![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Joo tarttee kävästä uudelleen,syötöt auki.
|
#27
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs se nyt meneekään jotta saataisiin pienemmästä turbosta sama määrä ilmaa läpi(kun isommasta) pitää työntää sitä isommalla paineella, ja kun ilmaa puristetaan se kuumenee. Mitä enemmän sitä puristetaan sen kuumempaa se on, mitenkäs siinä käy hapelle?
Jos pakopaineet ois 3bar niin kyllä se maantieajossa jossain vaiheessa hajottaa joko turbon tai sitten moottorin. Ja coolerin melkein pakollinen ainakin näissä jälkiasennusturboissa. noita 3l orggis diesel turboja saa aika halvalla... Ei muuten mut sillä ainakin pääsis aika hyvin alkuun. esim kkk24, ta030 jne |
#28
|
|||
|
|||
![]()
Mielenkiintoisia vaiheita mun BJ projektista..Käväsin konttorilla,soa tosiaan liian korkea,ei mahdollisuuksia leimaan!ja sitten kun auto on Ahvenanmaalta niin täytyy rekisteröintikatsastaa suomeen.Auto on Ahvenanmaalla ollut 2+4 paikkainen, mutta sellaiseksi sitä ei suomeen kuulemma enää saa.Kuulemma huoltoauto tai täyden veron henkilöauto.Voiko tosiaan olla näin?Ahvenanmaa näköjään ei ole suomea..Sitten toi turbonleimaus!Pienempää tehoa kuin alkup.ei hyväksytä turbomuutokseen,eli täytyy kaivaa lisäheppoja jostain.Tekemistä siis riittää.Haaveissa olis saada kokoperhe,eli 3 ihmistä kyytiin vaan liekö onnistuu.
|
#29
|
||||
|
||||
![]()
Sohvapenkki eteen.
Mites kantavuus? jos löytyy 700 kiloa niin sittenhän sen saisi uuden säännön pakettiautoksikin. Ja tosiaan jos ei sitä nippaa ole käännetty niin ei sieltä tehoakaan tule. Lehtiä pois pakoista niin laskeutuu,eikä myöskään kaadu niin helposti. |
#30
|
|||
|
|||
![]()
Mitenhän tuo kantavuus todennetaan? 700kg on kyllä aikas paljon..
|
#31
|
||||
|
||||
![]()
Kokonaispaino miinus omapaino = kantavuus.
Ja nuo akselipainothan on korkeammat eli jos niistä oisi jotain apua. Tässä kohtaa paras apu oisi joku tuttu katsastusmies,jonka kanssa voisi asian puida etukäteen ennen varsinaista katsastusta. |
#32
|
|||
|
|||
![]()
Mistähän sellaisen katsurin löytäis?Muutenkin on noi kaverit vähissä..
|
#33
|
||||
|
||||
![]()
Niin on varmaan monella katsastusmiehelläkin,joten sieltä saattaisi ystävä löytyä helpostikkin
![]() ![]() ![]() Ja sitten puhallettiin ne herneet sieltä nenästä pois... ![]() |
#34
|
|||
|
|||
![]()
Täytyykin käydä konttorilla kyseleen,jospa joku alkais mulle kaveriks!Asiasta kolmanteen,Montas lehteä BJ:n vakiopakoissa on?
|
#35
|
|||
|
|||
![]() Mutta mutta..
Tost föönin valinnast sen verran et sihen vaikuttaa esim.moottorin kierrosalue, paljonko ahtopainetta halutaan,minkä kokonen kone,moniko sylinterinen,mitä ominaisuuksia haetaan jne.Turbon fyysinen koko ulkoapäin ei kerro mitään sen tuotosta.Vanhat ahtimet kiertää noin kolmasosan siitä mitä nykyiset.3/4 sarjan garretteihin esimerkiks on öbaut 30-50 eri siipiyhdistelmää ja pesiä useita.Ulkoa päin samannäkönen fööni voi tarkoittaa siis täysin eri ominaisuuksia.Itse teetin ahtimeni erikois miehellä ja hyvä tuli.Turbo pajoja on suomessa monia ja osa jopa maailmalla hyvin tunnettuja.Sieltä suunnasta lähtisin itse tietoa lypsämään.Osaavat neuvoa parhaiten,luulisin et muutamalla satkulla saa jo hyvän huolletun ahtimen ammattimiehen käsistä.
|
#36
|
|||
|
|||
![]()
Näin taitaapi olla!Oman turbon pakopesä vaan on todella pieni.Täytyy asennella se pakopainemittari niin on viisaampi.
|
#37
|
||||
|
||||
![]()
Niin ja sitten kun siinä pakopainemittarissa ei riitä asteikko onkin aika vaihtaa uus turbo.
Jos pumpulle ei tehdä mitään saatta se turbo toimiakkin, kunhan ei enää ahista pakoputken toimesta. Mut halvemmaksi varmasti tulee jos soittas vaikka jollekkin turbopajalle ja kysys miltä toi kone+turbo kompinaatio kuullostaa. Niin ja laita se cooleri kans. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hihnapyörä 3B moottoriin??? | tumppu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.08.2009 11:19 |
Ostetaan 3 B moottoriin kulutusosia | BJ45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.11.2008 20:08 |
V: Yamaha 20 hv perämootori 6-15 hv moottoriin | Teppo2 | O/M/V Muut | 0 | 10.03.2008 22:58 |
Turbon hönkäputken koko | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 20.09.2005 13:48 |
O: V8 MOOTTORIIN RUUTTA | G-69 | O/M/V Muut | 0 | 15.12.2003 17:10 |