Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.09.2009, 10:23
oke oke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 17.03.07
Sijainti: Nakkila
Viestit: 244
Perusasetus

En mäkään mitään tiedä mutta ostaisin mieluummin irokit jos vaan tulee ajeltua märissä olosuhteissä kun creepyt täyttyy heti eikä helpolla muta/suopaska irtoo niistä vaikkei irokitkaan vissiin mitkään mutarenkaat ole

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 17.09.2009, 10:26
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Vertasin just offroadreifen:in hintoja suomi hintoihin, niinpä niin... tietty rahtikin maksaa jotain, mut katoppa sieltäkin.
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.09.2009, 10:31
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Miten mulla on kutina että Irokissa olis aikas hepposet kyljet.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.09.2009, 10:40
Olkku:n Avatar
Olkku Olkku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 22.03.06
Sijainti: Vermuntila Rauma Finland.
Viestit: 1.900
Perusasetus

Mulla on semmonen luulo itelläni (perustuu kuultuun), että kumpikaan ei ole kurassa kovin erikoinen. Irokki pitää kalliolla paremmin. Ja creepyssä jonkin verran vahvemmat kyljet. Irokki vissii talvella hieman parempi pidoltaan, vaikkei creepykään tavattoman huono ole (ainakin itte ajan mielummin talvella creepyllä ku esim. BF MT).
__________________
RASOR
Rauman Seudun OffRoad ry
Vain kääpiöt madaltavat autojaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.09.2009, 11:12
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Renkaat


Mulla on ollut molemmat. 35" creepyt ja 37" irok. Kumpiakaan ei ole yhtään hajonnut. Creepyt on kovat ja vahvat. Irok on pehmeä ja pienillä paineilla muotoutuu hyvin. Irokin kuvio täyttyy helposti ja muuttuu munkkirinkiläksi. Irokki pitää paremmin kalloilla. Creepy oli paljon parempi asfaltilla. Mutta vanteet oli eri ja creepyt oli pienemmät. Oikea koko creepy 34" ja irok 36". Irokit on kyljistä naarmuilla, mutta ei ainakaan vielä ole vuotanut. Ei kuitenkaan ole pahaa sanottavaa kummastakaan. Ovat vain erilaisia.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.09.2009, 12:33
lami_:n Avatar
lami_ lami_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.03.07
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 214
Perusasetus

Irokkeja en ole ikinä nähnyt livena, mutta oletin sen kuvion olevan paremmin puhdistuva kun Creepyn. Irokki näyttäisi olevan kevyempi kuin muut Super swamperit vaikka rättejä samanverran??
__________________
Jaffa Oy

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.09.2009, 15:30
UAZtatu:n Avatar
UAZtatu UAZtatu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.08.09
Sijainti: Kellokoski
Viestit: 85
Perusasetus

Mitä olen itse testaillut noita 35" Creepyjä, niin ovat toimineet todella hyvin umpi mudassa, kuvio putsautuu todella hyvin...
Eli äänet Creepyille
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB
"Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös"
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.09.2009, 15:39
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.710
Perusasetus

yhdet 35"creepyt ollut ja ei valittamista, erittäin hyvä allterrain rengas. superpamppereihin verrattuna paaaljon paksummat kyljet creepyissä. mielestäni erittäin toimiva rengas kun vaan on lukkovanteet että saa paineet alas. kyllä hinta/laatu/etenemissuhde on varmaan parhaasta päästä jos ajatellaan uusien renkaiden osalta.

verrokkina itsellä on kokemukset 38,5x15x15 ja 39x18x15 boggerista, ei huonoja nämäkään....

mutta creepy on 1. suosikki nyt valmisteilla olevaan autoon jos renkaita alan ostamaan sitten joskus, juurikin hinta/laatu/etenemissuhteen takia.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.09.2009, 15:46
ariman:n Avatar
ariman ariman ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 29.12.04
Sijainti: Eagle-City, Finland.
Viestit: 1.033
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Vertasin just offroadreifen:in hintoja suomi hintoihin, niinpä niin... tietty rahtikin maksaa jotain, mut katoppa sieltäkin.
Kysyin joku kuukausi sitten rahtia 35" kumeille kun meni sen painorajan yli niin olisi ollut 200e rengassarjalle.

EDIT: kelasin posteja ja löysin tarkan summan: 239,22 € shipping for 1 freightpallet 150 kg.

