![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() ISO kiitos Lipposille loistavasta kisasta ja myös majoituksen järjestämisestä. Järjestelyissä ei ollut moitteen varaa ja aikataulut piti. Ainoa negatiivinen asia oli auton katsastuksessa jossa hieman tunteita kuohutti se ettei toyotan alkuperäinen vetopiste (2 vakio koukkua) kelvannut vetopisteeksi. No tästäkin selvittiin kolmannella katsastusyrityksellä kääntämällä koukku alassuin. Näin tosin koukulla ei enään ilman sakkelia ollut juuri mitään virkaa. Olisi ihan kiva jos säännöt olisi kaikille samat koska koukkuja oli aika monen auton keulassa ihan samalla lailla kun meilläkin. Säännöissähän ei mainita mitään että vetopiste pitäisi olla umpinainen lenkki. Tämmöisellä ajatusmallillahan vinssien koukut pitäisi kieltää kanssa koska niistä voi puunsuojaliina lipsahtaa irti. Tauko kilpailun välissä oli aika mielenkiintoinen juttu. Positiivista oli että pimeässä ajo jäi minimiin. Oikeasti kuuden tunnin tauon aikana ehti syödä, käydä saunassa ja nukkua jopa 3.5 tuntia. Aamulla on kyllä niin vaikea herätä ettei mitään rajaa. Lisäksi ei millään meinannut saada kunnon kisa draivia päälle. Taktikoinnin kanssa tauko myös aiheutti uusia suunnitelmia. Varmuuden vuoksi ajettiin ajoissa tarvikkeen viereen hakemaan yleisörastit ennen taukoa. Hauskaa oli nähdä väliaikatulokset aamulla jolloin tiesi vähän miten kovaa vauhtia pitäisi pitää. Kakkoseen oli tässä vaiheessa 1000 pisteen ero joten tiedettiin että tahti oli kohdallaan. Ajoalueet ja rastit oli loistavat kuten aina. Vaikeustasoa löytyi mukavasti. Paljon skippailtiin liian suuren riskin takia. Saman ojan varteen mihin porsi takavinssi viime vuonna katkaistiin nyt etuvinssin naru. Vasta sen jälkeen otettiin rampit,lapio ja pylpyrä käyttöön. Ojat oli sellaisia että nolla etuylitykselläkin kiinaa kohti mentiin usein. Jossain vaiheessa vähän ihmeteltiin aloitusrasteja kun jotkut vaikutti sellaisilta vaikka niitä ei oltu rastipistelistaan sellaisiksi merkattu. Kyseessä oli jonkinlaisia lenkkejä jonka pystyi ajamaan kummasta päästä vaan läpi. Yleisöalueelle mentäessä meinattiin mennä suorinta tietä eräälle rastille joka oli maapenkan juurella. Siinä vaiheessa Timo sanoi että porukka ajaa väärin eikä aloitusrastin kautta. Jälleen kerran aloitusrastia ei oltu merkattu sellaiseksi listaan. Lisäksi Pylkkö sai käsittääkseni pylkon pesa nimisen rastin vierestä -500 pistettä kun teki uutta uraa. Meinattiin itse vetää saman rastin läpi takas tielle mutta sitten muutettiinkin suunnitelmaa. Paikka näytti siltä että tosta voi ajaa samoin kun se yleisöaluekkin. No kilpailijan mieli on erilainen kisatilanteessa ehkä kun rastinlaittajien. Lippusiimaa kannattaa käyttää muuten sitä alle ranteenpaksusta leppää voi olla nurin joka puolelta ja ketunlenkkejä kyllä keksitään. Hyvä että jossain rasteissa luki että saa vetää ryteikön sileeks kun reittiä rastille ei ollut. Jos on ehdoton ei uusia uria kielto jollain alueella niin siitä kannattaisi olla isot kyltit kertomassa aloitusrastilla. Auto toimi hyvin koko kisan ajan ja tekniset ongelmat oli pieniä. ARBin takaletku irtosi muutaman kerran jatkopistoliittmestä ja apparin puolen takarengas puhkesi ja alkoi vuotamaan kyljestä Timovaaran huipulla. Paikattiin se varmaan viidellä kamelinpaskalla. Lipposen mökin ympäristössä olevalla rastialueella auton kulku alkoi tuntua tuskaiselta kun ei enään pikku kolmosella jaksanut paikaltaan lähteä sutimaan. Ei jaksanut ruveta heti tutkimaan kun ongelma ei ollut sen suurempi kun kakkosella vetoja oli. Yöllä huoltomiehemme Jonetzu teki sitten pienen remontin snorkkelille joka oli lyttääntynyt kasaan ja aiheutti tehonalennuksen. Naarmuja ja lommoja tuli, levikkeet karsiutua ja tuulilasista tuli xenonvalo alakulmasta kurkkaamaan sisään eli ihan normi kilpailuvauriot. ///EDITTIÄ joopa joo auton pesun jälkeen paljastui että öljypohja on ihan helvetin lommolla. Varmaan sihtikin jo menny kasaan. No oli jo aikakin vaihtaa öljyt. Ihmettelinkin että ölynpaineissa tuli yhdellä alueella pieni notkahdus mutta en välittänyt kun oltiin vielä asteikolla. Modin voitto tuli hyvään saumaan cup tilannetta ajatellen ja muutenkin oli takavinssille todellinen tarve. Kiitokset Timolle että saattin vaihdettua oikean volttinen mallikin. Uskomattomalla tuurilla