![]() |
|
|
|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Kiitti, pitääkin kokeilla ![]() Lainaus:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Empä ole ainoa jolla sama ongelma. On tuo stigan reuhka ja olen levittänyt sen pöydällä. Kipinä on helvetin heikko, ja koneella ei ole ajettu edes tankillista. No pitää kokeilla laittaa poralla käyntiin.
|
|
#3
|
||||
|
||||
Stiga ja muittenkin säädöt
Tästä saa taas kuulla, kun omaa leipää syö... No niin perussäädöt on siis molemmat suuttimet 1 kierroksen auki L ja H suutin.
Pienessä moottorissa säätö on aina tarkempaa, toisaalta kun kerran säätää niin pysyy se ainakin vuoden kohillaan. Tietysti on niitäkin "pelejä" ettei tarvitse koskea ja aina on toiminut (ei muuten sitten pidä paikkaansa) kalvokaasuttimen joutuu aina silloin tällöin säätämään.kalvot kuluu, bensaseos vaihtelee, ilmanpaine ja kosteus vaikuttaa aina. Tehtaalla sahat ja trimmerit säädetään metrin korkeuteen meren pinnasta ja kosteusarvoa en nyt muista tais olla 54 -56 % Kun H-suutin on sen vähintään 1 kierroksen auki, ei se leikkaa kiinni yläkierroksilla ja peli saa terpeeksi voitelua. L-suuttimen kanssa voi vähän testata, kun saatte pelin käymään (tyhjäkäyntiruuvia kiritämällä, siis tyhjäkäynti jonnekkin 1000rpm tienoville. Etsi L-suutinta kiertämällä ns. korkein tyhjäkäyntiasento, sen jälkeen avaa lisää L-suutinta että kierrokset pikkasen laskee, kokeile nouseeko kierrokset heti huippuun, jos ei ´niin avaa L-suutinta lisää.L-suutin on kohdallaan kun peli pysyy tyhjäkäynnillä, ilman että tyhjäkäyntiruuvi on pohjassa, jos ei, vika on kalvoissa tai neulasuuttimen säätö pielessä. Kipinän heikkous johtuu yleensä huonosta tulpasta tai ns. ilmaväli on liian suuri magneeton ja sytytysyksikön välillä, oikea väli on melkein kaikilla merkeillä sama 0,3mm, myös huono maakosketus sytytysyksikön ja rungon välissä aiheutta huonon kipinän. Näillä "perusohjeilla toimii"
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
|
#4
|
||||
|
||||
|
uudemmissa pikku paskoissa ei ole kuin mekaaninen tyhjäkäynti ja yksi sopparuuvi.
eli juuri tälläisessa stiga st210:ssä. joissain on vielä rehelliset H ja L ruuvit, joista H ruuvissa on rajoitin. se rajoitin on vähentänyt viimevuosina kiinnileikkaamisia, kun joillain on tapana vaan ruuvailla seosruuvit sinnesun tänne. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Joo ei oo st:sä ku jampan ruuvit.
Ruuvailin ruuvia kiinni ja auki, säädin puolan välyksen ja kas vain pari säälittävää hörähdysta ja kaput.VOI JUMALAUTA Kokeilen vielä yhden tulpan ja jos ei pelaa ni sit junttaan sen betoniseinään niin että raikaa ![]() Älkää ikinä ostako moista paskaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Jatketaanpa aihetta.
Stiiga vaihtu olutpurkkeihin edellisen viestin aikoihin. Vieläkin tosin harmittaa etten nuijinu sitä paskaksi betoniseinään ![]() Siirryin jenkkivehkeisiin Partner B320B Partneri toimi aika mainiosti vuosia kunnes lopetti yhteistyön keväällä. Hörähtelee, ei siedä kaasua, käy miten käy. Pienkonebensa, tulppa vaihdettu, kaasari katottu, bensaletkut ehjiä. Laadukas laite, ikinä en oo aiemmin nähny et kaasari on kiinni puuruuveilla muovipalasessa ![]() Mitähän kokeilis seuraavaksi, raivaussahaa? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Viikate? |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Stiga lätkäpeli ja suihkuallas | Castrol | O/M/V Muut | 0 | 05.01.2009 20:02 |
| M:Stiga Park Linkkukone etuleikkurilla | blomi | O/M/V Muut | 2 | 15.05.2007 15:38 |
| M:stiga vanha ajoleikkuri *myyty* | akp | O/M/V Muut | 2 | 15.04.2007 17:10 |
| M: OT Senco runkonaulain ja Stihl ruohotrimmeri | kumilusmu | O/M/V Muut | 1 | 18.01.2006 15:43 |