Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.09.2009, 22:16
SuurSyömäri:n Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 19.11.03
Sijainti: Oulu
Viestit: 2.618
Perusasetus

Ohjaustehostimen voi mulkuttaa ja kannattaakin mulkuttaa esim. Uudemmista hiluxeista.. LN110 ja 170. En ole varma ton takavetosen hiluvitkuttimen simpukoista mitä ne on mutta noi edellämainitut ainakin on hyvejä.

Hilux LN65 tehostettu sinpukka käy suoraan ehkäpä... Mutta jos alkaa korottelemaan etupäätä niin tahtoo se yksi raidetankojuttu osua lehtijousen U-pultteihin kiinni... Testattu juttu. Tosin senkin voi kätevästi ohittaa kun lämmittää sen sirpinmuotoisen varren ja vääntää sitä vähän.

jos laittaa uudemmista malleista eli risukeulamalleista sen simpukan niin tulee raidetankoihin muutamia muutoksia samalla.

Ja sen simpukan kylessä olevan nivelsysteemin voi kirrata. Sokka irti ja siitä isosta talttaruuvikannasta vääntelemään kireämmälle.

Kytkimet kuolee huonoihin välityksiin. Kun kokonaisvälitys alkaa olemaan 100:1 kantturoissa niin kytkinkin kestää huomattavasti paremmin. Isot renkaat ja vakiovälitykset tarkoittaa jumitilanteissa kytkimen luistattelua ja sehän tiedetään miten siinä käy..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.09.2009, 17:17
KepesJokke:n Avatar
KepesJokke KepesJokke ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.09
Sijainti: Lappi
Viestit: 44
Perusasetus

Ja LN-65 on vuosimallia? Entä 110 ja 170?

En oo koskaan oikeen osannu pelata näillä tyyppimerkinnöillä.. Mutta ku tietäis mistä passaa niin ajattelin ostaa koko auton varaosiksi, sais koneen, tehostimen jne. Saa tarjota !

Kiitoksia vain tietomiehille !
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.09.2009, 17:22
Pete:n Avatar
Pete Pete ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.03.05
Sijainti: Sipoo, Suomi
Viestit: 1.673
Perusasetus

Onko totta etta Hiluxmiehet saa kaikki parhaat naiset?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.09.2009, 18:23
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

LN65 on 84-88
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.09.2009, 18:24
hiluman hiluman ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.10.05
Sijainti: rovaniemi
Viestit: 316
Perusasetus

Mut ei kai niissä -84, -85, -86 vuosimalleissa ole tehostinta vakiona? -87 -88 malleissa on vielä jäykkä akseli mutta tehostettu ohjaus. malli on LN 65. Sitte -89 eteenpäin muuttuu renkkukeulaksi eli mallimerkinnältään LN 110. Ja -97 eteenpäin sitten malli muuttuu 170:ksi ja jossain 2002- 2003 muuttuu sitte taas. Noin ne menee tästä lonkalta vetastuna mut voi hieman olla heittoakin. Varmaan viisaammat sitte korjaa. Sitte toi VW Taro on sama kuin LN 110 hilux. Jotain pieniä muutoksia voi olla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.09.2009, 18:36
_Metal_:n Avatar
_Metal_ _Metal_ ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Hausjärvi, Finland.
Viestit: 1.066
Perusasetus

suomeen tuoduissa 84-86 mallisissa ei vielä ole tehostinta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2009, 18:01
Hojotojo Hojotojo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.01.09
Sijainti: Keski-Suomi
Viestit: 76
Perusasetus

Rutinaa, kolinaa ja pauketta


Hei

hommasin tollasen LN65 Hiluxin joku aika sitten, ja nyt alkaa etupään pauke äityä aika julman kuuloiseksi.

En ole aivan varma, mistä se tulee, joten päätin kääntyä asiantuntijoiden puoleen.

Eli oireet:
Kevyttä rahinaa/jurnutusta etuakselilta. Se äityy välillä sellaiseksi raastavaksi jurnutukseksi jolloin toisinaan myös jysähtää

Rahina ja jurnutus kuuluu myös vapaalla rullatessa.

Etummainen kardaani on pois paikoiltaan.

Oikeassa etupyörässä tuntuu snadisti klappia.

Oisko vaan pyörän laakeri tuhoutunut? Vai onko tuolla etuperässä / vetareissa jotain todella pielessä?

