![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() niin...tällä hetkellähän minulla ei ole minkäänlaisia lukkoja ja taakse nyt täytyy saada lukko.oli se sitten tyypiltään minkälainen tahansa.kemppiä en sinne kuitenkaan tarjoa.se paineilmatoiminen lukko on siis vain yksi vaihtoehto ja eteen kaavailen lukkoa myös tulevaisuudessa jos varat antaa myöten.kyllähän se varmasti parantaa etenemistä jos vedon saa joka pyörälle. en ole vielä perehtynyt mitä kaikkia lukkovaihtoehtoja on tarjolla ja mihin hintaan.se paineilma toiminen houkuttelisi kun sitä olisi niin näppärä käyttää. kuuleman mukaan monella on nivelet paukkuneet etupäästä kun on lukko päällä.eikös sinne ole mahdollista laittaa kerralla sellaisia niveliä mitkä kestää...
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mitä murroksien hajoamiseen tulee niin kannattais laittaa kerralla cromolonkkarit.. onkohan niitä hajonnu suomessa/maailmalla?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() sikäli edullinen hankinta jos ne kestää jos on jo takuuvarmaa tietoa että muut ei tule kestämään kovaa kiskotusta.parempi ostaa yksi kallis kuin useita hiukan halvempia |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ite oon ajatellu että ne nivelet olis ikäänkuin sulakkeena. Helpot vaihtaa luonnossa ja suht edullisia. Toyotan omat kestänyt hyvin. Pari niveltä tehnyt erilailla hajonneista ja nekin on toimineet. Etulukko päällä ei kannata käännellä rattia eikä polettaa raivona. Hiekka rinteessä jos on kivi mistä toinen puoli saa pitoa niin varmasti napsahtaa.
__________________
"samallainen mustaromutojota kuin meillä" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Tästä aiheesta pitäis piirtää sellainen 3d-tasokuva niinku irmsherin ruiskunohjauksesta on olemassa. Piirtäisin jos osaisin.
Vasemmassa yläkulmassa joulukuusen haku omalta maalta sumuisen, lumettoman metsäautotien varrelta ja oikeassa alakulmassa vahingossa käsiin jääneen ydinjätekapselin siirto peräpellon vieressä olevan pahan kalliolouhun takaiseen pohjattomaan suolompoloon poliisiauton sireenin jo kuuluessa. Niitä tarpeita on vaan niin paljon ja jollain lailla aina tekee oikein kun jostain alottaa. Ajotyylistä se riippuu, joku saa rikki aina, joku ei riko koskaan. Varova mutta taitava saa yleisen ihailun ja näyttävästi särkevä saa suulaimpien hurraat ja toisten myhäilevän naurun. Elämyksiä tarjoavat molemmat. Hyvänä vinkkinä voi tsekkailla suunnistuskisojen voittajia ja heidän rakennusprojektejaan. Niistä pääsee jonkinmoiseen alkuun josta voi sitten jatkaa eteenpäin ilman, että tarvii kaikki jutut kokeilla ite. Mutta siihen ei tietty pidä jäädä, silloinhan ei kehitystä tapahdu. Paremmin ja halvemmalla kun tekee ja välttää ne virheet joita pioneerit joutuu aina tekemään kun valmista tietoa ei vielä löydy. Tällai vaan ei kukaan tervekätinen tee. Joitain pointteja: Kemppi hyvä ja halpa mutta joitain steppiaskeleita ja pari lennokasta kuperkeikkaa kannattaa katsurien iloksi harjoitella jos meinaa katsastaa. Jos tarvitsee lukkoa pääasiassa peruutellessaan vastamäkeen se on hyvä olla etuakselilla. Murrosnivelet vaan on kovilla. Murrosnivelet voi vaihtaa vähän kovempiin ja sitten kannattaa vaihtaa vetarit kanssa. Ennenpitkää on aika tasainen paketti joka sitten voi hajota mistä vaan. Jokatapauksessa aina puuttuu jotain. Yleensä keveys ja kapeus loppuvaiheessa. C.rok |
#6
|
||||
|
||||
![]()
ARBin ja kiinan lukon vertailu: http://www.youtube.com/watch?v=ewt7f-h8Wn4.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Toki ARB:n tekemä video eli oma lehmä kovasti ojassa. Mitä tuon Kiinan paskan kanssa ollut tekemisissä niin onhan niissä paljon laatuvaihtelua. Saattaa saada hyvinkin sen arbn veroisen mutta myös paljon huonomman jos karkaisu on mennyt persiilleen. Kun puhutaan suorasta kopiosta niin erohan on juuri karkaisussa. Tällä hetkellä taitaa olla Suomen mantereella noin 200€ hintaeroa kiinan lukon ja arbn välillä. Sillä hintaerolla en kyllä itse kiinalaista edes haaveilisi. Jos kahden arbn hinnalla saisi 3-4 kinkkiä niin silloin voisin harkita. Ei pitäisi olla kiinan diilereille ylitsepääsemätön vaatimus. Sen kinkin taitaa saada parilla sadalla dollarilla paikanpäältä. Toki kaikki kunnia kiinalaisen kaman diilaajille. Ei ne kontit ilman kulje ja jostainhan ne hankintareissut on kustannettava. Suomen myyntivoluumeilla tahtoo jäädä vaan yksikköä kohden niitä hankintakuluja (vaiko katetta?) vähän liikaa. Sorry, män vähän OT:n puolelle mutta masentaa kun loma loppuu ![]()
__________________
- eskimo kaenuusta |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty: Dana 35 ARB paineilmalukko RD102 | töpyoffroad | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.04.2008 21:45 |
Myyty: Dana 30 100%paineilmalukko T-locker | töpyoffroad | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 06.04.2008 21:36 |