![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Edellinen on hyvin mutta hauskasti sanottu. itse samaa mieltä. Ipa
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Nyt täytyy vielä ilmottaa että jos haluaa alkuperäiskuntoisen bertan niin tehkää se niinkin hyvästä lähtökohdasta kuin omat berttanne, tossa beejiissä ei ole mitään muuta sisustan osaa tallella kuin kojetaulu, etulokasuojat on ihan lommoilla ja läpimädät ovista näkee läpi, takaluukut puuttuu ja takakyljet ovat ruostuneet n. 10 senttiä auki.
Ja noiden asioiden lisäksi paperit ovat edellisellä omistajalla joka kuoli kaheksankytluvun lopussa, joten tuskin jaksan ruveta paperien kanssa pelleileen ja lähetteleen, selvitteleen perillisiä ja soitteleen niille. Ei sillä etteikö alkuperäinen beejii olisi hieno mutta tuosta ei alle neljän tuhannen euron, 8 neliön hitsatunpellin, kuudensadan mikkilankametrin ja kolmen vuoden työn tule alkuperäistä berttaa. Ja jos haluaa säästää hienokuntoisia vanhoja autoja, olen jo osani tehnyt kun omistan alkuperäisen finlandia-saapin jonka pidän alkuperäisenä, en minäkään nyt tyhmä ole vaikka se siltä teistä tuntuukin.
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Niin tarkennus on aina poikaa,koska äkkiä tulee semmoinen näky että vuonna kivi ja kirves on papalta jäänyt alkuperäinen helmi seisomaan,ja nyt pojan poika meinaa siitä jotain veret seisauttavaa offihirmua.
No se siitä.Ja onnittelut SAAB hommasta,niitäkään ei ole enää liikaa,varsinkaan 96:sia eikä muitakaan aikalaisia. Tuossa varmaan 6 vuotta sitten kun kaveri käytti omaa kajakkiaan leimalla sanoi katsuri niitä olevan enää jotain 150 kpl leimassa. Hyvät juhannukset!! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Aivan. Kukaan ei ole väittänyt tai luullut sinua tyhmäksi. Monesti vain tulee ensimmäisenä mieleen Bj Andyn kuvaama tilanne. Jos sitä ei kilpiin saa on ja on jo todella huonossa hapessa, niin ei muuta kuin metsä offipeliä rakentamaan. Tekniikaltaanhan noi kestää pitkään.
![]() Iloisia rakentelu hetkiä ja laitahhan sitten projektia foorumille esille! ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Noniin, vuosi meni ja tilanne edelleen sama, eli beejii makaa navetan takana.
Mutta suuri päivä lähenee, tarkoitus olisi jokupäivä mennä sitä herättelemään ja laittaa ajovireeseen, jarrut ja kytkin + öljyjenvaihdot nyt ainakin edessä.
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Eli hae Pois se sieltä ja kolvi käteen ja tinaamaan hop hop .
![]() ![]() Näillä keleillä ei ole parempaa laitetta esim.naaraan hankintaan kuin Bj iman kattoa. ![]() ![]() ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nonii, eteenpäin.
Ensinnäki beejii vaihtoi omistajaa, sain sen ihan työllä maksettua (laitoin sedän puimurin kuntoon ja tein jyväkärryn laitoja) Ja mikä parasta, Se käynnistyi. Menimme ihan vaan, katsomaan ja ajateltiin nyt vaan kokeilla onko toivookaan noilla sähköillä saada käymään, kokeiltiin ja ei lyöny kipinää, joten akut kiinni ja valot ym pelas. Sitte se tärkein eli lähteekö kone pyörimään, avaimen kääntö, ja kone pyöri niinkuin olisi eilen sammutettu. Sitten ihmettelemään hehkujen käyttöä ja sammutusvivustoa, Nyppäsin kojelaudassa olevan edic nappulan ylös (joku rele ainakin naksahti) ja sammutustapin alas. No uudestaan täynnä epätoivoa että edes hörähtää, MUTTA n. 5 sek pyöritystä ja kone kävi. Siis kuvitelkaa kone seissyt vuodesta 93 (muistin aluksi väärin) ja tankattu joskus 80 luvulla, mutta lähti käymään niinkuin viikon seisseenä Mitään muuta en tehnyt kun laitoin akut paikalle. Ja sittren niitä kysymyskiä taas , eli mitä tuo kojelaudassa olevan edic nappulan liikuttaminen vaikuttaa? Ja miten hehkutus oikeaoppisesti tapahtuu? Tämä EDIC siis aika mystinen kapistus vielä mutta ilmeisesti ainakin antaa startatessa enemmän soppaa ja sammuttaa auton, en tosin huomannu kokeilla sammuuko avaimesta kun sammutin auton siitä sammutusvivusta, eli lyhyt selitys olisi paikallaan. Ja myös sen päätin että ehkei sittenkään raiskata metsään koska kummisetä uhkasi auttaa pellitöissä ja paperit ehkä saattaa löytyä, mutta jos papereita ei löydy niin sitten metsään ja tästä voin myydä jotain osia. Mutta ykkössuunnitelma on että alkuperäiskuntoon orkkisvärillä ja tielle vakiona (ja myös metsään, en ole silti pyhää lehmää luomassa)
__________________
"Kyllä se tosta menee!" |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HDJ80 kysymyksiä.. | LöpöLassi | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 12.06.2009 22:02 |
Kysymyksiä HJ-45:stä | burton | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 16.05.2009 16:04 |
Patrolli kysymyksiä | Eissä | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 27.08.2007 23:45 |
2LT-II kysymyksiä | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.08.2006 13:15 |
Kysymyksiä 86:sta | Vuosimallit 1984-1996 | 0 | 15.10.2002 09:02 |