![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Mulla on yhdet renkaat mitkä OVAT pirun piukassa, entinen omistaja käyttänyt laittaessa vanteelle liukasteena vaihteistoöljyä. Mietin että onko öljy jotenkin sulattanut kumia kiinni vanteeseen? Ja nyt tarttis keksii keino irrotukseen. Siksi tartuin tohon ruosteenirrotin-asiaan. Rengasliikkees sanottiin et saavat kyllä pois mutta eivät ehkä ehjänä...
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei siinä ole kuin kaks vaihtoehtoa, se joko irtoaa ehjänä tai sitten ei ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Taitaa vaan olla yli 31" sisärenkaan hommaaminen vaikeaa...
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä ne venyy suuremmiksi
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Pöh. Kertoo rengasliikkeeseen vanteen koon, renkaan halkaisijan ja leveyden niin varmaan löytyy puimurin/ traktorin peräkärryn sisärengas suht samoilla mitoilla. Hommasin Baxxterille parisen vuotta sitten 36" renkaisiin, oiskohan maksaneet n. 20e/kpl, baxxteri voi korjata mikäli muistin väärin.
|
|
||||
|
||||
![]()
Ruosteenirrotin tepsi... oli hyvää ainetta irrotukseen ja sit maastotunkki ja HJ:n keulan paino.
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Hypoidiöljy pehmentää reenkaan ja sitten kovettuu koppuraksi, lähtee irti palasina ![]() ![]() ![]() JARRUNESTE on kaikista pahin: rengas pehmenee ja liimautuu vanteeseen + vanne ruostuu (alumini hapettuu) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Eli EI kannata laitella "kemikaaleja". Itse olen havainnut, jotta TISKIAINE (10-20% seos) on parasta, kun sumutinpullolla ruiskuttaa pinnalle ja ensiksi "venyttää saumaa auki ja sitten (kun koko kierroksella kamaa) painaa irti. Lähtee helposti kovempikin rengas!!! ![]() ![]() ![]() Ja samalla kamalla takas paikoilleen... Ja jos liimata haluaa, niin vannenauha puhtaaksi ja glykolilla paikoilleen. PYSYY ja EI IHAN HETI IRTOA! Tai sitte Cokista...
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 24.08.2009 21:09 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaan vierintävastus. | wikke | Chit-Chat | 1 | 18.04.2008 13:27 |
Renkaan paisto? | Repro | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 26.12.2005 12:03 |
Renkaan täyttöä | Chit-Chat | 2 | 29.11.2005 21:20 | |
265/75-15 Renkaan korkeus??? | bj75 | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.09.2005 00:05 |
renkaan et | Yleiset | 4 | 21.02.2004 16:19 |