![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() En mäkään mitään tiedä mutta ostaisin mieluummin irokit jos vaan tulee ajeltua märissä olosuhteissä kun creepyt täyttyy heti eikä helpolla muta/suopaska irtoo niistä vaikkei irokitkaan vissiin mitkään mutarenkaat ole
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vertasin just offroadreifen:in hintoja suomi hintoihin, niinpä niin... tietty rahtikin maksaa jotain, mut katoppa sieltäkin.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miten mulla on kutina että Irokissa olis aikas hepposet kyljet.
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on semmonen luulo itelläni (perustuu kuultuun), että kumpikaan ei ole kurassa kovin erikoinen. Irokki pitää kalliolla paremmin. Ja creepyssä jonkin verran vahvemmat kyljet. Irokki vissii talvella hieman parempi pidoltaan, vaikkei creepykään tavattoman huono ole (ainakin itte ajan mielummin talvella creepyllä ku esim. BF MT).
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Renkaat
Mulla on ollut molemmat. 35" creepyt ja 37" irok. Kumpiakaan ei ole yhtään hajonnut. Creepyt on kovat ja vahvat. Irok on pehmeä ja pienillä paineilla muotoutuu hyvin. Irokin kuvio täyttyy helposti ja muuttuu munkkirinkiläksi. Irokki pitää paremmin kalloilla. Creepy oli paljon parempi asfaltilla. Mutta vanteet oli eri ja creepyt oli pienemmät. Oikea koko creepy 34" ja irok 36". Irokit on kyljistä naarmuilla, mutta ei ainakaan vielä ole vuotanut. Ei kuitenkaan ole pahaa sanottavaa kummastakaan. Ovat vain erilaisia.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Irokkeja en ole ikinä nähnyt livena, mutta oletin sen kuvion olevan paremmin puhdistuva kun Creepyn. Irokki näyttäisi olevan kevyempi kuin muut Super swamperit vaikka rättejä samanverran??
__________________
Jaffa Oy WUOKSI OFF ROAD |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mitä olen itse testaillut noita 35" Creepyjä, niin ovat toimineet todella hyvin umpi mudassa, kuvio putsautuu todella hyvin...
Eli äänet Creepyille ![]()
__________________
UAZ 315126 Cabriolet Powered By Volvo B230FB "Väinämöinen lauloi minut suohon, tulin itse ylös" |
#8
|
|||
|
|||
![]()
yhdet 35"creepyt ollut ja ei valittamista, erittäin hyvä allterrain rengas. superpamppereihin verrattuna paaaljon paksummat kyljet creepyissä. mielestäni erittäin toimiva rengas kun vaan on lukkovanteet että saa paineet alas. kyllä hinta/laatu/etenemissuhde on varmaan parhaasta päästä jos ajatellaan uusien renkaiden osalta.
verrokkina itsellä on kokemukset 38,5x15x15 ja 39x18x15 boggerista, ei huonoja nämäkään.... mutta creepy on 1. suosikki nyt valmisteilla olevaan autoon jos renkaita alan ostamaan sitten joskus, juurikin hinta/laatu/etenemissuhteen takia. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
EDIT: kelasin posteja ja löysin tarkan summan: 239,22 € shipping for 1 freightpallet 150 kg. Viimeksi muokannut ariman : 17.09.2009 15:52 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ollu molemmat.
Creepyjä ei enää koskaan (paitsi varauksin maantielle). Kovat kun jääkiekot sekä runko, että kumi vaikkei olisi ollenkaan ilmaa... en tiedä jos alipaineen sinne imee niin miten sitten. Kun taas toisaalta juuri tilasin uudet 42" Irokit jenkeistä puolivalmiiden (kuluneet) vastaavien tilalle. Itellä ei ole ollut ongelmia Irokin kylkien kanssa kevyessä käytössä, mutta leikkauslujuus ei ole muiden Swamppereiden tai Creepyjen tasoa.
__________________
Tanner RMX LS2 Jeep CJ7 V8 |
#11
|
|||
|
|||
![]() Ohkasesti.
Good year MTR ään verrattyna se Creepy crawlwr on asfaltilla äänekkäämpi ja jotenki ehkä vetelee hiukan.Ohkasesti maastossa kokeilleena sanosin et runko on kova.Paineet hiluksissa jotai 0.6-0.8 bar.Silloin pitää aikast hyvin,en osaa sanoo missä ois paras.Taitaa olla vähä semmonen yleis rengas.Niinku metzelerin unicross mantsa pyörissä.Lukkovanteen varmaa vaatii,alhasten paineen takia.
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Itellä ei ole ollu creepyjä missään autossa, joten creepy tuntemus perustuu pelkkään muiden renkaiden "hiplailuun" ja sivusta seurantaan. Eka mielipide, mikä jäi, että onpas saatanan jäykät ja painavat, ku pääsin uutta irtorengasta joskus tunnusteleen. Nappulat mielestäni pirun suuret, joten kaipais varmaan kumileikkuria, että alkais maastossa purra paremmin.
