![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
joo oma osina pöydällä, mallia tuo abt / tml maa hiilillä ei kosketusta hiilipakan runkoon joka pitäs ilmeisesti maadottaa moottorin rungon kautta. nyt mielessä että poraako niitit auki, ja laittaa pultit tms joilla saa varmemman??? maadoituksen, vai laittasko jonkun kaapelin pätkän jolla yhdistäisi maahiilet ja rungon? vai oonko taas ymmärtänyt jotain totaalisen väärin?
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Itse ostin viikolla tuon www.preheat.eu myytävän 9500lbs vinssin. Ensimmäisenä tietenkin piti vaihteisto aukasta ja puhdistaa. Mielenkiintoista kiinankittiä siellä oli mutta kun sen pesi niin rupesi näyttämään hyvälle. Uudet rasvat sisään ja kohti uusia seikkailuja
![]() Joku kuva vaihteistosta http://mitsubishi.1g.fi/kuvat/Pajero/Huollot/Vinssi/
__________________
Ne tekköö jotka ossoo. Jotka ee ossoo, ne arvostelloo. Liika vaahti vuan harmittaa kun suap kulukee vähemmän aekoo ku hittaammat. Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin. http://imperio.1g.fi |
|
#3
|
||||
|
||||
|
nostetaan tätä topiccia taas ensimmäisille sivuille, ei löytynyt haulla ja piti kahlaa sivulle 20 asti ennen kuin löytys..
tämä on erittäin asiallinen huoltokertomus mitä aion itsekin soveltaa omaan vinssiini ennen kuin lyön sen autoon kiinni.. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Saattaa olla taas hyvinkin tyhmä kysymys, mutta kuinkas tuon saan irti? Mielellään ehjänä...
Mitään sokkaa en siitä osaa nähdä. Eikös se pitäis tulla ihan vaan vetämällä pois akselilta? Mutta kun ei tule. Vinssi on Warn M12000 ABT:n moottorilla. Rumpua jaksaa juuri ja juuri kääntää kädellä, jarru laahaa/jumii aikalailla. Hiukan korroosiotakin rummun sisällä: Muuten planeetta ihan ok kunnossa. Vinssi ei pyrinyt ulospäin, rele vain naksahti, siitä innostus purkuun. Tähän itse ongelmaan en ole edes vielä perehtynyt. Moottori äkkiseltään myös ok, mutta eihän se mitään takaa.
__________________
Sika ajaa Possulla |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Vaikka tyhmä kysymys olikin, niin ei kuitenkaan valitettavasti vitsi... Eli ei kapistus purkaannu enempää. Rumpu ei irtoa päädystä, akseli ei moottorista ja jarru sen verta jumissa että vinssi toimii pöydällä hyvin salpa AUKI, mutta salpa kiinni ei jaksa pyöriä. Eli moottori, jarru ja rumpu on niin sanotusti yhtä puuta. Nopeahan se tietty on ilman planeettaa, mutta... Ideoita?
__________________
Sika ajaa Possulla |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kyllä ne on irto-osia jotka on ruostuunt hapettunut kiinni joten voitelua ruosteenirrottajalla
ja vasaralla eikä saa lyödä sellaseen kohtaa että joku menis rikki. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Aika hyvin on sitten jumissa. Ei kyllä riitä ymmärrys siihen miksi rumpu ei irtoa päädystä, siinä välissä ei pitäis olla mikään pidättelemässä? Moottorin ja jarrun välissä pitäis olla selvästi klappia. Eikö yhtään pysty moottoria kääntämään suhteessa rumpuun?
Itse lähtisin naputtelemaan ensin rumpua irti päädystä, sen jälkeen moottorin akselista jarrua pyörittävä osa irti, jonka jälkeen voikin koittaa napauttaa moottorin akselin päädystä irti. Sitten jarrusta sokka pois niin metalliosien pitäis purkautua ja viimeiseksi kaivertaa jarrupalat rummun sisäpinnasta pois..
__________________
Harbor Cruisers |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Vasaraa ja rengasrautaa on jo käytetty uskalluksen rajoissa. Naputtelu ei auta eikä "hillitty" lyöminenkään. Rumpu ei kierry käsivoimin yhtään ja minkäänlaista klappia/välystä ei ole moottorin ja jarrun välissä. Jumissa mikä jumissa. Huomenna jatkuu jumppa. Positiivista on se, että moottori ja releboxi rokkaa.
__________________
Sika ajaa Possulla |
|
#9
|
||||
|
||||
|
osaisko joku sanoa miten tollanen abt:n 10000 24v sais ton planeetta puolen kaiveltua pois sieltä kopasta kun siellä ei ole päädyssä muttereita, näyttää se paketti sellaiselta että kasauksen loppuvaiheessa olis laakeri prässätty kiinni ja siihen lyöty viereen sellainen peitelevy..
Haittaiskohan se kauheasti jos vain turauttaa uutta rasvaa sieltä laakerin välistä kunnes sitä on riittävästi sen vanhan mössön seurana? |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Talvieksyssä alkoi etuvinssi pitämään betonimyllymäistä ääntä ja vapaa puola asennossa ei tullut enää naru pihalle vaikka porukalla sitä koitti vetää. Eikun pilkkeiksi ja yllättävä vika sieltä paljastui...
Oli suurimman planeettapyörästön neulalaakerit 2kpl kasvanut sanatarkasti pituutta kisan tiimellyksessä. Messingistä tehdyt liukulaakerit meinasin laittaa tilalle, onkohan toimiva systeemi? |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Onpa ollu pehmoset laakerit. Eikö löydy laakerikaupasta ton kokosia?
|
|
#12
|
|||
|
|||
|
Kai niitä löytyy mutta tehdään "kestävempi" patentti. Sen verran ajatus muuttui että keskitappi korvataan suoraan rattaan reikään käypäseksi ja huoltoväliä tihennetään huomattavasti. Nykyinen tappi on jo vähän vioittunut ja ratas on hiukan soikea eli ei senkään puoleen viitsi tuhota uusia neulalaakereita tuohon Juuan härveliin.
Neulalaakeri onko miten yleinen ratkaisu planeettapyörissä lähinnä näissä merkkivinsseissä (warn, supervinssi ym.) ? |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Joko on kokemuksia mikä rasva kannattaa vaihtaa uuteen vinssiin ?
Tuossa olis kendalin vaihtoehto http://www.kendall.fi/images/Kendall.../triton220.pdf ,josko sitä tuota laittas kunhan vinssi saapuu.
__________________
Älä rääkkää sitä ! No enhä minä rääkkääkkään! |
|
#14
|
|||
|
|||
|
Nyt homma toimii.
Viimeksi muokannut Patu925 : 09.03.2010 19:12 Perustelu: typo |
![]() |
| Luokat |
| sähkövinssi |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Sähkövinssien top10??? | repo | Tekniikka & Jutustelu | 48 | 19.06.2008 21:56 |
| Mihin porukka on sijoittanut sähkövinssien ohjausb | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 15.05.2007 05:20 | |