vielä arvonnassakin tuli releboxi. Muutaman lepopäivän jälkeen on taas varmasti virtaa tehdä muutamia muutoksia autoon. Rampeille pitää tehdä vähän parempi kiinnitys, snorkkeli uusiksi, kisaa varten kaarien mukaan kavennettu tuulilasi ja tietty se takavinssin vaihto. Kiitokset Appareille G-69,Niko,Eetza sekä huollon Jonetzulle ja Emilialle. Mukavaa että on sellanen huoltomies jolla on homma hallussa. Yhdessäkin ojanylityksessä kun pylpyrä nauku niin leikillään vittuiltiin ettei oo huolto rasvannu sitä niin mies kaivo heti crc purkin laukusta ![]() Pari rastikuvaa Timovaaran huipulla Kisan viimeisillä hetkillä meno on perinteisesti se että autosta ei enään nouse kuin kuvaaja. Niko LJ oli edessä vähän jumissa ja Ojalan veljesten kanssa tehtiin viereen silta. Puukon veljesten 99/100 rastit. Jännä mutta helppo parisataa pojoa. Oli muuten varmistusliinakin kii. Alemmalle rastille menossa meinas käydä kuten Simpalle ja samaan paikkaan. Auto oli hetken alamäessä takarenkaat ilmassa menossa keulan kautta ympärä. Apparit huusi et kaasua mut penkin alta polkimien alle lentäny pylpyrä meinas tuottaa hieman ongelmia. Onneks selvisin säikähdyksellä. Nopee 300 pistettä eikä edes jalat kastunut. Käsittämätöntä että umpimätä koppa piti vettä niin paljon että kellutti. Varmaan savi muurannu reiät umpeen ![]() Takaluukkua ei saanut käyttää mutta ei kyllä kertaakaan ollut edes sitä ikävä. Nopeutti hommaa kun ei tarvinnut sen kanssa puljata. Narut oli tiukalla kun tästäkin vinssattiin läpi. Perskpektiivi hukassa.
Viimeksi muokannut mikjus : 17.08.2009 19:21 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Haukku kiittää kilpailun järjestäjiä ja kanssakilpailijoita tiukasta kilpailusta. Erikoiskiitos Montenegron apukuskeille erikoispalkinnosta. Kunhan saadaan erikoispalkinto paikalleen ni lisätään kuva haukun sivuille. www.bark.fi/haukkuracing
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Kuvia
Kuten aina, niin muita kuin rastikuvia on vähän.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 17.08.2009 21:29 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Oviko ei ole "luukku"
[QUOTE=mikjus;583755]I
Timovaaran huipulla Ja oveako ei lasketa luukuksi ![]() ![]() toki auton olis varmaan saanut oikeallekin etäisyydelle mutta luukkusääntöä tuo kuva kyllä näyttäs rikkovan ![]() Inhorealisti |
#5
|
||||
|
||||
![]()
[quote=Byrocrat;583948]Käyttökielto koski vain takaluukkuja.
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nii ja onneks Mikjussin tiimi sattu sitte vielä yhteen suo-ojan ylitykseen paikalle, ni päästiin suolta pois ku ukot jelppas miestä mäessä, kiitos siitä. Muutenki täytyy kyllä ukoille hattua nostaa, miten perkeleesti äijät pisteitä hakee, Eetzan vielä nilkuttaessa molemmat nilkat paskana ![]() Kisa oli oikein mukava, eli kiitos kuuluu kilpailun järjestäjille ja maanomistajille. Tietty ois ollu mukavampaa jos ois päässy tosissaa ajamaa koko kisa, mut hyvä näinkin. Seuraavaksi turaOffiin ja sinne sitte uudet akut ja laturit. Kiitos ja Anteeks ![]() T:KYM#3
__________________
Kolmosen mäki... KYM#3 |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Se, että olet vainoharhainen ei tarkoita sitä, etteivät ne kuitenkin olisi perässäsi. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Crosshunters kiittää
Kiitos Lipposen orkeskeri..
Hienon kilpailun hienoissa maisemissa ja kauniissa säässä olitte saaneet aikaan ![]() ![]() parit risutkin tuli tässä tosin mieleen. -kaurapuuroa aamuksi ![]() -katsastus voisi olla samanlaisilla säännöillä vaikka nyt edes yhden vuoden kerallaan eikä muutellaa pykäliä pitkin vuotta Lainaus:
ja jos kaaret vuodessa kelpaa muissa kisoissa niin on se ihme että niistäkin alkaa sitten puolessa välissä cuppia ihme narina ![]() |
![]() |
Luokat |
4x4cup, kilpailukutsu, suunnistus, tml, tml-trophy |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Lapland Trophy 2009: 15.-19. heinäkuuta | Paavo | Tapahtumat | 21 | 30.07.2009 10:58 |
KARELIA TROPHY 2009, 8-16.8.2009 | myllis | Tapahtumat | 1 | 07.07.2009 11:28 |
Paratiisi Offi 2009 15.-17.5.2009 | oska80 | Tapahtumat | 201 | 15.06.2009 22:15 |
Warn trophy / Finland Trophy | the_undertaker | Chit-Chat | 2 | 15.08.2007 05:10 |
Koska Ylläs Trophy ja Warn Trophy 2005???? | Jare | Tapahtumat | 15 | 11.02.2005 22:41 |