![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Semmonen mutka tuli matkaan, että pitää tohon kärryyn rakentaa voiman-ulosotto, koska siinä semmoinen alunperinkin vaihdelaatikon kyljessä, ja uutena se on ollut verohelpotuksen ehtona. Jos ulos-ottoa ei ole niin mätkähtää muutama tonni veroa :x Katsastusmies oli sitä mieltä että sen pitää olla mekaaninen ja kytkettävä ohjaamosta. Mitähän tonne keksisi ?ideoita prkle
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vaihda katsastusasemaa
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
AKEeenkin soittelin ja sieltäkin sanottiin että kyllä se ulosotto pitää olla. Vaikka sen saiski muutos-leimasta läpi, niin myöhemmin määräaikaiskatsastuksessa voi tulla sanomista ja henkilöautoveromätky päälle. Rek-otteessa lukee että "kytkimin varustettu voimanulosotto"....
panssaria vaan pohjaan ;D
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Onko mitään hajua että paljonko niitä veroja tarvisi maksaa, jos sen muuttaisi henkilöautoksi? Mulla on jostain valju käsitys, että laskenta menisi samaan tyyliin kuin käytettyjen maahantuonnissa, eli maksuun tulisi vain se veron määrä, mitä vastaavassa ha-versiossa olisi käytettynä nykypäivänä. Lukema siis saattaisi olla inhimillinenkin (tai sitten ei, mikä kieltämättä kuulostaisi kovasti tältä maalta...).
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mulla ois yks vanhalaatikko talles jossa on ulosoton möykky jäljellä...
Laita Yv:tä jos kiinnostaa.. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
Niva- ei tarvitse katua |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Upataas taas tätä projektia yli puolen vuoden jälkeen. Paljoakaan ei ole tullu tehtyä tähänkään autoon, muutta ees jotain.
Niva on siis nyt täysin ajokunnossa. Viimeiseksi asennettu mm. öljyjäähdytin (from ebay), toinen akku taakse ja warnin winssi. Syksyllä tuli myös laitettua myös mm. pidempää iskaria joka nurkkaan, korotuspalikkaa eteen ja kaaria avarrettu Vinssin siis asensin eilen illalla (warn m6000) ja tänään tuli sitä testailtua sitä tuolla lumihangessa. N.15metriä pääsi n.60cm hangessa kunnes akuista (2x80ah) loppus virta. Laturin hihna vinkuu vaan kitkaspraysta huolimatta ja nyt vinkuu laturin laakerikin. Takapää korista nitkahti hieman (n.2cm) ku olin kaaria rälläköiny, enkä vielä hitsannu. :C Lukot ja välitykset tuli ostettua eteen ja taakse kohtuu edullisesti. http://www.ladakerho.fi/ladaboard/vi...hp?f=5&t=26668 Lukot on torsenin tapaset muttei kuitenkaan torsenit, vaan enemmä "ATB"-lukot. (quaife ???) Pitääs olla hyvät sekä kadulla että maastossa. Uudet välitykset on 5,1:1. Nyt on alla 4,1:1. Mimmonen homma on noitte uusien välitysten ja lukkojen paikalleen laitto?? Kannattaako viedä jonnekkin laitettavaks, vai onnistuuko itte koti oloissa. Shimmi-levyjä ei ole, mutta ne voi kai teettää sorvarilla?? Ikuna en oo perään koskenu ![]() venäläinen suksiboxi http://lh6.ggpht.com/_Xvmcs2Mtebk/S6...0/P2114972.JPG edit: kuvei http://lh3.ggpht.com/_Xvmcs2Mtebk/S6...0/P9053668.JPG http://lh5.ggpht.com/_Xvmcs2Mtebk/S6...0/P9063706.JPG http://lh4.ggpht.com/_Xvmcs2Mtebk/S6...0/P9063701.JPG
__________________
Niva- ei tarvitse katua Viimeksi muokannut IHKULAINEN : 18.03.2010 18:00 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Välityksen asennukseen kommentti että jos ei satu olemaan sopivia mittatyökaluja, ja tietoa niin vie osaavalle tekijälle. Jos mahdollista niin kannattaa jäädä kuunteluoppilaaksi... Sen verran mielenkiintoinen on kissanpääakselin korkeusmitan määrittäminen 0.05 mm tarkkuudella.
Elippäs mittaa vanhan korko ja katso siihen akselin kupeeseen leimattu poikkeama perusmitasta. Katso uuden välityksen mittapoikkeama ja laske erotus. Sitten eikun sopiva määrä rikkoja väliin ja paikoilleen. Tai sitten etsi korko värin kanssa tutkimalla hammaskontaktia.Jos uusi välitys ei ole säädöissään, mellakka ja hammasmätä alkaa aika nopeasti asennuksen jälkeen... Onko sulla uusi plommahdusholkki (kuvassa num. 16) tai mikä sen kasaan painuvan holkin virallinen nimi onkaan? Sellainenkin olisi hyvä olla uusi... Niin ja uudet laakerit ja huulitiiviste. Tuo vinssin toiminta-aika kuullostaa melko lyhkäiseltä, oliko akut täydessä varauksessa kun läksit reissuun? Varovasti laskien tuollaisella akustolla vinssiä kärsii käyttää teoriassa yli 15min auto sammuksissa. Toisaalta jos on käytössä alkuperäinen laturi, niin sen antama latausvirta ei ole hirveän paljoo jos puhallin ja valot olivat päällä reissussa... Kärri on kyllä komia nivan perässä, en laittaisi ihan täyttä kuormaa soraa kuitenkaan tällee kelirikkoa odotellessa... ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olen itse katsastanut 2 nimissäni olevaa nivaa ilman ko. murikkaa ja eipä täkäläinen konttori edes huomannut puutetta. Luonnollisesti murikka otti kyytiä kontissa jos... Siellä se oli kun vehkeen aikoinaan kotia toin. ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: Lada Nivan ohjekirja! | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 20.02.2008 09:21 | |
Ostettu o/ 5j-15 lada nivan vanteet | gtkossu | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 04.02.2007 18:26 |
M:LADA NIVAN OSIA | sakari65 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 05.10.2006 14:12 |
LADA NIVAN KÄYNISTYSVEIVI | sakari65 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 15.01.2006 20:05 |
O; Lada Nivan kori | Pauli | O/M/V Muut | 0 | 20.12.2003 12:16 |