laaksossa" |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Onks mitään "tiiseri" kuvia jaksoista?????
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Onnistunee myös paikanpäällä tuo ilmoittautumismaksu ? Itselle tuli koko asia vasta eilen vahingossa mieleen ja tarkistin kilpailun johdolta.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Millä mittarilla noi on mitattu ja minkälaisessa ympäristössä????
|
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ei niiden äänien vaimentaminen niin kamalan vaikeaa ole.Ralleissa niitä on mitattu ainakin kymmenen vuotta,eikä 100 deepeetä/4500rpm mikään ongelma ole ollut.
Ehjä pönttö kun on putkessa niin ei siihen paljon muuta tarvita.Ne puheet äänestä ja voimasta ei kuitenkaan ihan käsi kädessä käy. Toki se mittausmentelmä on ihan paska,sillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Pelkkä putkenkiinnikkeen räminä saattaa aiheuttaa hylyn. Toki viiskyt kierrosta suuntaan tai toiseen voi muuttaa kaiken. Mun mielestä kannataisi kuitenkin,vaikka hylätyksi tulemisen uhalla,lähteä mukaan. Vaikka niin,että rahat takaisin jos tulee hylky äänistä. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
paitsi että ralli puolella mittaus kierrokset on 3500
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Ilmankos se onkin käynyt aina niin kivuttomasti........
h-a-r-z-a |
#20
|
||||
|
||||
![]()
ninpä. ei se ihan helposti käy muttei mahdotonkaan homma ole ja vituttaahan se ku ensin koitetaan saada oma kikotin edes kuullostamaan tehokkaalta vaikkei tehoa olekkan ja sit käsketään hiljentään ne.mut näillä mennään ja ahvenistolla ajetaan(jos saan riittävän hiljaseks).ja ymmärsinkö oikein et yli 4500rpm melulla ei väliä.
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Onko invalidi-alennusta mahdollista saada???
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
TMK OFF ROAD TRIAL | RJCOBRA | Tapahtumat | 143 | 28.02.2015 12:02 |
Trial ajovarusteet | panzer | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.01.2009 14:17 |
TRIAL KYSYMYKSIÄ??????? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 61 | 11.04.2006 15:19 |
Korinvaihto ja trial. | RST | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 15.01.2006 22:33 |
Seuraava Trial? | Jyrppa-88 | Tapahtumat | 0 | 04.07.2003 10:04 |