Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.09.2009, 13:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

http://www.powerpage.dk/tuning_ignit...figurator.aspx

Tuo on ihan näppärä lähtöarvojen hakemiseen.
Antaakohan miten paljon jakajan ennakoista poikkeavia lukemia...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.09.2009, 23:43
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 714
Perusasetus

Uusi sytkä taulukko


Kiitoksia tuntemattomalle avustajalle. Tuo powerpage.dk linkki ja sieltä löytynyt Excelillä tehty konfiguraattori sovellus on erinomainen työkalu. Tein tänään uuden sytkäkartan pohjautuen konfiguraattorin ehdotukseen. Vähän karttaa tietenkin joutui käsin säätämään kun kierrosluku portaat eivät sattuneet kohdalleen. Samoin minun säädön omintakeinen 1.8 astetta / yksikkö tarkkuus vaati vähän käsin pyöristelyä. Keskialueelta oma virranjakajan säätökäyrään perustuva taulukko ja konfiguraattorin tekemä ehdotus olivat aikalailla samanlaisia. Konfiguraattori antaa agressiivisemmat ennakot isommille kierrosluvuille. Suurin ero on tyhjäkäynnin ympäristössä. Konfiguraattorilla on kaiken kaikkiaan suuremmat ennakot ja tyhjäkäyntikierrosluvun ympäristössä ovela strategia pitää käynti vakaana. Tässä tapauksessa tyhjäkäynnillä ennakko on 13 astetta ja lähtee siitä sitten kierrosluvun mukaan kasvamaan. Ennakkoa kasvatetaan myös jos kierrosluku pyrkii putoamaan tyhjäkäynnin alapuolelle. Tällä on se vaikutus, että kierrosluku pyrkii ennakon kasvatuksen takia hieman nousemaan. Ei sammu niin herkästi. Tämän myös havaitsee käytännössä. Muuten lyhyellä koeajolla ei perstuntumalla juuri eroja huomannut. Uusi taulukko ja vähän tarinaa lisätty projektisivulle.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...P_ignition.htm

Samalla vaihtui myös tulpat. Iridium tulpat ovat aika kalliit, mutta niillä on paljon hyviä/erinomaisia ominaisuuksia verrattuna tavallisiin kynttilöihin. Denson sivuilla on aika hyvä selostus asiasta.
http://www.globaldenso.com/en/produc.../features.html
Pidemmät koeajot ja aika näyttää onko tarinat totta. Tyhjäkäynti muuttui kyllä havaittavasti vakaammaksi näillä tulpilla.

t.Juha
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	paketti.jpg‎
Views:	254
Size:	92,8 Kt
ID:	7708   Click image for larger version

Name:	vaihto.jpg‎
Views:	240
Size:	96,1 Kt
ID:	7709   Click image for larger version

Name:	compare_plugs.jpg‎
Views:	251
Size:	96,7 Kt
ID:	7710  
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Coil överit hiluskiin Tollukka Tekniikka & Jutustelu 4 08.09.2009 08:54
m/v coil overit myyty tiku83 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 12 11.11.2007 11:58
O: Coil over apujouset 65mm sisämitalla LaaLaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 19.03.2007 01:43
coil overit lehtien tilalle lepoantti Tekniikka & Jutustelu 11 27.10.2005 09:07
Mistä coil-overeita? imported_offroadjouni Tekniikka & Jutustelu 0 17.01.2003 14:50


Sivu luotu: 03:36 (GMT +2).