Viimeksi muokannut ariman : 17.09.2009 15:52
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.09.2009, 16:02
CJ7:n Avatar
CJ7 CJ7 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.09.05
Sijainti: Kangasala, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Itellä ollu molemmat.

Creepyjä ei enää koskaan (paitsi varauksin maantielle). Kovat kun jääkiekot sekä runko, että kumi vaikkei olisi ollenkaan ilmaa... en tiedä jos alipaineen sinne imee niin miten sitten.

Kun taas toisaalta juuri tilasin uudet 42" Irokit jenkeistä puolivalmiiden (kuluneet) vastaavien tilalle.
Itellä ei ole ollut ongelmia Irokin kylkien kanssa kevyessä käytössä, mutta leikkauslujuus ei ole muiden Swamppereiden tai Creepyjen tasoa.
__________________
Tanner RMX LS2
Jeep CJ7 V8
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 17.09.2009, 21:54
RIPAX RIPAX ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Ohkasesti.


Good year MTR ään verrattyna se Creepy crawlwr on asfaltilla äänekkäämpi ja jotenki ehkä vetelee hiukan.Ohkasesti maastossa kokeilleena sanosin et runko on kova.Paineet hiluksissa jotai 0.6-0.8 bar.Silloin pitää aikast hyvin,en osaa sanoo missä ois paras.Taitaa olla vähä semmonen yleis rengas.Niinku metzelerin unicross mantsa pyörissä.Lukkovanteen varmaa vaatii,alhasten paineen takia.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 18.09.2009, 08:50
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Itellä ei ole ollu creepyjä missään autossa, joten creepy tuntemus perustuu pelkkään muiden renkaiden "hiplailuun" ja sivusta seurantaan. Eka mielipide, mikä jäi, että onpas saatanan jäykät ja painavat, ku pääsin uutta irtorengasta joskus tunnusteleen. Nappulat mielestäni pirun suuret, joten kaipais varmaan kumileikkuria, että alkais maastossa purra paremmin.

Irokit. Yhet uudet tallissa ja yhdet metsäkäytössä alla ja eipä ole ollu valittamista. Ei ole hajonnu ja hyvin on toimineetkin. Mutta en yhtään ihmettelis, vaikka joskus meniskin kivi tai kanto kyljestä läpi, ku renkaat on jotenki niin pehmeät (mun mielestä siis mukavat). Tosin on sitä ajateltu samalla tavalla TSL swamperistakin, että saattaa kyljestä hajota, mutta kyllä ne vaan tuntuu olevan kans saatanan vahvat renkaat (ollu 44" ja 39,5" ja Q78 kokoisia köytössä).
Maantiellä en ole ajanu yhtään Irokeilla, joten paha sanoa niistä ominaisuuksista. Mudassa......koitan kyllä kaikin mahdollisin tavoin välttää mutaa, joten siitä omia kokemuksia ei juurikaan ole, mutta se vähä mitä ajanu, niin kyllähän se tukkeutuu helpommin, ku esim boggeri tai traktorin gummi maasturissa (noista on kokemustakin mudassa jonkuu verran).

Ja jos sulla ei ajamista tule maantiellä, kuin silloin tällöin jokusia kilsoja ajoalueelle ja takas, niin veikkaan, että maantiekulumisella ja rengasmelulla ei paljon ole merkitystä renkaan valintaan.

Ajopaikka ja ajomieltymykses?? Ajeletko mieluummin mudassa ja kurassa vai kivillä ja kallioilla?? Jos pääosin mudassa ja autona iso Bronco, niin kyl mä kattelisin siihen boggereita kuitenkin! On vahvat kyljistä ja toimii hyvin mudassa. Mut jos kallioo ja kannikkoa ja yleistä metsikköä, niin sinne kelpaa kyl sit melkein mikä vaan ja jos renkaan sivut pitäs olla kestävät, niin sit varmaan ne creepyt, Super Swamper SX, perus TSL, Bogger siinä muutamia, mitä miettisin.