Viimeksi muokannut Hojotojo : 27.10.2009 18:18
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.10.2009, 21:56
arska4x4:n Avatar
arska4x4 arska4x4 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.09.03
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 1.205
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Hojotojo Näytä viesti
Hei

hommasin tollasen LN65 Hiluxin joku aika sitten, ja nyt alkaa etupään pauke äityä aika julman kuuloiseksi.

En ole aivan varma, mistä se tulee, joten päätin kääntyä asiantuntijoiden puoleen.

Eli oireet:
Kevyttä rahinaa/jurnutusta etuakselilta. Se äityy välillä sellaiseksi raastavaksi jurnutukseksi jolloin toisinaan myös jysähtää

Rahina ja jurnutus kuuluu myös vapaalla rullatessa.

Etummainen kardaani on pois paikoiltaan.

Oikeassa etupyörässä tuntuu snadisti klappia.

Oisko vaan pyörän laakeri tuhoutunut? Vai onko tuolla etuperässä / vetareissa jotain todella pielessä?
Kuuluuko se napalukot päällä sekä pois päältä asennossa? Ja voithan ottaa perän pohjaropun auki ja kattoo onks siin magneetis ne kaikki irtomuruset vai eikö..
__________________
arska #1 Montenegro Off Road Club
#163 SLCK
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.10.2009, 20:31
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja _Metal_ Näytä viesti
suomeen tuoduissa 84-86 mallisissa ei vielä ole tehostinta.
mulla on 86 missä on alkuperäinen tehostin.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.10.2009, 21:31
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Tuli tuo polyuretaanipuslasarja, mutta takapään osalta on holkit ym, kun taas etupäässä olisi kait pitänyt käyttää olemassa olevien puslien holkkeja, sekä ulkokuoria???

Ja näitä ei ihan varmasti saa irrallaan, koska eikö nämä ole vulkanoituja?

Kaikista vanhoista ei enää ole vain kaluksi..

Eipä sillä, osuisiko tuohon ulkokuoreen joku standardiputki koko?? Holkit menisi samalla kaavalla, mutta onko kukaan näitä tehnyt?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.09.2009, 21:04
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pete Näytä viesti
Onko totta etta Hiluxmiehet saa kaikki parhaat naiset?
Ei,siihen vaaditaan cruiseri...
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.09.2009, 09:23
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Kun tuo Hilux tuolla on melko raatona ja samalla helppo (kallis..) taas uusia kaikenmoista luokseen pääsemätöntä.

Autohan on 96 4x4 ja jonkun verran osaa löytynytkin ulkomailta, mutta toki osa osista sellaisella hintaerolla, että ostetaan suomesta, mutta:

Onko Hilux:lle sellaista markkinapaikkaa löytynyt netin syövereistä, josta saisi melkein kaiken? Ei siis liittyen offi-peliksi rakentamiseen, vaan huolto-/korjausosaa? Kun tuntuu, että yhdestä paikasta saat puslat, toisesta sitten toista ja viellä kolmannesta sitä yhtä, niin tuossa nopeasti nuo lähetyskulut syö "järkevyyden."

Vai onko nämä nyt ihan oikeasti niin ikuisia, että ei näihin mitään huolto-osia tehdäkkään.. Tai siis toki virallisia teitä saat kaiken, mutta näinä vaikeina aikoina.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 21.09.2009, 19:57
ln110:n Avatar
ln110 ln110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 96
Perusasetus

ln110 dieseliin pitäis jakopäänhihna vaihtaa. Osat tilasin motonetistä, kiristin, ohjainrulla, nokkaremmi ja vesipumppu. Aattelin vielä hakea nokka/kampiakselin stefat, 400tkm tulee kohta täyteen niin varmaan vaihtokunnossa jos ei oo ennen vaihdettu. Niin ja tilasin samalla myös muut apulaite remmit.

Tuleeko mieleen jotain muuta mitä kannattais vaihtaa?

Lähteekö kampiakselin hihnapyörä kuinka helposti irti? tarviiko hommata jonkunmoista ulosvetäjää? ja jos tarvii niin minkämoinen?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 21.09.2009, 20:23
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ln110 Näytä viesti
ln110 dieseliin pitäis jakopäänhihna vaihtaa. Osat tilasin motonetistä, kiristin, ohjainrulla, nokkaremmi ja vesipumppu. Aattelin vielä hakea nokka/kampiakselin stefat, 400tkm tulee kohta täyteen niin varmaan vaihtokunnossa jos ei oo ennen vaihdettu. Niin ja tilasin samalla myös muut apulaite remmit.