Irokit. Yhet uudet tallissa ja yhdet metsäkäytössä alla ja eipä ole ollu valittamista. Ei ole hajonnu ja hyvin on toimineetkin. Mutta en yhtään ihmettelis, vaikka joskus meniskin kivi tai kanto kyljestä läpi, ku renkaat on jotenki niin pehmeät (mun mielestä siis mukavat). Tosin on sitä ajateltu samalla tavalla TSL swamperistakin, että saattaa kyljestä hajota, mutta kyllä ne vaan tuntuu olevan kans saatanan vahvat renkaat (ollu 44" ja 39,5" ja Q78 kokoisia köytössä). Maantiellä en ole ajanu yhtään Irokeilla, joten paha sanoa niistä ominaisuuksista. Mudassa......koitan kyllä kaikin mahdollisin tavoin välttää mutaa, joten siitä omia kokemuksia ei juurikaan ole, mutta se vähä mitä ajanu, niin kyllähän se tukkeutuu helpommin, ku esim boggeri tai traktorin gummi maasturissa (noista on kokemustakin mudassa jonkuu verran). Ja jos sulla ei ajamista tule maantiellä, kuin silloin tällöin jokusia kilsoja ajoalueelle ja takas, niin veikkaan, että maantiekulumisella ja rengasmelulla ei paljon ole merkitystä renkaan valintaan. Ajopaikka ja ajomieltymykses?? Ajeletko mieluummin mudassa ja kurassa vai kivillä ja kallioilla?? Jos pääosin mudassa ja autona iso Bronco, niin kyl mä kattelisin siihen boggereita kuitenkin! On vahvat kyljistä ja toimii hyvin mudassa. Mut jos kallioo ja kannikkoa ja yleistä metsikköä, niin sinne kelpaa kyl sit melkein mikä vaan ja jos renkaan sivut pitäs olla kestävät, niin sit varmaan ne creepyt, Super Swamper SX, perus TSL, Bogger siinä muutamia, mitä miettisin. Kuitenkin aika paljon metikössä ajellessa merkkaa myös jousitus, lukot, rengaspaineet ja tietty kuski, että miten se siellä etenee. Ei pelkät renkaat siis ![]() ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ja jos greepyihin päädyt reilusti painetta pois mulla pastirolissa takana 0,4 edessä 0.5 niin alkaa mennä hyvin luttuun tosin paino romuineen 2900 kg .
|
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Dear Sir, the freightcosts are 292,-- € for 4 Tyres. Mit freundlichen Grüßen Timo Warbus Mayerosch Offroadreifen Hohe Straße 10 61231 Bad Nauheim Tel. 0180/500 77 87 Fax 0180/500 54 52 warbus@mayerosch.de
__________________
Jaffa Oy WUOKSI OFF ROAD |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Täältä tulee kolme ääntä irokeille.
|
#16
|
||||
|
||||
![]()
Tiukan pohdiskelun jälkeen 36x13.5x15 Irokit tilattu Offroadtarvikkeesta.
__________________
Jaffa Oy WUOKSI OFF ROAD |
#17
|
||||
|
||||
![]()
itsellä irokin kyljestä läpi meni taittunut vanne viimeisessä ojassa ennen kilpailukeskukseen lähtöä juukassa. kyllä tympäsi kun ei kerennyt olla vuorokauttakaan renkaat patrollissa alla.
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Koko
36x13.5x15 Irokit on halkaisjaltaan isommat kuin 37x14x15. Otin noi 37 kun mahtuvat modin mittoihin.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Hieno kuva!
creepyistä kokemuksia... huonopito kesällä verrattaen bogger/tsl ss... talvella creepyt etenkin maantiellä huomattavasti boggeria paremmat...umpihangessakaan ei kovin suuria eroja.... BL-vanne ja painetta pois reilusti niin creepykin alkaa toimimaan... tämä osa sitten kuultua... |
#20
|
||||
|
||||
![]()
tuo on totta juu että creepystä joutuu metsässä paineita tiputtamaan reilusti on kyllä sen verran jämäkkä kumi, mutta katukäytössä onkin sitten oikein mukava ja toimii hyvin talvikuminakin.
__________________
-77 Jeep cj7 (projekti) -69 chevy c20 pickup -78 opel kadett 1.9 talviauto Banaani päivässä pitää kädet lattiassa |
#21
|
||||
|
||||
![]()
HDJ:n alla oli kesän 37x14.5 Creepy 10" vanteella.. tiellä 1.5bar painetta ja mettäs 1bar.. täl hetkel irrallaan oottamas et jaksais maalata noi beadlock vanteet ja kasata niille.. sit pystyy puottaa paineita reilummi, tarkotus olis kokeilla jollai 0.4-0.5 paineilla
![]()
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Maxxis Creepy Crawler...? | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 19.02.2013 15:46 | |
Myydään Maxxis Creepy Crawler 37/12,5-16 | Ju55i | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 24.07.2009 22:15 |
Myyty Maxxis Creepy Crawler 35"/12.50-16 | Swoop | O/M/V Renkaat ja vanteet | 14 | 27.12.2008 12:38 |
M: Maxxis Creepy Crawler 37/14,5-15 vanteineen | vm | O/M/V Renkaat ja vanteet | 10 | 10.06.2008 20:44 |
M: 35/12,5/15 Maxxis Creepy Crawler | O/M/V Renkaat ja vanteet | 4 | 17.01.2008 14:06 |