Kuitenkin aika paljon metikössä ajellessa merkkaa myös jousitus, lukot, rengaspaineet ja tietty kuski, että miten se siellä etenee. Ei pelkät renkaat siis .....tosin renkaita on hyvä aina syyttää, jos ei jostain ite pääse ja muilla on eri gummit ja ne pääsee
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 18.09.2009, 09:01
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Ja jos greepyihin päädyt reilusti painetta pois mulla pastirolissa takana 0,4 edessä 0.5 niin alkaa mennä hyvin luttuun tosin paino romuineen 2900 kg .
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 20.09.2009, 17:07
lami_:n Avatar
lami_ lami_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.03.07
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 214
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Vertasin just offroadreifen:in hintoja suomi hintoihin, niinpä niin... tietty rahtikin maksaa jotain, mut katoppa sieltäkin.
Eipä taida kannattaa ton painosia renkaita tilata....

Dear Sir,

the freightcosts are 292,-- € for 4 Tyres.

Mit freundlichen Grüßen

Timo Warbus

Mayerosch Offroadreifen
Hohe Straße 10
61231 Bad Nauheim

Tel. 0180/500 77 87
Fax 0180/500 54 52
warbus@mayerosch.de
__________________
Jaffa Oy

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.09.2009, 18:44
MK MK ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.03.03
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 1.337
Perusasetus

Täältä tulee kolme ääntä irokeille.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 22.09.2009, 11:20
lami_:n Avatar
lami_ lami_ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.03.07
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 214
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MK Näytä viesti
Täältä tulee kolme ääntä irokeille.
Tiukan pohdiskelun jälkeen 36x13.5x15 Irokit tilattu Offroadtarvikkeesta.
__________________
Jaffa Oy

WUOKSI OFF ROAD
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 23.09.2009, 19:57
MotorPsycho:n Avatar
MotorPsycho MotorPsycho ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.06
Sijainti: NURMES/KUOPIO Finland.
Viestit: 411
Perusasetus

itsellä irokin kyljestä läpi meni taittunut vanne viimeisessä ojassa ennen kilpailukeskukseen lähtöä juukassa. kyllä tympäsi kun ei kerennyt olla vuorokauttakaan renkaat patrollissa alla.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 23.09.2009, 20:17
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Koko


36x13.5x15 Irokit on halkaisjaltaan isommat kuin 37x14x15. Otin noi 37 kun mahtuvat modin mittoihin.
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 21.10.2009, 00:01
HANE HANE ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.03.08
Sijainti: Wehmersalmi, KUOPIO.
Viestit: 454
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MK Näytä viesti
Täältä tulee kolme ääntä irokeille.
Hieno kuva!

creepyistä kokemuksia... huonopito kesällä verrattaen bogger/tsl ss...
talvella creepyt etenkin maantiellä huomattavasti boggeria paremmat...umpihangessakaan ei kovin suuria eroja....

BL-vanne ja painetta pois reilusti niin creepykin alkaa toimimaan... tämä osa sitten kuultua...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 21.10.2009, 01:01
Mika R:n Avatar
Mika R Mika R ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 300
Perusasetus

tuo on totta juu että creepystä joutuu metsässä paineita tiputtamaan reilusti on kyllä sen verran jämäkkä kumi, mutta katukäytössä onkin sitten oikein mukava ja toimii hyvin talvikuminakin.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti)
-69 chevy c20 pickup
-78 opel kadett 1.9 talviauto
Banaani päivässä pitää kädet lattiassa
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 21.10.2009, 15:45
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

HDJ:n alla oli kesän 37x14.5 Creepy 10" vanteella.. tiellä 1.5bar painetta ja mettäs 1bar.. täl hetkel irrallaan oottamas et jaksais maalata noi beadlock vanteet ja kasata niille.. sit pystyy puottaa paineita reilummi, tarkotus olis kokeilla jollai 0.4-0.5 paineilla
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Maxxis Creepy Crawler...? Tekniikka & Jutustelu 25 19.02.2013 15:46
Myydään Maxxis Creepy Crawler 37/12,5-16 Ju55i O/M/V Renkaat ja vanteet 0 24.07.2009 22:15
Myyty Maxxis Creepy Crawler 35"/12.50-16 Swoop O/M/V Renkaat ja vanteet 14 27.12.2008 12:38
M: Maxxis Creepy Crawler 37/14,5-15 vanteineen vm O/M/V Renkaat ja vanteet 10 10.06.2008 20:44
M: 35/12,5/15 Maxxis Creepy Crawler O/M/V Renkaat ja vanteet 4 17.01.2008 14:06


Sivu luotu: 07:50 (GMT +2).