![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Otat jarrunestettä johonkin purkkiin ja pensselillä levittelet auton pohjaan. Ei tartu lika ja pysyy muutenkin pohja kunnossa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() :D:D:DLainaus:
Siehän se vitsin murjasit ![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
joo aika hauska tuo j-neste juttu.
en ole ikänä kuullu. mulla on daihatsun pohjassa 2 kerrosta sinkki maalia ja sen päälle laitoin 2 kerrosta massaa ruiskulla. eli normaali pensseli massa jonka lantrasin lakka pensalla. aika mönjää saa olla että tulee öljy ruiskusta läpi.
__________________
hulluilla on halvat huvit mulla ne on ilmasia |
#4
|
|||
|
|||
![]()
meinasinite laittaa viel tervaa ja teräketju öljyää et sais sitkeetä
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
kylmäbitumia laiton vuosi sitten vieläkin hyvin pysyny
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
ookei, saaks sitä iha rautakaupasta
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
saa
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tervasekoituksen saa jäykistymään, kun sen tervan kaveriksi laittaa jonkin hapettuvan öljyn, esim. pellavaöljyn tai vernissan (keitettyä pellavaöljyä). Silti se on levittäessä ihan ohutta lirua ja öljyn hapettuminen kestää monta viikkoa. Eikä se tervapinta kestä sitten kuitenkaan oikein minkäänlaista oksien raapimista tai kiveniskemiä. Sanoisin kyllä, että unohda se terva - se kuuluu enemmän puuveneisiin, paanukattoihin ja ulkorakennusten seiniin kuin auton pohjaan.
__________________
Jukka |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Omat autot tulee suojattua siten, että samalla kun koteloihin ruiskuttaa kotelosuojaa, niin lopuksi ottaa sen suutinkappaleen irti letkun päästä ja ruiskii koko pohjan kauttaaltaan sillä samalla kotelosuojalla.
Seuraavana päivänä sama homma toiseen kertaan. Tulee hyvä suojakalvo pellin pintaan. Kolmantena päivänä lanttaan bensalla siveltävää alustamassaa sen verran, että se hyvin tulee ruiskusta läpi ja sillä spruuttaan koko pohjan ja helmat kauttaaltaan. Tuo bensa ohenteena haihtuu nopeasti pois, joten seuraavan ruiskutuskierroksen voi tehdä tunnin - parin kuluttua, riippuen lämpötilasta. Joskus tein siten, että ohenteena käytin pellavaöljyä ja sillä ruiskutin koko pohjan. Massa jää tällöin tahmeaksi ja öljyiseksi, eikä siten kuivu ja rapise vuoden päästä pois. Pinnalle vaan yksi kerros bensalla ohennettua massaa, niin silloin tulee sellainen pesua ja rapaa kestävä kuori tuohon pintaan. Mukavampi tehdä remonttia, kun ei aina ole nyrkit mustana tahmeasta massasta. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Itse laitoin pohjaan hiekkapuhalletulle pinnalle epoksipohjamaali ja pintamaaliksi polyuretaanimaalin. Maalin kuivuttua muutaman viikon ruiskutin kotelosuoja-aineet ja lopuksi alustamassan.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
"Joo kannattaa varmaan peltipinnat ja kaikki muutkin valella sillä"
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Turkkilevy lavan pohjaan | Leke-83 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 09.07.2009 23:06 |
Pohjaan alumiinia | pastirolli | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 26.11.2007 00:48 |
Välitys Mazdan pohjaan Homma hoidossa- | Bruno | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 09.02.2006 22:47 |
Kumin kanssa pohjaan asti painaminen | JiiPee | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 31.05.2004 12:02 |
Kuka offaili meren pohjaan? | G280E | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 25.01.2004 22:43 |