![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Perusongelmia näissä koneissa...
Se että masiina toimii, on jo ihme sinänsä! Näitä puretaan pois autoista tällä hetkellä 2-3kpl / vko meillä hommissa... Mutta korjauksen vinkkejä: - hälytin valvoo akun JÄNNITETTÄ ja jos akku on huono (pudottaa jännitettä kun lataus loppuu), niin hälytin menee itsestään päälle - purkuvirtaa autossa, teippaa konepellin katkaisija kiinni ja irroita akunkenkä ja laita amppeerimittari siihen väliin. Sitten katsot meneekö virtaa läpi enemmän kuin 0,1A. Jos menee niin jossakin "jokin" laite jää päälle syömään virtaa (sulakkeita yksitellen irti ja katso koska loppuu kulutus) - tarkasta, jotta katkaisijat toimii ovissa, jotei jokin niistä jää "auki" asentoon (eli ei maadoitu, konepellin katkaisija on syyllinen nro1!) - noille "switch:llä" säädetään kaukosäätimet autoon, joten niillä ei ole asiaan vaikutusta - tuosta +/- säädöllä olevasta "mötikästä" ei tarkempaa tietoa, ellei siinä ole jotakin tietoja. JOS löytyy, niin ilmoittele, jotta voin hommissa kattoa mikä se on (sisätilan tutka?, vastaanottimen herkkyydensäätö? Jos sisätilantutka, kokeile laittamalla ikkuna avoinna auto kiinni ja odota 30sek. jonka jälkeen käsi ikkunasta sisään ja hälytin menee päälle --> väännä nuppi täysin - ääriaseentoon, koska monesti väärä sijoituspaikka aiheuttaa vikaa, esim. auto tunnistaa ikkunalla valuvan veden liikkeen! --> tutan keila suunnattu silloin ylöspäin ja tunnistaa liikkeen auton ulkopuolelta) Aloittele näillä ja ilmoittele miten homma onnistuu...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |