![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Jos tohon laittas läpivetävän sylinterin ohjaukseen niin minkähänlaisilla mitoilla se pitäs olla? Simpukaks Hj:n simpukka ja ois yks Saginawin pumppu mut mites siitä pystyy säiliön tilavuutta kasvattamaan vai pystyiskö siihen laittamaan erillisen säiliön?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Pystyyhän siihen jatkoa säiliöön heppaileen (siis jos meinaat sellasta, mis on säiliö pumpus), myös ns. omegan mallinen pumppu on saginaw ja se on irto säiliöllä. Isomman säiliön sijoittelu tulee näin varmasti helpommaksi.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Pieniä ongelmia saada mahtumaan sylinteri tonne renkaiden väliin mut pitää viel funtsia miten noita osia sinne sijoittelisi. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vai meinasiks kopioida swedujen suunnistussuikan läpivetävän hydro assistin?? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Siks et ois yhtä nopee molempiin suuntiin?
Laitoin hysteerivarret niin sai raidetangon paikan eteenkin, vois jättää alkuperäisen raidetangon paikalleen takapuolelle akselia ja läpivetävä sylkky eteen? Siis jos vaan saan mahtumaan mitenkään kun noi panhard, ilmapussit ja iskaritkin pitäs johonkon väliin saada laitettua. E: Minkäslainen systeemi ruotsalaisilla sit on? Ei oo tullu katottua. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai se nopeus voi muuttua ku mekaaninen yhteys säilyy. Toiseen suuntaan (sylinterin varsi ulos) se kyllä on varmaan vähän tehokkaampi, jos käyttää perinteistä sylinteriä.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Jaa en kyllä tiedä kun on toi hydrauliikkatieto melko vähäistä itselläni.
Joku viisaampi muistaakseni joskus puhelimessa mainitsi et olis hitaampi? Voihan se olla et toi assistentti jää aluksi tai kokonaan pois et saa ton romun joskus liikenteeseen. =) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuossa NoBo teamin ohjaus Volvon akselissa silloin kun olivat ekaa kertaa Suomessa....uskoisin, että on edelleen samanlainen. Eli simpukalta tuleva tanko läpimenevän sylinterin toisen päähän ja sit tehostimelta paine samalla tapaa kuin hydro assist systeemissä normi sylkylläkin. Eipä siinä varmaan paljon eroja tule nopeuteen/ voimaan, kun miettii miten päin 2-toimisen sylkyn laittaa suhteessa simpukan tilavuuksiin. Ainaki ameriikan simpukoissa rattiakaselin puoli on hieman pienempi litratarpeeltaan, ku siellä on se rattiakseli, kun taas simpukan männän toisella puolella sitä ei ole. Eli jos sylinterin laittaa ison puolen yhteen simpukan pikkupuolen kanssa, niin eiks silloin ohjauksen kokonaisvoiman suuruus pitäis olla suunnilleen sama molempiin suuntiin kääntäessä?? Suurin ongelma tuommoisessa lisä sylkky ohjauksessa aina on pumpun riittävä tuotto!!!!!!! Varsinkin alhaisilla kierrosnopeuksilla. Huomaa hyvin esim. kun kiihdyttelee ja ajaa mutkaista rataa/tieuraa ja joutuu äkkiä helläämään, niin koneen kierrokset laskee ja samalla jos pitäis nopeasti kääntää, niin ohjaus "tökkää", ku pumpulta ei tule tarpeeks öljyä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Oishan siinä läpivetävässä pieni lisäturva tuohon jos sattuu raidetanko menemään poikki?
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M: Suzuki Samurai -88 MYYTY & Suzuki DR 650 SE -96 | COWBOY | O/M/V Ajoneuvot | 4 | 19.10.2007 06:48 |