Ei itsessään kuulosta vielä kovin hyvältä mutta hyvä alku harrasteautoille. Toki etu on suurempi jos uusien autojen verotusta siirretään kaikkien autojen vuosimaksuihin (ellei sitte polttoaineisiin). 100 päivää on jopa kohtalaisen paljon verrattuna museoautoihin ja esim maastureiden käyttöpäiviin vuosittain. Moni varmaan mielellään hyväksyisi vaikka 30 päivää vuodessa jos rakentelusäännöt olis siirtokilpiluokkaa, ilman muutoskatsastuksia jne..
Nykyisin kuitenkin on kohtalaisen hyvä tilapäinen liikennekäytöstä poisto joka katkaisee myös verot ja yksi menopaluu-operaatio maksaa 20e, kaikenlaiset kesäautot pitäis mennä nykyiselläänkin ihan ok pelkällä "seisonnalla".
OT: Laskeskelin tossa taas että kaikista kalleinta ajoa tänäkin kesänä on pappa-tunturilla. Polttoaineen hinnalla ei ole mitään väliä, vuosittainen vakuutusmaksu (ilman seisontamahdollisuutta) maksaa noin 130e ja jos tämän kesän loppuun mennessä tulee 50 kilometriä täyteen niin kalliita on kilometrit...
|