Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX
Eiks 65 oo rauta kuarinen?siis dieselissä?eiks se oo g25?joo ja on joissai ln 110 se G52.omani on alunperin tosiaan se yn110 eliG52.Juu ja se 4runnerin r150 käy sen omalla jakiksella.kuis se kytkin kello muuten? käyks se g52/2l kneen kytkin koppa sihen r150 lootaan?meinaan et jos iha koti konstein laittas pensa koneisest 4runnerist lootan ln 110 hiluksiin.Kun ompi vahvempi se.välitykset tosin huonommat mut ne vois saada ehkä muutettua.Nii ja kuten jo sanoitki ni ei ne tojota infoskaa mitään tiedä et ottaa sielt sen tulkinta ohjeen ja kattoo siit rinta pellis olevast lätkäst ni löytyy oikeeta tietoo.Mistä muute erottaa gsarjalaiset ulkoo päin??jos ei oo tyyppilappuu?Niinku esim.g52 ja g58?
|
LN65:sessa ja niin edelleen on amuliiniset kuaret. R150 on vahvempi loota kuin noi pikkuset. LJ70 sestä käy kytkinkoppa V6 4runnerin vaihteistoon Jolloin voi kytkeä sen 2L tai LT:n koneen siihen eteen. Ulkoapäin on vaikea nähä eroja jos ei silmä ole tottunut. Mutta isot lootat on mm. V6 4runner, LJ70 ja KJ 9X dieseleissä. Tosin KJ95:siin ei ole tehty adapterikilkkeitä joilla voi saada hammasrattaistoa lootan perään. Ja KJ:n lootan taakse ei voi liimata 4Runnerin väliholvia kun ei se käy pelkästään pulttailemalla.
V6 4Runnerin ja LJ70 päävaihteisto on täsmälleen samanlainen.
V6 neljärunnerin vaihteistoon on tarjolla väliadapterit hammasvälitteisten LN46-LN110 jakovaihteiston kytkemiseen. Trail-Gearilta löytyy kilkkeet ja ne kilkkeet voi tilata esim. Offroadtarvikkeelta.
LN65 ja 110 jakovaihteistoon on myös myytävänä Topshift kilkkeet Traigearilla jotka välttämättä tarvii jos meinaa saada sen hammasjakiksen siihen adapterin taakse roikkumaan.
No kun on päästy siihen että on vaihdettu jakovaihteisto hampaille niin sitten voi alkaa liimailemaan peräkkäin noita jakovaihteistoja ns. Tuplajakisadaptereilla. Pistää vaikka 4 jakista peräkkäin jos tuntuu ettei välityksiä ole riittävästi.
juu... Kaikissa hiluxeissa on ns. pieni vaihteisto. 4Runner 2,4 dieselin perässä on pikkuvaihteisto. jne....