Tuleeko mieleen jotain muuta mitä kannattais vaihtaa?

Lähteekö kampiakselin hihnapyörä kuinka helposti irti? tarviiko hommata jonkunmoista ulosvetäjää? ja jos tarvii niin minkämoinen?
Hae stefat tojotalta,kannattaa.Tarvikkeiden kanssa ei ollut kuin murhetta.

Kampuran pyörä lähtee ulosvetäjällä helposti,siinä on kaksi 8mm kierrettä sitä varten.Tein sellaisen n.10mm paksuisesta latan palasta johon porasin 9mm reiät ko. pulteille ja keskelle 12mm kierteytetty reikä pitkää(niin pitkää että yltää kiinnityspultin reiän pohjalle ja vetää hihnapyörää vielä reilu 5cm ulos) ulosvetopulttia varten.Simppeli ja käyttökelpoinen työkalu.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 27.09.2009, 22:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Millaiset kumit mahtuu uuteen Hiluxiin?


Kyseessä -09 SR malli ja pitäis saada pitävämmät tassut. 31"10.5 15 vissiin mahtuu pyörimään helposti, mutta mites nuo isommat? Auto on vakio eli ei mitään korotuksia jne.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.09.2009, 16:45
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Kysy Offivarusteesta,ei täällä kellään noin uutta hiluxsia ole ,sorry.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.09.2009, 16:52
Greenday:n Avatar
Greenday Greenday ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.08.09
Sijainti: Tuusula
Viestit: 541
Perusasetus

Niin,tossa tiedustelin Hiluxsin takaperän Pinionin laakereita (etu ja taka+holkki+stefa)
alkuperäisiä Tojotalta(285,50e) ja Tammergearsilta osa orkkiksia(114e+pm) niin,
ei kai tässä ole epäselvää kummat ottaa Huom! En meinaa vetää 330000km enää.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 13.10.2009, 21:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kyseessä -09 SR malli ja pitäis saada pitävämmät tassut. 31"10.5 15 vissiin mahtuu pyörimään helposti, mutta mites nuo isommat? Auto on vakio eli ei mitään korotuksia jne.
33xset menee vähän muovia leikatessa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 14.10.2009, 00:01
Alaric Alaric ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 30.03.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 28
Perusasetus

Mitenkäs, nyt alkaa tuntumaan voimanpuute liian pahalta, verisuonet alkaa poksahtelee kun yrittää painaa kaasupoljinta isolla tiellä. Autona on 2.2D -83 Hiluxus ja mitä oon tuossa kattellu tuon isomman 2.4TD koneen hintoja niin tahtoo olla aika hintava (ja tietenkin on aika hakusessa).

Mulla sattuis olemaan yksi samankokosen koneen kansi ja lohko tallilla. Olisko se järkevämpää porauttaa tuosta isompi ja heittää siihen sitten joku sopivan kokonen turbo vai pitäiskö odotella josko joku halpa yksilö osuisi vastaan?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 26.02.2011, 18:24
Paskakuski Paskakuski ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.10.09
Sijainti: Kajaani
Viestit: 30
Perusasetus

Mihin porukka on laittanu mekaaniselle öljynpainemittarille lähdön? Auto on -85 hilux ln65 2,4D
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 26.02.2011, 20:19
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

omaani laiton koneen oikealle puolelle(menosuuntaan nähden) alkuperäisne mittarin paikalle. kun en luottanut sen lukemiin, eli n.5cm vaihdelaatikosta jakopäätä kohdin paikka anturilla. öljyphjan litoskohdasta 10cm ylös
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.02.2011, 16:41
jylhä jylhä ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 07.10.09
Sijainti: punkalaidun
Viestit: 15
Perusasetus

Volsuksi naamioitu hilux vuosimallia 96 2,4d 300tkm ajettu, meni ajamalla talliin 2viikkoa sitten, mutta nyt ei käynnisty. Ei tuu polttoainetta suuttimelle asti. Olisko sammutin jumissa, virtalukonpohja sökö vai peräti pumppu sökönä? Aiemmin toimi hyvin, ainoastaan viimeinen käynnistys vaati pitkän starttauksen, ihan niinkuin olis ollu ilmaa tai jokunen hehku pimeenä. Mihin johtoon pumpulle pitäs tulla virta kun vta on päällä jotta sammutin aukeaa?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


Sivu luotu: 04:27 (GMT +2).